جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسینعلی حسنی

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسینعلی حسنی

خدایا این بنده حقیر که سرا پا گناهم اولاً از تو پوزش می‌‌طلبم و در آن می‌‌بینم که تا هاجر نشوم نمی توانم مجاهد شوم زیرا در کوره عشق ایمان من خالص نشود و آن صیقلیت خود را به دست نیاورد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسینعلی حسنی
نام پدر :سعدالله
تاریخ تولد :۱۳۴۸/۰۲/۰۲
محل تولد :دامغان
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۱۰/۱۶
محل شهادت :ارومیه
نام عملیات :کمین دشمن
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش و تیر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای کلاته

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

حسینعلی حسنی فرزند سعدالله، متولد دوم اردیبهشت‌‌ماه ‌هزاروسیصدوچهل‌وهشت در شهر نکاست.

مقطع ابتدایی را در نکا گذرانید و سپس همراه خانواده‌‌اش به کلاته‌رودبار دامغان آمد و در مدرسه راهنمایی علوی به تحصیل پرداخت. به ‌‌خاطر شرایط نامناسب اقتصادی خانواده‌اش، از تحصیل دست برداشت و اولویت را به کار و تلاش در کنار پدر داد تا از این راه شاید بتوان به وضعیت معیشتی بهتری دست یافت.حسینعلی علاقۀ زیادی به امور فنی داشت. به همین سبب موفقیت‌هایی هم به دست آورد.

قبل از رفتن به سربازی پدرش او را در شهر دامغان به یک مغازه تعمیراتی رادیو و تلویزیون سپرد و مهارت‌های لازم را کسب نمود. اهل ابتکار و اختراع نیز بود. چنان که گویند، پنکه کوچکی که هنوز در مدرسه کلاته نگهداری می‌‌شود از ابداعات او بوده است.

این شهید سرافراز یک ‌بار در دوران نوجوانی در محیط کارش در کوره آجرپزی افتاد و از ناحیه صورت آسیب دید. پدر بزرگوارش برای امرارمعاش و تأمین هزینه‌های زندگی فرزندانش به مشاغل و مناصب مختلف روی آورد. مشاغلی مثل بنایی، کشاورزی، دامداری و… . هیچ‌‌یک از این مشاغل به ‌‌تنهایی جواب‌گوی یک زندگی نه‌‌نفره نبود. پدر این شهید فرزندانش را با مشقت و رنج و بردباری و آبرومندی بزرگ نمود.

حسینعلی پاسدار وظیفه کمیته انقلاب اسلامی بود. خدمت سربازی‌‌اش را در کردستان گذرانید.

سرانجام در شانزدهم دی‌‌ماه ‌‌هزاروسیصدوشصت‌وشش در منطقه ارومیه به هنگام برگشت از کمین براثر اصابت تیر به درجۀ شهادت نائل شد. مزارش در گلزار شهدای شهر کلاته است.

خانواده معظم این شهید در سال‌هایی که جنگ ادامه داشت در کمک‌رسانی و پشتیبانی جبهه و جنگ نقش بسیار ممتازی را ایفا نمودند.

   “راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن  الرحيم و بسم الله المغتنم الجبار

اللهم اهدنی من عندک وافضل علی من فضلک وانشر علی من رحمتک وانزل من برکاتک

به نام الله که حی است وقادر قهار است. توانا و با ذکر اوکه هر مریض را شفا می‌‌دهد هر شقی را به انسانیت سوق می‌‌دهد و صیقل دل عارفان است و عاشق معشوقان و طالب عارفان و با درود و سلام بر امامان و ائمه معصوم که به نعمتی بسی اعظم برای هدایت امت‌‌های بعد از 1400 اندی سال می‌‌باشند و با درود و سلام بر کلیه شهدا و راه حق و فضیلت که آرمان آن‌‌ها جز حاکمیت الله و استقرار حکومت حق و مظلومیت  جمهوری اسلامی و به رسمیت شناختن دین مبین اسلام می‌‌باشد و خداوند آن‌‌ها را با شهدای بدر و حنین و خندق تبوک و کربلای حسینی محشور بفرماید و آن‌‌ها را در خوار خود مزروق نماید و با درود و سلام بر کلیه امت حزب‌‌الله که نمونه است خارق العاده‌‌ای که در ایران می‌‌باشند و با هدایای ایثارگری‌‌های خود عظمت اسلام را به نمایش گذاردند و با درود و سلام بر یاران با وفای امام و خود امام نمونه بارز تقوی وآئینه مجذویت انسان‌‌های مؤمن و با تقوی می‌‌باشد اینک که اینجانب حسینعلی حسنی قلم به دست گرفته و آن‌‌چه را که مرضی خداوند در آن  می‌‌باشد قرآن چیز دیگر را به ترسیم در بیاورم و آتش به عشق خود را در کلبه محزون خود شعله‌‌ور سازم تا ابرقدرت‌‌هایی که هم‌‌چون کف بر روی خلیج ناپایدار و سست می‌‌باشد درس غیرت و شهامت بگیرند و انقلاب را یک معجزه‌‌ای بسی عظیم در ایران و کشورهای خارج بدانند و نسبت به اسلام در اثر مظلومیت آن دهند و به خود آیند. خدایا این بنده حقیر که سرا پا گناهم اولاً از تو پوزش می‌‌طلبم و در آن می‌‌بینم که تا هاجر نشوم نمی توانم مجاهد شوم زیرا در کوره عشق ایمان من خالص نشود و آن صیقلیت خود را به دست نیاورد.

آن فیض عظیم است به من افاضه نمی‌‌نمایی پس تو را به خون به ناحق و مظلوم علی‌‌اصغر حسین(ع) قسمت می‌‌دهم که گناهان این حقیر را ببخشی و بر علو درجه من که شهادت در راه تو می‌‌باشد بیافزایی و او را در بهشت و جنت رضوان مزروق نما و مرا روزی‌‌خور درگاه خود نما و حقیقت اسلام و مکتب اسلام را بر من آشکار و مبین‌‌ساز تا شناخت اسلام نباشد شهادت میسر نمی‌‌شود و حاصل این همه راز و نیازهای شبانه به خاطر شناخت اسلام و راضی بودن تو از این بنده حاصل نمی‌‌گردد و پس آن روزنه عشق و محبت به خود را بر روی این گناهکار باز بفرما در جوار حسین آتش عشق خود نسبت به حسان را آشکار نمایم پیامی به امت حزب‌‌الله و همیشه در صحنه ولی من کوچکتر از آنم که پیام دهیم زیرا شما مصداق "و قاتلو هم حتی لاتکون فتنه" هستید. پس از امام ورهبری اطاعت نمائید زیرا از امام ملت اسلام و اسلام آئینه شهادت و شهامت و ایثار است و از تفرقه وجدایی دوری فرمائید پیرو آیه "واعتصمو بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا" باشید و جنگ را  به مرحله سرنوشت‌‌ساز برسانید و بعد از جنگ قدس عزیز را هم نجات دهید و پیامی به خانواده عزیز که این حقیر فرزند خوبی برای آن خانواده عزیز نبودم مرا ببخشد وعفو نمائید ودر مورد اینجانب از پروردگار طلب عفونمائید و1000تومان رد مظلمه دهید وهر جایی که پدر و مادرم می‌‌دانند مرا دفن کنید.

والسلام علی امن اتبع الهدی

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی حتی کنار مهدی خمینی را نگهدار

مورخه 1365/09/30

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.