جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسن خادمیان وامرزانی

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسن خادميان وامرزانی

شما امت قهرمان را به اتحاد و وحدت دعوت مي‌‌كنم كه اين سرمايه اتحاد و وحدت شما ملت قهرمان دشمن داخلي و خارجي را به زبوني كشيده است از شما مي‌‌خواهم از روحانيت خط امام اين ياران با وفاي امام حمايت كنيد چون‌‌كه ما هر چه داريم از اوليا خدا در هر زماني بوده است...

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسن خادميان وامرزانی
نام پدر :صفرعلی
تاریخ تولد :۱۳۴۲/۰۳/۰۳
محل تولد :روستای وامرزان دامغان 
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۳ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۲۳
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۵
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر و دست

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :وامرزان
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای وامرزان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

حسن در سومین روز از آخرین ماه بهار سال هزاروسیصدوچهل‌‌ودو در روستای وامرزان دامغان چشم به جهان گشود. نام پدرش، صفرعلی و مادرش سیما است.

تحصیلاتش را تا مقطع سیکل در شهر دامغان به اتمام رساند. کنار کار کشاورزی در کارهای هنری خلاقیت خاصی داشت. در بیست‌‌ونهم شهریور شصت‌‌وپنج، از طریق بسیج به جبهه اعزام شد. حدود چهار ماه در تیپ ۱۲ قائم(عج) خدمت نمود. سرانجام در عملیات کربلای ۵ و در بیست‌‌وسوم دی شصت‌‌وپنج در شلمچه با اصابت ترکش به شهادت رسید. گلزار شهدای وامرزان سال‌هاست پیکر مطهر این شهید را در آغوش گرفته است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم ا... الرحمن الرحيم

يا ايها الذين آمنوا هل اد لكم عن تجاره تنحيكم من عذاب اليم تومنون بالله و رسوله و تجاهدون

في سبيل الله اموالكم و انفسكم ذلكم خير لكم ان كنتم تعلمون.

اي اهل ايمان آيا شما را به تجارتي كه شما را از عذاب دردناك نجات بخشد دلالت كنم آن تجارت اين است كه به خدا و رسول او ايمان آريد و جهاد كنيد در راه خدا با دل و جان اين كار از هر كاري بهتر است براي شما اگر دانا باشيد.

 شكر خداوند بزرگ ما را آفريد و توفيق به بنده حقير داد كه مرا به ديار عاشقان رهنمون ساخت تا بتوانم در اين برهه حساس از زمان برعليه كافران بجنگم سلام و درود بر انبيا عظام و اوليا كرام بالاخص مرجع عالي‌‌قدر عالم تشيع امام خميني كه ما جوانان از نور حضرت مهدي(عج) و برنائب برحق او كه چراغ هدايت مي‌‌باشد و مانند كوهي استوار و محكم ايستاده است و بر خانواده شهدایی كه با خون فرزندان خود از اسلام پاسداري كردند.

و اما بنده، خدا و رسولان و ملائك را شاهد مي‌‌گيرم كه هدف و مقصودم از اين‌‌كه به جبهه‌‌ها آمدم فقط و فقط براي رضاي خداي بزرگ و لبيك گفتن به نداي ملكوتي امام بزرگوارمان و براساس وظيفه شرعي خودم و در انتها براي آزادسازي كربلاي باصفاي ابي‌‌عبدالله مي‌‌باشد و افتخار هم مي‌‌كنم كه به جبهه آمدم و خداوند توفيق شهادت به حق از عسل شيرين‌‌تر است و هم‌‌چون در نزد قاسم بن‌‌الحسن‌‌ من العسل بود زيرا شهيدان ما درس شهادت را از قاسم بن الحسن گرفتند و ما اگر به زندگي امامان عليه السلام خودمان نگاه كنيم همه آن‌‌ها به غير يكي از آن‌‌ها در پرده غيبت كبري به سر مي‌‌برد بقيه همه شهد شيرين شهادت را نوشيده‌‌اند.

اما بر حكم وظيفه چند كلامي نه به عنوان پيام بلكه به عنوان تذكر به عرض شما مي‌‌رسانم شما امت قهرمان را به اتحاد و وحدت دعوت مي‌‌كنم كه اين سرمايه اتحاد و وحدت شما ملت قهرمان دشمن داخلي و خارجي را به زبوني كشيده است از شما مي‌‌خواهم از روحانيت خط امام اين ياران با وفاي امام حمايت كنيد چون‌‌كه ما هر چه داريم از اوليا خدا در هر زماني بوده است و در زمان شما ملت قهرمان و شهيدپرور هم از روحانيون خط امام و پيامبر زمان از وجود شريف اين اسفه تقوي داريم.

اما جوانان و برادران عزيزي نداي ملكوت رهبرتان را لبيك بگوييد كه زمان حسين عليه‌‌السلام تكرار شده است مگر امام حسين(ع) ندا نداد كه هل من ناصر حسين را بر ملت خود تمام نكرد اما ديديد كه اندكي بيش او را ياري نكردند آيا مگر امروز نائب بر حق امام زمان سلام‌‌الله‌‌عليها ندا نمي‌‌دهد كه جبهه رفتن از اهم واجبات است پس برادران مهربان واجب است دين اسلام را ياري كنيد و شكر خداي به جاي آوريد از اين‌‌كه شيعه متولد شده‌‌ايد و در اين سرزمين هستيد از شما مي‌‌خواهم نعمت‌‌هاي خدا را شكرگزاري كنيد آيا اگر در كشورهاي ديگر مي‌‌شديد معلوم بود جز كلام دين و مذهب باشد ديگر آن‌‌كه شكر نعمت رهبر را به جاي آوريد ما در غفلت هستيم خداوند خيلي به بندگانش لطف كرده مثلاً در مقابل جفا بخشش مي‌‌كند و در مقابل خطاي پوشش عطا مي‌‌كند.

 برادران در امور خيريه سبقت بگيريد و سعي كنيد فقر را در جامعه خود ريشه‌‌كن كنيد در نهضت سوادآموزي شركت كنيد چون شما ملت ايمان داريد و اگر علم هم در كنارش باشد آن وقت براي اسلام بهتر مي‌‌توانيد خدمت كنيد.

در آخر هم پيامي به برادران بسيجي هرچند كه خود كمتر از آن مي‌‌دانم كه پيامي بفرستم اما من باب يادآوري مي‌‌گويم بسيجي‌‌هاي قهرمان سعي كنيد مانند صحابه رسول اكرم باشيد كه از پيامبر تا زمان علي(ع) و از او تا امام حسين(ع) بوده قبل از آن‌‌كه وصيت خود بگويم لازم ديدم كه از پدر و مادر بزرگوار و مهربانم با آن‌‌ها مشقات و سختي‌‌هاي روز كار نداشتند به بهترين وجه وظيفه شرعي و الهي خود را همانا تربيت صحيح و اسلامي فرزند من باشد تشكر مي‌‌كنم.

و تو اي پدر بزرگوار و مادر قهرمان اميدوارم از اين بنده عاصي راضي بوده باشيد زيرا اينجانب اعتراف مي‌‌كنم كه در طول مدت عمر خود نتوانستم به حق، حق فرزندي را به جاي آورم و اما پدر و مادرم ما فرزندان امانتي هستم نزد شما فكر نكنيد صاحب اصلي من شما هستيد صاحب اصلي من پروردگار است شما امانت‌‌دار او هستيد صاحب امانت هر وقت خواسته باشد امانتش را مي‌‌برد بدون درنگ آن را بايد تحويل بدهيد و اما برادرانم آن‌‌كه موقعيت خود را دريابيد كه بهترين زمان است كه بتوانم رضايت خداوند منان و امام زمان(عج) شريف و نايب بر حقش را فراهم كنيم.

 اي برادرانم سعي كنيد از دنيا بپرهيزيد چون منزلگاه است نه قرارگاه ابدي شما براي خدا با جان مال و زبان جهاد كنيد تا ان‌‌شاءالله در نزد خدا و رسول او حضرت محمد ابن عبدالله(ص) سرافراز باشيم و اما اگر بنده برادر بدي بوده‌‌ام و نتوانستم حق شما را به جاي آورم مرا ببخشيد.

و اما شما خواهرانم سعي كنيد پيرو زينب كبري(س) باشيد كه چگونه ادامه دهنده راه برادرش و شما سعي كنيد قهرماني و مقاومت و صبر و عفت او را در نزد خود پرورش دهيد كه رضايت خداوند در همين است بنده اگر چيزي گفتم من باب تذكر بود و گرنه شما خود وظيفه‌‌شناس و آگاه هستيد و اما وظيفه مي دانم از زحمت‌‌هاي شما كمال تشكر مي‌‌كنم ان‌‌شاءالله در نزد خداوند بدون پاداش نخواهد بود.

و اما پدر بزرگوارم و سرور محترم سلام عليكم، در اين‌‌جا مي‌‌خواهم بگويم بعد از خداوند متعال شما پدر و مادر به من نزديك‌‌تر هستيد گويا شما پاره تنم هستيد و من از وجود شما هستم در اينجا شما را وصي خود قرار مي‌‌دهم. پدرجان اين بنده حقير يك ماه روزه بدهكار هستم بدهيد بگيرند نماز و روزه ام را هم همان يك ماه روزه و يك سال نماز كافي است و اگر بدهي دارم به صاحب آن بدهيد و ديگر درباره وسائل شخصي خود شما مي دانيد ولي اگر در امور خيريه بدهيد بهتر است پدر جان برايم از مردم قهرمان شهيد پرور وامرزان آمرزش بطلبيد در اينجا مي‌‌گويم اين بنده حقير نسبت به هيچ برادري نارضايتي ندارم از همه شما ملت خداجوي وامرزان راضي هستم واگر هم دهي خوبي نبوده‌‌ام و يا موجب ناراحتي كسي بوده‌‌ام مرا ببخشيد.

خداحافظ ـ خداحافظ و سلام عليكم و رحمه الله و بركاته

حسن خادميان

یک دیدگاه برای “شهید حسن خادمیان وامرزانی”

  1. امیر گفت:

    با سلام
    اطلاعات بسیار مفیدی ارایه کرده‌اید.
    از همه شما سپاس‌گزاریم.

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.