جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حجت الله طبایی

فرازی از وصیت نامه:
شهید حجت الله طبايي

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حجت الله طبايي
نام پدر :حسین
تاریخ تولد :۱۳۳۴/۱۰/۰۲
محل تولد :روستای رومنان دامغان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :معاون دسته پياده
سن :۲۴ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۵۹/۰۴/۲۹
محل شهادت :بانه
نام عملیات :کمین دشمن
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت تير

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :تهران
شهر :تهران
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :بهشت زهرای تهران

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

 

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

در دوم دی‌ماه سال سی‌وچهار در خانواده‌ای پرجمعیت متولد شد. با پدری که باید سهم مهربانی‌اش را به دو دختر و شش فرزند پسر می‌داد. روزهای کودکی و نوجوانی را در روستای رومنان دامغان سپری کرد و بعد از گرفتن دیپلم، در سال پنجاه‌وشش در شرکت ساختمانی ایران ارس مشغول به کار شد.

سفر به تهران و آشنایی با آیت‌الله غیوری، او و تعدادی از جوانان صفائیه شهرری را به تأسیس هیئت جوانان حضرت علی‌اکبر(ع) ترغیب کرد. از همان روزگار جوانی در بیشتر فعالیت‌های مذهبی شرکت می‌کرد و در مبارزات و فعالیت‌های انقلابی ازجمله کمک به مردم محروم و رساندن پیام‌های امام‌‌خمینی(ره) فعالیت چشم‌گیری داشت.

در دوران مبارزات انقلابی در نوزده بهمن سال پنجاه‌وهفت خودش را به پادگان نیروی هوایی ارتش رساند و به همراه سایر مردم توانست اسلحه‌های زیادی را به دست آورد و در مبارزات مسلحانه شرکت کند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و به منطقه کردستان اعزام شد. بعد از چهار ماه حضور در منطقه برای مدت کوتاهی به مرخصی آمد و بی‌درنگ به منطقه و سرنوشت روشنی که در انتظارش بود برگشت. حجت در بیست‌ونهمین روز تیرماه پنجاه‌ونه مصادف با پنجم ماه مبارک رمضان در درگیری با گروه‌های دموکرات براثر اصابت گلوله به‌‌همراه هفت تن از هم‌رزمانش در شهر بانه به شهادت سلام گفت.

“راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.