جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید احمد شیخ الاسلامی

فرازی از وصیت نامه:
شهید احمد  شیخ الاسلامی

انسان هر لحظه در حال امتحان است و سرنوشت خود را خود تعيين مي‌‌كند امتحان كه تا دم مرگ است كه خداوند انسان‌‌ها را به مال‌‌هايشان و جان‌‌هايشان امتحان مي‌‌كند كه هر دوي آن‌‌ها لطف خداوند است پس بگذاريد در راه خودش و آن دنيا را به اين دنيا ترجيح دهيد پشيماني هم سودي ندارد هر چند مخلصانه باشد

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :احمد  شیخ الاسلامی
نام پدر :محمود
تاریخ تولد :۱۳۴۴/۱۱/۰۱
محل تولد :دامغان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :مسئول تبلیغات گروهان پیاده
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :دو شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۳ /۱۲/۲۴
محل شهادت :شرق دجله
نام عملیات :بدر
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

اولین روز بهمن‌‌‌ماه سال هزاروسیصدوچهل‌‌‌وچهار بی‌‌‌تاب آمدن شد و تاب ماندن در جهان کوچک و چشمان بسته را نداشت. نفس می‌‌‌خواست و جهانی بزرگتر و پر از نور. به تجربه پا بر زمین نهاد. به یمن آمدنش، زیباترین نام را برایش برگزیدند.

پدرش، آقا محمود کانال کولر می‌‌‌ساخت و کاسب خوش‌‌‌نام شهر دامغان بود. کسب روزی حلال، حرفه و هنری بود که از پدر به ارث برده بود و فرزندانش را به آن توصیه می‌‌‌کرد.

احمد در میان زمزمه‌‌‌های عاشقانه مادر و در کنار دیگر خواهر و برادران، رموز زندگی را از کوچک و بزرگ می‌‌‌آموخت. تحصیلاتش را تا پایان دورۀ راهنمایی با موفقیت گذراند. هم درس می‌‌‌خواند هم در کنار پدر کار می‌‌‌کرد. انقلابی هم شده بود. مسجدی هم بود. قرآن را بسیار زیبا می‌‌‌خواند.

جنگ که شروع شد، محصل دبیرستان بود. احمد تا دوم دبیرستان ادامۀ تحصیل داد. چندین مرحله در جبهه حضور یافت. حضورش در میدان نبرد سبب شد برای همیشه درس را رها کند. مسؤول تبلیغات گروهان پیاده بود. یک بار هم مجروح شد و پس از مداوا دوباره به جبهه بازگشت.

او می‌‌‌دانست در طلب جان، بی‌‌‌پا و بی‌‌‌سر باید دوید. چه خوب فهمیده بود که هر نصیبی به تو نمی‌‌‌رسد مگر آن‌‌‌که هر آن‌‌‌چه نصیب توست ببخشی.

نسیم خاک‌‌‌ریزها، دم گرم دوستان شهیدش در لحظات وداع، احمد را بی‌‌‌تاب کرد و پس از چهارده ‌‌‌ماه چشم‌‌‌انتظاری سرانجام در بیست‌‌‌وچهارم اسفند شصت‌‌‌وسه در شرق دجله، عملیات بدر، در آبی‌‌‌ترین نقطۀ زمین گمنام ماند.

سال‌‌‌ها گذشت. پیکر پاک احمد پس از سال‌‌‌ها گمنامی در آغوش گرم مادر جای گرفت و در گلزار شهدای شهر آرام یافت. برادرش، مهدی، بعد از او به شهادت رسید.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالي

« ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل ا... امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون »

مپنداريد كساني كه در راه خداوند متعال كشته مي‌‌شوند مرده‌‌اند بلكه زنده و نزد پروردگارشان روزي    مي‌‌خورند.

حمد  و سپاس خداوندي كه ما را از نيستي به هستي تبديل كرد و ما را در اين زمان خلق كرد و نعمت عقل داد و بالاتر از آن نيروي ايمان داد و حمد و سپاس خداوندي را كه رحمن و رحيم است و فرودآورنده نعمت است نه تنها نعمت تقويت جسم بلكه تقويت روح هم آفريد و حمد و سپاس خداوندي را كه انسان صحبت مي‌‌كند  و اجازه صحبت را به انسان داده است.

بار خدايا شهادت مي‌‌دهم كه تو يكتايي و شريكي نداري وشهادت مي‌‌دهم كه محمد رسول و فرستاده بر حق تو در زمين است و شهادت مي‌‌دهم كه بهشت و جهنم توحق و وجود دارد قيامت حق است.

بار خدايا شهادت مي‌‌دهم كه تمام رسولان از هابيل و پيغمبران و امامان  و آخرين امام حضرت مهدي(عج) تعالي فرجه شريف و نايب بر حقش حضرت امام بر حق هستند و اطاعت از هر يك از آن‌‌ها اطاعت از حضرت خاتم است خدايا قدم بر داشته‌‌ام در راه آن‌‌ها تا پاي جان، خدايا تقبل كن.

با عرض سلام خدمت منجي عالم بشريت و مجري امر خداوند متعال حضرت مهدي(عج) و نايب برحقش اميد مستضعفين بعد ازخداوند و اميد امام و امت امام حضرت آيت‌‌الله منتظری و با عرض سلام خدمت شهداي گرانقدر اسلام از كربلاي حسين(ع) تا كربلاي ايران و تا به امروز و با عرض سلام خدمت خانواده‌‌هاي محترم آن‌‌ها اين صابران و شاگردان مكتب عشق شهادت حسين(ع) كه بر حق باد گرفتن و عمل كردن و معلمان صبر و استقامت و ايثار كه زندگي سرشارتري به اسلام دادند و با عرض سلام خدمت رزمندگان اسلام اين جان بر كفان و اميدان اسلام كه خداوند يارشان باد و با عرض سلام خدمت امت امام ،امتي كه اسلام را درك كرد و در راه پيروزي و استقرار آن كوشا بودن  و خواهند بود زيرا كه مي‌‌خواهند شاگرداني چون شاگردان مكتب حسين(ع) تربيت كنند ا‌‌ن‌‌شاءالله.

بارخدايا مرگ اين‌‌چنين عاشقاني را شهادت در راه خودت قرار بده و با عرض سلام خدمت پدر و مادر گرامي‌‌ام كه عمل كرديد به اين كه الهي رضا برضائك. سلام خداوند بر شما و درود خداوند بر شما چرا كه در كودكي حاضر نبوديد خراشي در بدنم ايجاد شود ولي در اين برهه از زمان از جان فرزند مي گذريد و زحمات را تقديم خداوند كرديد كه در آن دنيا مزد آن را   مي‌‌دهد.

ديگر جاي كساني چون اين حقير نيست كه براي امتي كه ادامه دهنده راه مكتب حسين هستند سخني گويم  ولي يك تذكر است همه اين سخنان و اراده و عقيده و هدفم و هم زيرا كه راه براي كساني كه مي‌‌خواهند از بيان اشتباه بر ما ضربه وارد آورند بسته باشم و تيري بر قلب آن‌‌ها زده باشيم.

اينجانب به عنوان چند تذكركه هريك از آن‌‌ها در چند خط خلاصه مي‌‌شود و توضيح و شرح آن را براي آن سلاح بر تن داران مكتب اسلام كه اگر آن‌‌ها نبودند اسلام هم نبود روحانيت عزيز وا مي‌‌گذارم.

1ـ يكي از نعمت‌‌هاي خداوند فرزند است اي امت اسلام از فرزندان خود استفاده معنوي كنيد نگذاريد كه عمر آن‌‌ها به هدر رود و خدايي نكرده لحظه‌‌اي غافل شويد و اسلام را كوچك شماريد و دنيا را بزرگ شماريد.

2 ـ انسان هر لحظه در حال امتحان است و سرنوشت خود را خود تعيين مي‌‌كند امتحان كه تا دم مرگ است كه خداوند انسان‌‌ها را به مال‌‌هايشان و جان‌‌هايشان امتحان مي‌‌كند كه هر دوي آن‌‌ها لطف خداوند است پس بگذاريد در راه خودش و آن دنيا را به اين دنيا ترجيح دهيد پشيماني هم سودي ندارد هر چند مخلصانه باشد امام حسين(ع) قاسم را درروز عاشورا امتحان مي‌‌كند مي‌‌گويد برو تو پدر نداري پيش مادرت باش كه گريه مي‌‌كند.

3ـ  «وقاتلو هم حتي لاتكون فتنه» مسئله اصلي اين ملت و اين زمان جنگ است و پيروزي ما لحظه‌‌اي است كه در عالم فتنه نباشد هر چند كه ما چه كشته شويم و چه بكشيم پيروزيم ولي بايد اين مسئله را به جهان بفهمانيم زيرا تمام جهان مسلمان نيستن و حكم خداوند را درك نمي‌‌كنند و ظاهربين هستن اين را بدانند كه جنگ نعمت است  و باعث تبليغ و راه را براي كساني كه بانه مي‌‌گيرند كه چرا جنگ نشد ما شركت كنيم  و مثل روز عاشورا بجنگيم.

4 ـ  اي معلمان كه در تربيت انسان شريك هستيد و فرداي اين مملكت را با آن‌‌ها واگذار مي‌‌كنيد و اي كارگران و اي كشاورزان كه همه خدمتگذار اسلام هستيد بكوشيد كه خودكفايي اين مملكت بدوش شما است. 5ـ  اي منافقان كوردل  و تنگ چشم ما فكر همه چيز را كرده‌‌ايم همه چيز را در نظر گرفته ايم اين دنيا ديگرجاي ما  نيست جاي كساني مثل شما بايد در اين دنيا باشد و بهشت شما همين دنيا است و ما براي رضاي خداوند متعال آمده‌‌ايم به اين صحنه‌‌ها  و ما مي‌‌مانيم تا اين‌‌كه جان دهيم اي منافقين بدانيد كه اگر اين روحانيون  بسيج  و سپاه و ارتش و اين لشگرهاي الهي نبودند واگر به خاطر اين‌‌ها نبود شايد خداوند شما را هم‌‌چون منافقان صدر اسلام درس مي‌‌داد.

اي منافقان كه مي‌‌گوييد ما مهمات و اسلحه و سلاح‌‌هاي جنگي ديگر نداريم هم‌‌اكنون كه چهار سال  از جنگ مي‌‌گذرد تجربه نشان داده است نه علم كه قبول نكنيد ما هميشه با نيروي ايمان پيش رفته‌‌ايم  و به قدر ايمان و اخلاص ما خداوند مزدمان داده است چشم شما كور شود كه قدرت ديدن اين اسلام را نداريد و پيروزي‌‌هاي ما را نداريد. اي امت اسلام همچو گذشته اين سنگرهاي نماز جمعه و جماعات و مجالس پر شكوه شركت كنيد و دعا زياد كنيد و منافقان را در جا سركوب كنيد ان‌‌شاءالله.

در آخر گويم اي پدر و مادرم روحيه شما در اين جامعه خيلي حائز اهميت است تنها راه پيروزي صبر است و امام حسين چون خداوند را درروز عاشورا بر اعمال خويش حاضر و ناظر  ديد و مي‌‌دانست روزي هم محشر است و آنجا عذاب و ثواب دارد پس استقامت كرد شما هم گريه كنيد بگوييد ما خاطر فرزندان خود را مي‌‌خواهيم اين‌‌ها گريه جگر گوشه هستن و در جاي ديگر بگوييد خدا داريم و براي خداوند داده‌‌ايم و غصه هم نداريم.

« فاستبشروا ببيعكم الذي بايعتم باذلك هو الفوز العظيم » چه خوني رنگين‌‌تر از خون حسين(ع) و چه مكتبي بهتر از مكتب حسين(ع) و چه عشقي بهتر از عشق حسين(ع) و چه خدايي بهتر از خداي حسين(ع). از تمام فاميل‌‌ها و دوستان طلب حلاليت مي‌‌كنم و اميدوارم به بزرگواري خودتان ببخشيد.

يك عمر بدي كردي و ديدي ثمرش را                خوبي چه بدي داشت كه يك بار نكردي

والسلام، احمد شيخ‌‌الاسلامي

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.