جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدعلی صداقتی

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدعلی صداقتی

 وصیت من وصیت تمام شهداست و آن این است که از امام امت با تمام وجود پشتیبانی کنید و امام(ره) را هیچ‌گاه تنها نگذارید. زیرا حمایت‌‌‌کردن از او حمایت از اسلام است؛ حمایت از قرآن است؛ حمایت از حسین(ع) است. وصیت دیگرم بر کارگران عزیز است. گرچه خون من پیامی است برای شما ولی از شما می‌خواهم با تمام وجود کار کنید و به‌‌ خاطر خدا کار کنید تا چرخ مملکت از کار نیفتد. در خط حزب‌‌الله حرکت کنید و گوش به فرمان امام امت باشید...

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدعلی صداقتی
نام پدر :علی اصغر
تاریخ تولد :۱۳۳۲/۰۳/۰۴
محل تولد :روستای بق دامغان
شغل :کارگر ذوب آهن
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۳۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۱۲/۲۱
محل شهادت :جزیره مجنون
نام عملیات :خیبر
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش خمپاره

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :بق 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای بق

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

سحرگاه، مردم روستا با بانگ اذان مشهدی‌‌‌علی‌اصغر از خواب بیدار می‌شدند و به دعوت حق، لبیک می‌گفتند. او سال‌های متمادی مؤذن روستا بود. محمدعلی در خانه‌ای چشم به جهان گشود که از بام آن ندای توحید برمی‌خاست و کم‌کم گوشت و خونش به این ندا انس گرفت تا جایی که خواست در مسیر «حی علی خیرالعمل» قدم بردارد.متولد سال هزاروسیصدوسی‌ودو بود و در روستای بق از توابع شهرستان دامغان در خانواده‌ای کشاورز و زحمت‌کش به دنیا آمد.

تحصیلات ابتدایی را در روستا گذراند. سپس جهت فراگیری حرفه‌ای و صنعتی، راهی تهران شد. مدتی در فروشگاه برادرش مشغول کار شد و سپس به یادگیری باطری‌سازی اتومبیل روی آورد و در این فن، مهارت خوبی کسب کرد و استاد شد.

او که در خانوادۀ مذهبی رشد کرده بود و پیوندی ناگسستنی با روحانیت داشت با شروع قیام مردم علیه رژیم پهلوی عاشقانه به صفوف مبارزان و علاقه‌مندان امام امت پیوست و بارها در تظاهرات مردم بهشهر و دامغان شرکت نمود و نفرت و انزجار خود را از جنایات رژیم منفور پهلوی ابراز  می‌‌‌کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی کاملاً در خط ‌امام(ره) و پشتیبانی از حرکت حزب جمهوری اسلامی گام برمی‌داشت و نمازجمعه را جزء برنامه‌های اصلی‌اش می‌دانست.

مهربان بود و دوست‌داشتنی؛ با صفا و شوخ‌طبع؛ رک‌‌گو و قافیه‌باف. با ترفندهای مختلف، زمینۀ نشاط و شادی را در هر محفلی که بود ایجاد می‌کرد. متبسم بود و جذاب. با کلمات و لطیفه و حرف‌های زیبا و دلنشین، بمب خنده را در محافل می‌انداخت.

با شروع جنگ تحمیلی و فشار ابرقدرت‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، دامنۀ فعالیت‌هایش را گسترش داد و شرکت در جنگ را تنها راه کوتاه‌‌کردن دست استعمارگران می‌دانست.

متأهل بود و صاحب دو فرزند. از یگان بسیج به سوی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت.

تک‌تیرانداز بود و آرپی‌جی‌زن که مدت نود روز در منطقه حضور داشت و سپس در بیست‌‌ویکم اسفند شصت‌‌ودو در عملیات خیبر در جزیره‌ مجنون بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجۀ رفیع شهادت نائل گشت.

پیکر پاکش پس از تشییع در گلزار شهدای زادگاهش، روستای بق به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

وصیت من وصیت تمام شهداست و آن این است که از امام امت با تمام وجود پشتیبانی کنید و امام(ره) را هیچ‌گاه تنها نگذارید. زیرا حمایت‌‌‌کردن از او حمایت از اسلام است؛ حمایت از قرآن است؛ حمایت از حسین(ع) است.

وصیت دیگرم بر کارگران عزیز است. گرچه خون من پیامی است برای شما ولی از شما می‌خواهم با تمام وجود کار کنید و به‌‌ خاطر خدا کار کنید تا چرخ مملکت از کار نیفتد. در خط حزب‌‌الله حرکت کنید و گوش به فرمان امام امت باشید...

اگر جنازه‌ام به دست‌‌‌تان نرسید هیچ‌گاه ناراحت نباشید زیرا که من از آن شما نیستم و از آن خدایم: «انا لله و انا الیه راجعون» بازگشت همه به سوی اوست...

همسر مهربانم! تا می‌توانی در طول عمرت کار خوب انجام بده که روز قیامت من و تو به درد هم نمی‌خوریم؛ فقط اعمال خودت همراه توست. این نصیحت به همسرم تنها نیست؛ به همۀ فامیل‌ها و مسلمان‌ها که ان‌شاءالله همه با اعمال خوب روز قیامت یکدیگر را ملاقات کنیم. خدا نگه‌‌‌دار شما باشد

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.