جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدحسین رستمیان

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدحسین رستمیان

امام بارها فرموده‌‌اند پيروزي را خون مياورد نه شمشير. شما مطمئن باشيد كه سلاح‌‌هاي پيشرفته جهان استكبار در مقابل خون شهدا از كار مي‌‌افتد و عاقبت‌‌الامر نتيجه خود را كه همان پيروزي نهايي اسلام بر عليه كفر هست به ارمغان مي‌‌آورد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدحسین رستمیان
نام پدر :غلامحسین
تاریخ تولد :۱۳۴۵/۰۱/۰۵
محل تولد :روستای تویه دروار دامغان
شغل :راننده تراکتور
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تيرانداز
سن :۱۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۳/۱۲/۲۳
محل شهادت :سومار
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت تیر و ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :دروار
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای دروار

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

محمدحسین فرزند غلامحسین سال هزاروسیصدوچهل‌‌وپنج در روستای تویه‌دروار از توابع شهرستان دامغان دیده به جهان گشود. او پنج برادر هم دارد. پدرش برای تأمین مخارج خانواده‌اش، دامداری و کشاورزی می‌کرد.

تحصیلاتش را تا کلاس اول‌‌ راهنمایی ادامه داد. با دیدن دستان پینه‌‌بسته پدرش قید درس را زد و در کنار او مشغول به کار شد. روی تراکتور هم کار می‌کرد.

شروع جنگ تحمیلی در سال هزاروسیصدوپنجاه‌‌ونه آرام‌‌وقرار محمدحسین را گرفت. عزمش را جزم کرد و به عضویت بسیج درآمد. بار اول عازم کردستان شد. نزدیک به ده ماه در جبهه‌ها حضور داشت.

بیست‌‌وسوم اسفند‌‌ماه سال هزاروسیصدوشصت‌‌وسه در خط پدافندی منطقه سومار براثر اصابت تیر دشمن به شهادت رسید. پیکر پاکش در گلزار شهدای روستای تویه‌‌دروار دامغان دفن گردید.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

قال ا... تبارك  و تعالي « ولاتحسبن الذين قتلوا في سبيل ا... امواتاً بل احياء عند ربهم يرزقون »

گمان مبريد آنان كه در راه خدا كشته شده‌‌اند مرده‌‌اند بلكه زنده‌‌اند و نزد خدا روزي مي‌‌خورند.

مكتبي كه شهادت دارد اسارت ندارد (امام امت)

با سلام و درود بر يگانه منجي عالم بشريت حضرت مهدي(عج) و نايب برحق آن حضرت امام خميني و با درود فراوان بر ارواح طيبه شهدا و با سلام بر تمامي مبارزين مسلمان در سراسر گيتي به ويژه رزمندگان ايران.

اينجانب محمدحسين رستميان بنا به اطاعت از اوامر فرمانده كل قوا امام امت بر خود لازم دانستم كه در اين موقعيت حساس كه تمامي كفر بر عليه تمامي اسلام خود نمايي مي‌‌كنند راهي جبهه‌‌هاي نور عليه ظلمت شوم تا قدري از مسئوليت خود را انجام وظيفه كرده باشم.

جبهه‌‌هايي كه الطاف خدا در آن حكم فرما است ، آري جبهه‌‌هايي كه ناديدن‌‌ ها ديدني مي‌‌گردند هم‌‌چون آقا امام زمان‌‌(ع). جبهه‌‌هايي كه محل فروش جان در ازاي رضاي خداست تا آن‌‌جا كه خدا مي‌‌فرمايد: (ان الله اشتري من المومنين اموالهم و انفسهم بان لهم الجنه) و يا در سوره ديگر مي‌‌فرمايد: (يا ايتها النفس المطمئنه ارجعي الي ربك راضيه مرضيه) اينجانب فرزند تمام ملت اگر توفيق شهادت نصيبم گرديد چند تذكري را لازم مي بينم كه خدمت شما مي ‌‌گويم :

1- اي مردم عزيز كه همواره ورد زبانتان «و يا ليتني كنت معكم» بوده و هست حال همان نداي هل من ناصر حسين(ع) به گوش مي‌‌رسد كه بر من و شما پاسخ به آن لازم است.

2- همان‌‌طور كه بارها رهبر كبير انقلاب تذكر داده‌‌اند كه مسئله اصلي جنگ است بر من و شما لازمست كه جبهه‌‌ها را گرم نگه داشته و هر پرچمي كه از دست رزمنده‌‌اي به زمين افتاد رزمنده‌‌اي ديگر آن را به اهتزاز در آورد. بر مردم شهيد پرور پشت جبهه است كه با كمك‌‌هاي مادي و معنوي خود رزمندگان اسلام را ياري دهند .

3- شما اي خانواده‌‌هاي عزيز شهدا همان‌‌طور كه زينب سلام‌‌الله عليها در مصيبت برادر و ساير شهداي كربلا صبر و استقامت از خود نشان داد شما هم زينب‌‌وار در مقابل مصائب صبور و بردبار باشيد زيرا صبر شما كوبنده‌‌تر از سلاح رزمنده است.

4- همان‌‌طور كه امام بارها فرموده‌‌اند پيروزي را خون مياورد نه شمشير. شما مطمئن باشيد كه سلاح‌‌هاي پيشرفته جهان استكبار در مقابل خون شهدا از كار مي‌‌افتد و عاقبت‌‌الامر نتيجه خود را كه همان پيروزي نهايي اسلام بر عليه كفر هست به ارمغان مي‌‌آورد.

5- شما اي روستاييان عزيز و اي كشاورزان زحمتكش با كار و كوشش فراوان استقلال اقتصادي را كه كمتر از استقلال نظامي، فرهنگي نيست فراهم آوريد.

6- اي معلمين عزيز كه كار شما كار انبيا است فرزندان معصومي كه زير دست شما درس مي‌‌خوانند را با روش اسلامي تعليم دهيد و شما اي دانش‌‌آموزان عزيز با درس خواندن خود استقلال فرهنگي را به وجود آوريد. در خاتمه براي پدر و مادر و برادران عزيزم طلب صبر مي‌‌نمايم و اميدوارم كه مرا ببخشند و از تمام مردم طلب حلاليت مي‌‌نمايم.

(به اميد پيروزي اسلام بر عليه كفر و به اميد بازگشايي راه كربلای حسينی)

والسلام عليكم و رحمه‌‌الله و برکاته

مورخه 1363/12/02

محمدحسين رستميان

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.