جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید علی مؤمنی

فرازی از وصیت نامه:
شهید علی  مؤمنی

در این راه باید شب و روز برای رضای خدا وند و حراست از دین خدا تلاش کنید و همه ما مدیون این رهبر و این انقلاب را به اقصی نقاط دنیا صادر کرده و مقدمه ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم آورید

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :علی  مؤمنی
نام پدر :غلامحسین
تاریخ تولد :۱۳۴۶/۰۴/۲۸
محل تولد :دامغان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :فرمانده دسته پیاده
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :سه شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۰۴/۲۹
محل شهادت :جزیره مجنون
نام عملیات :تک جنوبی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

علی فرزند غلامحسین بیست‌‌وهشتم تیرماه هزاروسیصدوچهل‌‌وشش در دامغان پا به عرصه وجود گذاشت. پدرش کاسب بود.

دیپلم داشت. روشنفکر بود و آگاه به مسائل روز جامعه و همین باعث شد که او بی‌تفاوت از کنار مسائل سرنوشت‌ساز نگذرد. کنکور داد و قبول شد؛ اما دانشگاه نرفت.

عضو رسمی سپاه شد. در چند مرحله به جبهه رفت. تک‌‌تیرانداز بود و فرمانده دسته. هم‌‌رزمانش می‌گفتند: «علی در غواصی و شناگری توانا بود. خادم‌‌الحسین می‌شد و کارهای تدارکات را هم انجام می‌داد و…» حدود بیست‌‌وپنج ماه و دو روز خاک جبهه حضورش را به یاد دارد.

سرانجام در بیست‌‌ونهم تیرماه سال شصت‌‌وشش در عملیات تک جزیره مجنون براثر اصابت تیر به شکم به شهادت رسید. فردوس رضای دامغان آرامگاه اوست. دو برادر دیگرش هم به شهادت رسیدند.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

«ان الله اشتری من المومنین و اموالهم به ان یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقولون و مداعلیه حقا

فی التورات و الانجیل و القران و من اوفی بعهده من الله فاستبشروا ببیعکم الذی بایعتم به و ذلک هو

الفوز العظیم.»

خداوند جان و مال اهل ایمان را بهای بهشت خریداری کرده و آن‌ها در راه خدا جهاد می‌کنند که دشمنان دین را به قتل رسانند و یا خود کشته شوند. این وعده قطعی است برخدا و عهدی است که در سه دفتر آسمانی تورات و انجیل و قرآن یاد فرموده و از خدا باوفاتر کیست ای اهل ایمان شما به خود در این معامله بشارت دهید که این معامله با خدا به حقیقت سعادت و پیروزی بزرگی است.

با سلام و درود برمنجی عالم بشریت این یگانه مرکب سوار جبهه‌ها که با ضربت شمشیرش جهان را پر از عدل می‌کند و با سلام و درود بر نائب بر حقش این ابراهیم زمان امام خمینی و با سلام و درود بر شهیدان راه حق و فضیلت که با نثار خون خود این اتقلاب را بیمه کردند و با سلام و درود بر معلولین و مجروحین انقلاب و جنگ، این جان نثاران قرآن، و با سلام و درود بر سربازان امام زمان که می‌روند پرچم اسلام را در سرتاسر جهان بر پا دارند و با سلام و درود برشما امت شهید پرور که هر روز با دادن هر شهیدی مقاوم‌تر می‌شوید.

و با سلام و درود بر پدر و مادر عزیزم که با فرستادن فرزند خود به جبهه خواسته‌اید به نوبه خود اسلام را یاری کنید. پدر و مادر عزیز و گرامیم، اینجانب با آگاهی کاملی که به شهادت دارم برای دفاع از اسلام و حیثیت انقلاب اسلامی و دفاع از مملکت اسلامی، به فرمان رهبر مسلمانان جهان و مرجع عالی‌‌قدر حضرت امام خمینی به جبهه حق علیه باطل شتافتم، خداوندا در این دنیا که نتوانستم آنطور که تو می‌خواهی زندگی کنم، پس مرگم را آنچنان قرار ده که لا اقل بدین گونه کفاره گناهان کبیره و صغیره را ادا کرده باشم.

خدایا تو می‌‌دانی که برای همین عازم به جبهه جنگ کفر و ایمان شدم تا شاید از روی لطف و کرامت مرا از بندگان خود قرار دهی. برادران سپاه و بسیج شما به عنوان بازوی مسلح ولایت فقیه و سربازان اسلام هستید و در خاطره‌‌ها یاد سربازان صدر اسلام را زنده می‌کنید، پس باید به وظیفه خطیری که دارید آگاه باشید و آن صیانت از اسلام عزیز است.

در این راه باید شب و روز برای رضای خدا وند و حراست از دین خدا تلاش کنید و همه ما مدیون این رهبر و این انقلاب را به اقصی نقاط دنیا صادر کرده و مقدمه ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم آورید برادران شما امیدان آینده انقلاب هستید و شما وارث خون شهیدان می‌باشید و تا می‌توانید دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید و از رهبر عظیم الشان انقلاب پیروی کنید که واقعا نائب امام زمان می‌باشد.

مادرم از تو می‌خواهم که همچون مادر شهید علم الهدی به شهادت فرزندت افتخار کن. پدر و مادرم و قوم و خویشانم، حال که من شهید شدم هیچ ناراحت نباشید و بر سر قبر من گریه نکنید زیرا کسی نبود که بر سر قبر حسین شهید (ع) گریه کند. مادر جان داغ فرزند برای مادر خیلی مشکل است ولی من از شما انتظار دارم که مانند بانوی بزرگوار اسلام یعنی حضرت زینب در برابر مشکلات و داغ فرزندت مقاومت نموده و سکوت را تا حد امکان مراعات کرده تا دشمنان اسلام و منافقین بدانند که در هر زمانی مادرانی شیر زن چون شما پیرو زینب هستند و فرزندان خود را با افتخار هدیه اسلام می‌کنند. مادرم قامتت را بلند گیر و ندای الله اکبر، خمینی رهبر سر ده و سخن شهیدان راه خدا را به مردم برسان که همان سخن ما پیروی از قرآن و خدا می‌باشد.

پدر و مادرم کوه باشید و چون کوه استقامت کنید لحظه‌‌ای از یاد و نام خدا غافل نباشید. در راه دین خدا بکوشید که هر چه بکوشید باز کم است. مادرم گریه نکن، بخند و خوشحال باش زیرا در راه هدف مقدس گام برداشته و جان باخته‌ام. مادرم تو بوستان سبز وجود من و من آن غنچه توام که تو پرورده‌‌ای. مادرم درود بر تو که بالاخره بر احساس مادرانه‌ات پیروز شدی و فرزندت را روانه میدان نبرد کفار با مسلمین کردی و گفتی که تو را در راه خدا به انقلاب اسلامی هدیه می‌کنم و من به تو افتخار می‌کنم که مادری از سلاله زهرا (س) هستید. پدر و مادر عزیزم، من فقط چهار روز روزه بدهکارم. این حقیر از همه دوستان و خویشاوندان و پدر و مادر و برادارن وخواهران خود طلب آمرزش و بخشش می‌کنم و. به امید پیروزی حق علیه باطل.

والسلام. علی مومنی 65/01/09  اهواز

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.