جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید علی اکبر مقدسی

فرازی از وصیت نامه:
شهید علی اکبر مقدسی

از كليه دوستان و همشهري‌‌ها مي‌‌خواهم كه اين راه را كه راه جهاد و اسلام است ادامه دهند اميدوارم كه اسلام عزيز كه راه بر راه حق تعالي است و همين‌‌طور صاحب زمان امام مهدي (عج) ما را به عنوان سرباز حقير خود بپذيرد 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :علی اکبر مقدسی
نام پدر :محمد ابراهیم 
تاریخ تولد :۱۳۲۶/۰۷/۰۵
محل تولد :روستای غنی‌آباد دامغان 
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :فرمانده دسته پیاده
سن :۴۰ سال
خانواده چند شهید :دو شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۷/۰۳/۰۱
محل شهادت :ماووت 
نام عملیات :بیت المقدس ۶
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :غنی آباد
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای غنی آباد

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

پنجم مهر هزاروسیصدوبیست‌‌وشش، در خانه باصفای محمدابراهیم مقدسی از روستای غنی‌آباد دامغان پسری به‌‌ دنیا آمد که نامش را علی‌اکبر گذاشتند.پدر غیر از او یک پسر دیگر به نام علی‌ داشت که قبل از علی‌اکبر شهید شده بود.در کودکی خواندن و نوشتن را آموخت. سال‌های کودکی را در کنار پدر در نماز جماعت مسجد و تلاوت قرآن شرکت می‌کرد.

به شغل جوش‌‌کاری علاقه زیادی داشت. آن را آموخت. در روستا مغازه جوش‌‌کاری زد و مشغول به کار شد. چند سال بعد با دخترعمویش ازدواج کرد و حاصل این پیوند شش فرزند است.

در سال هزاروسیصدوپنجاه‌‌وهفت با شروع انقلاب دل و جانش را به امام‌‌خمینی(ره) سپرد. با شروع جنگ، دوره آموزشی را طی کرد و از طریق بسیج عازم جبهه شد. مدتی بعد عضو رسمی سپاه شد.

او پنج بار به جبهه اعزام گردید. مدت حضورش در جبهه چهارصدوپنجاه روز بود. اولین روز خرداد هزاروسیصدوشصت‌‌وهفت در عملیات بیت‌‌المقدس ۶ منطقه ماووت، فرمانده دسته بود که با برخورد ترکش به شهادت رسید. پیکر مطهرش در گلزار شهدای روستای غنی‌آباد دامغان آرام گرفت.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم رب الشهدا والصدیقین

اول سلام به احمد و دوم به ساقي كوثر- سوم به فاطمه- چهارم به سبز پوش پيامبر(ص) سلام كرده‌‌ام و سلام با بركات كه بر حبيب خدا ختم انبيا صلوات سلام كرده‌‌ام كه تا شما سلامت باشيد و زير علم سبز محمد باشيد.

ربنا اتنا سمعنا منادياً ينادي الايمان ان امنوا بربكم فامنا ربنا فاغفرلنا ذنوبنا و كفر منا سياتنا و توفنا مع الابرار آل عمران- 193

سلام من به پدر و مادر خودم كه مرا اين چنين و در اين راه پرورش داده‌‌ايد و از پدر و مادر خود مي‌‌خواهم كه بعد از شهادت من هم‌‌چون حسين(ع) و زينب(س) بردبار و كوشا باشيد شما بايد اين‌‌طور فكر كنيد از كي امانت گرفته‌‌ايد و حالا بدو برگردانده‌‌ايد. وصيت من به پدر و مادرم اينست كه وصي من پدر بزگوارم مي‌‌باشد اگر چيزي داشته‌‌ام خودتان همراه با خانواده‌‌ام آن را حل كنيد اميدوارم كه در اين كار مهم كمال دقت را نمایيد.

سفارش ديگر به مادر ارجمندم دارم كه در پرورش و رشد من سختي‌‌ها و بي‌‌خوابي‌‌ها و بی‌‌غذایی‌‌ها را تحمل نمود كه مرا حلال كند و همين‌‌طور در شهادت من كمال صبوري را داشته باشد. وصيت من به خانواده ام اينست كه اميدوارم كه مرا ببخشند كه اگر من براي شما سرپرست خوبي نبوده‌‌ام و در روز جزا خداوند به شما پاداش عظيمي مي‌‌دهد.

اميدوارم كه در تربيت بچه‌‌ها و نور چشم‌‌هايم كمال تلاش خود را بنمایي و در مورد درس خواندن آن‌‌ها تا جایي كه امكان دارد بكوشيد. از همسر خود مي‌‌خواهم كه مرا عفو نمایید چون شما بوديد كه ما را بدين راه پرفيض وا داشته ايد اگر من در راه خدا جهاد كردم شما مشكلات زيادي را متحمل شديد.

از بردارانم مي‌‌خواهم كه اين راه را كه راه سعادت است ادامه بدهند و مگذارند اسلحه من بر زمين افتد. از خواهرانم مي‌‌خواهم بردباري را پيشه خود نمايند همچون زينب محكم و استوار باشيد.

از كليه دوستان و همشهري‌‌ها مي‌‌خواهم كه اين راه را كه راه جهاد و اسلام است ادامه دهند اميدوارم كه اسلام عزيز كه راه بر راه حق تعالي است و همين‌‌طور صاحب زمان امام مهدي (عج) ما را به عنوان سرباز حقير خود بپذيرد. من براي احيا پرچم حق (لااله الا الله) در جهان و انجام تكليف الهي مبارزه با استعمارگران شرق و غرب و ياري كردن رهبر عزيزمان امام خميني پا به جبهه‌‌هاي نور عليه ظلمت نهادم.

برای من 20روز روزه ان‌‌شاءالله گرفته شود. پيام من به ملت شهيد پرور ايران اينست كه هم‌‌چون حسين نگذارند پرچم اسلام بر زمين افتد. و در یاری اسلام كوتاهي نكنيد والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته.

علي‌‌اكبر مقدسي

ما اگر شهيد بشويم، قيد و بند دنيا را از روح برداشتيم و به ملكوت اعلي و حق تعالي رسيديم.

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.