جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید عباسعلی قدرتی

فرازی از وصیت نامه:
شهید عباسعلی قدرتی

 ای کسانی که آرزو می‌کردید کاش در صحرای کربلا حضور داشتید و امام‌‌ حسین(ع) را یاری می‌کردید، حال تاریخ تکرار گشته، فرصت را غنیمت بشمرید و با عزمی راسخ و نوایی عاشقانه سلاح به دست بگیرید و به جبهه‌ها بیایید. در این دانشگاه بزرگ الهی ثبت‌نام کنید و در آنجا درس معرفت بیاموزید. مبادا از کمبودها و مشکلات دنیوی بهراسید و بی‌تابی کنید! این یک امتحان الهی است و با پیروزشدن در این امتحان‌های خداوند پیروزی نهایی نیز به دست می‌آید. در برابر مشکلات صبور و مقاوم باشید.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :عباسعلی قدرتی
نام پدر :کریم
تاریخ تولد :۱۳۴۱/۰۹/۰۱
محل تولد :روستای حسینیان دامغان
شغل :فرمانده دسته پیاده
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :24 سال
سن :یک شهید
خانواده چند شهید : 

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۲۲
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۵
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :حسینیان
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای حسینیان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

 

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

عباسعلی فرزند کریم در سال هزاروسیصدوچهل‌‌ویک در روستای حسینان دامغان به‌‌ دنیا آمد. از همان کودکی علاقه زیادی به اهل‌‌بیت(ع) داشت و قبل از این‌‌که به سن تکلیف برسد، نماز می‌خواند. دوران ابتدایی را در روستای حسینان گذراند. در راه‌‌پیمایی‌ها همپای بزرگان حرکت می‌کرد و در پخش اعلامیه و پوستر و رساله امام(ره) نقش مهمی بر عهده داشت.

داوطلبانه برای انجام خدمت سربازی عازم جبهه شد. بیست‌‌ودو ماه را در اروندرود آبادان بود. بعد از انقلاب اولین کاری که با همکاری شهید یدالله احمدی و دیگران انجام داد، تشکیل انجمن اسلامی بود. بعد از شهادت دامادشان، یدالله احمدی، به‌‌عنوان مسؤول انجمن انتخاب شد. وی نقش مهمی در اداره‌ انجمن داشت و برای سازندگی آن زحمت زیادی کشید.

پس از آن صندوق قرض‌الحسنه‌ای در روستای حسینان برپا کرد. زمانی که در جبهه بود به وسیله‌ نامه یا تلفن می‌گفت: «ادامه‌ کار صندوق قرض‌الحسنه رو دنبال کنید.»

بعد از سربازی مدتی معلم نهضت سوادآموزی بود. بعد از آن به‌‌عنوان حق‌التدریس در آموزش و پرورش مشغول به کار شد. دو سالی که در روستای سوسنوار تدریس کرد دوست و معلم همه شده بود. همه‌ مردم سوسنوار دوستش داشتند. در سال شصت‌‌وچهار دخترعمویش به عقدش درآمد. اگرچه مدتی بیش نبود که از جبهه آمده بود، دوباره به جبهه‌ جنوب اعزام شد و سه ماه را در آنجا بود. در سال شصت‌‌وپنج مراسم عروسی او با دخترعمویش برپا شد. در همان سال روانه‌ جبهه جنوب شد و به‌‌عنوان معاون فرمانده خدمت کرد. زندگی مشترک او با همسرش ده ماه بیشتر طول نکشید. حاصل این ازدواج یک فرزند دختر است.

بیست‌‌ودوم دی هزاروسیصدوشصت‌‌وپنج در شلمچه در عملیات کربلای۵  به شهادت رسید. چند روز بعد دخترش به دنیا آمد. شهید را از روی کارت و پلاکش شناسایی کردند و پس از انتقال به محل و تشییع، در گلزار شهدای روستای سرکویر دامغان به خاک سپردند.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

پروردگارا! وقتی در صف به‌‌هم‌‌فشردة مجاهدانت قرار می‌گیرم و به سیمای روحانی و عرفانی آن‌‌ها می‌نگرم، خطاها و معاصی گذشته‌ام مجسم می‌گردد و احساس شرمندگی و حقارت می‌کنم. زمانی که به واژه‌ مقدس شهادت می‌نگرم و عظمت شهید را می‌بینم، بسیار مشتاق شهادت می‌شوم.

خداوندا! تو آگاهی که من به میل خود و برای رضای تو و اطاعت از امر ولی فقیه و ادای وظیفه‌ شرعی خویش در کعبه عشق پا نهادم و بسی خوشبخت و خرسندم که چنین سعادتی نصیبم گردید.

ای کسانی که آرزو می‌کردید کاش در صحرای کربلا حضور داشتید و امام‌‌ حسین(ع) را یاری می‌کردید، حال تاریخ تکرار گشته، فرصت را غنیمت بشمرید و با عزمی راسخ و نوایی عاشقانه سلاح به دست بگیرید و به جبهه‌ها بیایید. در این دانشگاه بزرگ الهی ثبت‌نام کنید و در آنجا درس معرفت بیاموزید.

مبادا از کمبودها و مشکلات دنیوی بهراسید و بی‌تابی کنید! این یک امتحان الهی است و با پیروزشدن در این امتحان‌های خداوند پیروزی نهایی نیز به دست می‌آید. در برابر مشکلات صبور و مقاوم باشید.

شما امت حزب‌الله سرکویر! باید از خود تحرک نشان دهید و در برابر خون شهدا احساس مسئولیت نمایید و کاری نکنید که فردای قیامت در برابر شهدا سرافکنده و شرمنده باشید. بدانید هر شهیدی که بر خیل شهیدان افزوده می‌گردد وظیفه‌ شما سنگین‌تر و مسئولیت شما بیشتر می‌شود. به‌‌خاطر رضای خدا، دوگانگی را کنار گذاشته و به هم­دیگر دست برادری دهید.

پدر و مادر عزیزم! مبادا بعد از شهادتم ناراحت شوید! بلکه باید افتخار کنید که چنین فرزندی را تربیت کردید تا جان خود را فدای اسلام و قرآن نماید و مطمئن باشید که فردای قیامت در برابر خدا و پیغمبر(ص) و بانو فاطمه زهرا(س) سربلند و روسفید خواهید بود.

بعد از شهادتم گریه‌تان هدف‌‌دار باشد تا اشکتان همانند تیری باشد که بر قلب جنایتکاران می‌خورد.

همسرم! باید صبر و استقامت داشته باشید و هرگز احساس ناراحتی نکنید و تسلیم امر خدا باشید و بدانید که در نزد خدا اجر بزرگی دارید.

گزیده‌ای از وصیت‌نامه

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.