جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید رمضانعلی قاسمی

فرازی از وصیت نامه:
شهید رمضانعلی قاسمی

و اي برادر و خواهري كه منحرف به راه‌هاي غير اسلامي كشيده شده‌‌اي كمي فكر كنيد و ببينيد كه چه كار مي‌‌كنيد توبه كنيد چون كه خداوند دست بخشايشش زياد است و تو را مي‌‌بخشد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :رمضانعلی قاسمی
نام پدر :حبیب الله
تاریخ تولد :۱۳۴۱/۰۱/۰۲
محل تولد :روستای برم دامغان
شغل :ارتشی
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :تک تيرانداز
سن :۲۱ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۰۲/۰۳
محل شهادت :شرهانی
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش خمپاره به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :برم
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای برم

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

سال ‌هزاروسیصدوچهل‌ویک در روستای برم دامغان آخرین فرزند خانواده حبیب‌الله به دنیا آمد و شور و شادی را به خانه و زندگی‌شان به ارمغان آورد. نام نیکوی رمضانعلی را پدر برایش برگزید.زمان می‌گذشت و او فارغ از هر رنجی به بازی‌های کودکانه مشغول ‌بود. هفت‌‌ساله شد و مثل همۀ بچه‌ها به مدرسه رفت.

کودکی‌اش در حال و هوای پاک روستا و در میان اهالی با صفایش گذشت. در خاک نمناک روستا ریشه دوانید و قد کشید و برگ و باری داد. تا کلاس سوم راهنمایی در زادگاهش درس خواند و برای ادامه تحصیل به دامغان رفت. پس از فوت پدر بار زندگی و مسؤولیت بزرگ‌کردن فرزندان بر روی دوش مهربان مادری افتاد که تمام هم‌‌وغمش این بود که در کشاکش سختی روزگار گوشۀ گلیم خود و فرزندانش را از آب بیرون بکشد. همۀ توانش را در تربیت فرزندان به کار گرفت و با همت والایی که داشت می‌کوشید بچه‌هایش را به جایی برساند.

دوم دبیرستان بود که حال و هوای انقلاب در شهر پیچیده بود و زمزمه‌های استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی از جای‌جای میهن اسلامی به گوش می‌رسید. با پیروزی انقلاب، دل در گرو آلاله‌های میهنش بست.

 قبل از خدمت سربازی به استخدام ارتش درآمد. دوران ورود او به ارتش و هم‌زمانی آن با سال‌های حماسه و ایثار، از او دلیرمرد شجاعی ساخت که خیلی‌ها به حالش غبطه می‌خوردند.

پاک و بی‌آلایش، مهربان و ساده‌زیست بود. همت والایی داشت. سعی می‌کرد حقوق دیگران را رعایت‌کند. رمضانعلی متدین و با غیرت بود.

اسفندماه سال ‌هزاروسیصدوشصت‌ویک ازدواج کرد و سیزده روز بعد از ازدواج راهی جبهه شد و درحالی‌‌که تنها چهل روز از آغاز زندگی مشترکش بیشتر نمی‌گذشت، در دومین روز از دومین ماه فصل بهار سال ‌هزاروسیصدوشصت‌ودو در منطقه شرهانی درِ باغ شهادت به رویش باز شد.

با اصابت گلوله دشمن به جسم پاکش، بر خوان «عند ربهم یرزقون» مهمان معبود شد. رمضانعلی با همۀ هستی‌اش در آتش عشق خدمت به مردم میهنش و دفاع از آرمان‌های الهی‌اش ذوب شد تا چراغی شود فرا روی مردمان خاک پاکی که او تا حد پرستش به آن عشق می‌ورزید. پیکر پاک رمضانعلی در روستای برم دامغان دفن شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

« ما من قطره احب الي الله عزوجل من قطره دم في سبيل الله »

رسول خدا(ص) فرمود: هيچ قطره‌‌اي پيش خداوند محبوب‌‌تر نيست از قطره خوني كه در راه خدا ريخته شود.

چند كلمه‌‌اي به مادرم و همسرم و برادرانم سخن مي‌‌گويم از والدين و همسرم مي‌‌خواهم كه از شهادت من خرسند باشند. و از مادر خود مي‌‌خواهم، شما كه مرا تا به اين‌‌جا رساندي و بزرگ كرده‌‌اي مرا حلال نماييد، من رمضانعلي قاسمي‌‌برمي فرزند حبيب براي دفاع از اسلام به جبهه آمده‌‌ام كه تا پرچم جمهوري اسلامي در تمام جهان برافراشته باشد و در رابطه با وصي خودم، مادرم و برادرم احمد قاسمي را مي‌‌دانم اميدوارم كه همسر مرا سرزنش نكنيد و اموالي كه دارم متعلق به همسرم است كه براي هزينه زندگي خودش باشد و از كليه افراد خانواده‌‌ام مي‌‌خواهم كه همگي مرا حلال كنند.

مادرم باز هم از شما خواهش مي‌‌كنم كه آن شيري كه به من دادي و مرا پروراندي حلال كنيد و از خواهرانم هم مي‌‌خواهم كه اگر از من خطايي سر زده به بزرگي خودتان ببخشيد و از شماها مي‌‌خواهم كه هميشه در پناه خداوند و در سايه رهبركبير انقلاب اسلامي ايران بوده و نداي لبيك را سر دهيد و محل دفن من روستاي برم كنار مزار شهيد حسين‌‌شفيع زاده، برادران و خواهران من به نداي حق و رهبر كبير انقلاب و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران لبيك گفته، مادرجان من از جان و دل به جبهه حق عليه باطل شتافتم و به نداي هل من ناصر ينصرني امام خميني لبيك گفتم.

پس تو اي مادر و برادرم و خواهر و همسرم از شما مي‌‌خواهم كه ادامه دهنده راه من باشيد و امام را تنها نگذاريد و تو  اي برادر و خواهري كه منحرف به راه‌هاي غير اسلامي كشيده شده‌‌اي كمي فكر كنيد و ببينيد كه چه كار مي‌‌كنيد توبه كنيد چون كه خداوند دست بخشايشش زياد است و تو را مي‌‌بخشد.

برادران و خواهران من در اين جبهه‌‌هاي مقدس كه مشغول خدمت و مبارزه با كفار بعثي به سركردگي آمريكا و مزدوران امپرياليسم هستم و چيزهايي كه از نزديك با چشمان خودم مشاهده كردم اين‌‌كه نزديكترين راه ملاقات با خداوند را همين راه را دانستم كه من با خداي خويش ملاقات كردم پس شماها اين جبهه‌‌ها را خالي نگذاريد و شماها به فيض خود برسيد از شماها خواهشي كه دارم اين است كه هر كس مخالف با روحانيت مبارز و دولت جمهوري اسلامي است و مخالف با ولايت‌‌فقيه مي‌‌باشد در تشييع جنازه من شركت نكند و من اميدوارم كه شما برادران راه ما را ادامه دهيد و اين نهضت را همچون نهضت سرخ حسين دنبال كنيد و اين نهضت را به انقلاب مهدي متصل بگردانيد.

والسلام ـ رمضانعلی قاسمی

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.