جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسین سلمانیان

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسین  سلمانیان 

اي برادران حزب‌‌اللهي باشيد اي خواهران ايراني حجابتان را رعايت كنيد و اسلام را پرورش دهيد اي ملت ايران و اي رفقا و دوستان من خطابي كه به ملت ايران كردم به شما هم مي‌‌كنم دوست دارم به اسلام وفادار باشيد 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسین  سلمانیان 
نام پدر :غلامحسن 
تاریخ تولد :۱۳۴۷/۰۴/۰۷
محل تولد :روستای فرات دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۲۲
محل شهادت :شلمچه 
نام عملیات :کربلای ۵
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :فرات
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای فرات

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

صبح‌‌‌گاهان که غنچۀ وجودت پدیدار شد، چشم فلک از ذوق اشک ریخت و تو را در آغوش گرفت. تیرماه سال چهل‌‌‌وهفت که تازه قدم‌‌‌های اولش را برداشته بود، تو از دل روستای فرات دامغان قدم بر خاک کویر نهادی و با تولدت گرمای دیگری به فضای خانۀ پرمهرومحبت آقاغلامحسن بخشیدی.حسین نام زیبایی بود که پدر بر فرزند خواند. پدر آرایشگر بود و حسین در زیر سایه مهربان دستان نان‌آورش زیستن آموخت.

تا چهارم دبیرستان در پی درس و تحصیل مشق زندگی کرد و از کودکی نیز در تأمین معاش خانواده، سهمی را برای خود برداشته بود.

حسین جوان‌‌‌مرد بود و مهربان و به زلالی آب‌‌‌ها، پاک. قدردان پدر و مادر بود و با مزاح‌‌‌های شیرینش قند در دل همگان آب می‌‌‌کرد.

تازه دوم دبیرستان بود که پایش به جبهه‌‌‌ها باز شد و عجیب با آن خو گرفت.

دل‌‌‌داده‌‌‌ای که دیگر تاب و توان فراق نداشت. چهارصدوپنجاه روز در سرزمین‌‌‌های نور عاشقی کرد و با قلبی سرشار از یقین در راه اسلام ایستادگی کرد و جانانه در مقابل دشمن رزمید.

بیست­ودوم دی­ماه سال شصت‌‌‌وپنج، عملیات کربلای ۵، قلب آسمان می‌تپید. شلمچه آینه بهشت شده بود. حسین دعای استجابتش را در گوش گلوله­های آرپی­جی زمزمه می­کرد و به سوی هدف نشانه می­رفت. فرشتگان ترانه وصل می‌خواندند. قلب حسین یک سر آتش و حسین لبریز و سیراب از جام شراب نگاه جانان شد.

پیکر پاکش پس از تشییع بر روی دستان مردم شهیدپرور فرات، در دل خاک آرام گرفت.

و فراق تو چه سخت گذشت بر کبوترانی که عاشقانه بر گرد پیکرت طواف می‌‌‌کردند.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم رب الشهداء والصديقين

« الذين آمنوا و هاجروا و جاهدوا في سبيل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله و اولئك هم الفائزون »

با درود و سلام بر منجي عالم بشريت فرزند زهرا آقا امام زمان(عج) و نايب برحقش ستاره درخشان جماران فرمانده كل قوا امام خميني و با درود و سلام بر شهيدان راه الله مخصوصا شهيدان صدر اسلام و بالاخص شهيد مظلوم سرور و سالار شهيدان (ابا عبدالله الحسين) و با درود و سلام بر شهيدان ايران .

اينجانب حسين سلمانيان فرزند استاد غلامحسين سلمانيان وصيت‌‌نامه خود را به نام الله شروع مي كنم. هدف از جبهه آمدن من براي خدا و دين و اسلام و حفاظت از مملكت مي باشد و موقعي كه امام حسين(ع) نداي هل من ناصر، حسيني را سر داد و من نبودم اما خداي را سپاس و شكر مي‌‌كنم كه در چنين موقعي قرار گرفتم و من حالا براي اسلام و دين اسلام و قرآن پاسخ لبيك سر مي‌‌دهم و آمادگيم را اعلام كردم و به جبهه حق عليه باطل عازم شدم. خدايا اين اعمال را به درگاهت قبول بگردان به حق قرآن.

خطاب من نسبت به پدرم اينست كه اي پدر بزرگوارم قدرداني و تشكر مي‌‌كنم از زحمات تو كه برايم انجام دادي و تشكر مي‌‌كنم از تو كه مرا چنين تربيت نمودي اي پدرم اگر من نسبت به تو بدي كردم حلال كن مرا و تشكر مي‌‌كنم از تو كه به من اجازه رفتن به جبهه را دادي خداوند ان‌‌شاءالله اين قرباني براي دين و قرآن به درگاهش قبول نمايد و خطاب من به مادرم كه اينست كه اي مادرم خوشا به حالت كه تو چنين فرزندي را شير دادي و از تو هم اي مادرم قدرداني مي‌‌كنم از كارهايي كه در كودكي و در نوجواني برايم انجام دادي مادر جان اگر نسبت به تو هم بدي كردم حلال كن مرا به درگاه خداوند. پدر و مادرم اگر شهيد شدم برايم گريه نكنيد يادي از گلوي خونين سيدالشهدا و اسيران اهل بيت او و براي مظلوميت انبيا و اوليا گريه كنيد. مادرم اين وصيتي بود برايت.

و اما اي برادران من علي‌‌اكبر ـ محمد ـ عباس. اين برادر شما كه نداي هل من ناصر حسيني را پاسخ گفت اگر شهيد شدم اولًا گريه نكنيد و ثانياً به راه دين و قرآن ادامه دهيد و نگذاريد سنگرم خالي بماند و اسلحه‌‌ام را به دوش گيريد و شما هم لبيك گوييد اي برادرم علي‌‌اكبر دوست دارم فردي حزب‌‌اللهي باشيد دوست دارم براي اسلام خدمت بسيار كنيد و مواظب اعمال خود باشيد كه خداي ناكرده عملي را انجام ندهي و اما برادرم محمد و عباس ان‌‌شاءالله شهادت اين برادرتان به درگاه خداوند مورد قبول باشد.

و وصيت مي‌‌كنم به شما كه براي اسلام كار كنيد و راهم را ادامه بدهيد و گوش به حرف امام امت عزيز باشيد . اي برادرانم خوب فرزندانتان را تربيت كنيد همچون زينب‌‌وار(س) و حسين‌‌وار(ع) و خطاب به خواهران گرامي اينست كه اي خواهر عزيز اولاً حجابتان را رعايت كنيد و گرنه من راضي نيستم و ثانياً فرزندانتان را خوب تربيت كنيد و از همه مهم‌‌تر حجابت كه توصيه كردم و گوش به حرف شوهران خود باشيد و كاری نكنيد كه پدر و مادر و شوهران خود از دست شما ناراضي باشند و اي خواهران گريه برايم نكنيد هر چه مي‌‌توانيد گريه نكنيد اما يادي از اباعبدالله و زينب(س) خواهر سيدالشهدا كنيد ببينيد چطور زينب(س) براي برادر خود حسين(ع) گريه می‌‌کرد، شما هم مطيع حضرت زينب (س) باشيد .

و اما اي ملت ايران، اين جبهه را خالي نگذاريد و گوش به حرف امام باشيد و براي امام عزيز دعا كنيد. و براي اسلام كار كنيد و ريشه بي حجابي و كارهاي زشت را بزنيد و مسجدها را خالي نگذاريد. اي برادران حزب‌‌اللهي باشيد و جبهه‌‌ها را پر كنيد گوش به حرف امام باشيد اي خواهران ايراني حجابتان را رعايت كنيد و اسلام را پرورش دهيد اي ملت ايران و اي رفقا و دوستان من خطابي كه به ملت ايران كردم به شما هم مي‌‌كنم دوست دارم به اسلام وفادار باشيد.

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته ـ 21 رمضان 1365

حسين سلمانيان 65/03/10

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.