جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید احمد لعله ای

فرازی از وصیت نامه:
شهید احمد  لعله ای

این وصیت‌‌نامه را در کمال عقل می‌‌نویسم، پدر و مادر عزیزم امیدوارم در زندگی شما همیشه خوشی باشد اگر من نتوانستم دین خود را در مقابل شما انجام دهم، ان‌‌شاءالله می‌‌بخشید.  

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :احمد  لعله ای
نام پدر :جواد
تاریخ تولد :۱۳۳۵/۰۲/۲۴
محل تولد :دامغان
شغل :ارتشی
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۳/۱۲/۱۶
محل شهادت :سر پل ذهاب
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

احمد فرزند جواد در سال هزاروسیصدوسی‌‌وپنج در دامغان به دنیا آمد. دوره ابتدایی را در دامغان گذراند و تا سوم دبیرستان را در تهران نزد برادرش ادامه داد. موقع استراحت و بی­کاری کتاب‌های علمی می‌خواند. از دوازده‌‌سالگی تا قبل از خدمت سربازی در کارخانه کیک‌‌سازی مشغول به کار بود.

 رفتارش با پدر و مادر و همسرش عاطفی و با احترام بود. صلۀ‌‌رحم را فراموش نمی‌کرد و در بیشتر کارها کمک‌‌حال همسرش بود. به کارهای فنی علاقه داشت و از عهده‌شان به‌‌خوبی برمی‌آمد. دو فرزند دختر دارد.

 پس ‌‌از استخدام در ارتش و دریافت درجه به ادامه تحصیل پرداخت و با شروع انقلاب به دانشکده افسری رفت. شرکت در جبهه را یک وظیفه و تعهد می‌دانست. در بیست‌‌وپنج‌‌سالگی از طرف ارتش به جبهه رفت.

در شانزدهم اسفند شصت‌‌وسه در منطقه سرپل‌‌ذهاب به علت بمباران هوایی به شهادت رسید و سه روز بعد جنازه‌اش به محل انتقال یافت و پس از تشییع، در گلزار شهدای فردوس رضای دامغان دفن گردید.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

با سلام ودرود به پیشگاه رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و عامی مستضعفان جهان و امت شهید پرور ایران.

این وصیت‌‌نامه را در کمال عقل می‌‌نویسم، پدر و مادر عزیزم امیدوارم در زندگی شما همیشه خوشی  باشد اگر من نتوانستم دین خود را در مقابل شما انجام دهم، ان‌‌شاءالله می‌‌بخشید.

باری پدر جان سعی و تلاش کنید که فرزندان شما همیشه با هم خوب باشند و رو به سوی اسلام بروند و  تساوی را بین همه برقرار کنید. مادر عزیزم امیدوارم که همیشه خوب باشی و هیچ‌‌وقت احساس تنهایی نکنی و بین فرزندانت همیشه با یک دید بنگری. همسر عزیزم امیدوارم که خداوند به تو صبر و بردباری بدهد در مقابل تمام مشکلات که به تو می‌‌رسد فرزندان خوبی تحویل اجتماع بدهی و بدان که من همیشه به فکر تو بودم چرا که تو را بی‌‌نهایت دوست دارم.

در این دنیا چنان‌‌چه اگر چیزی داشتم متعلق به همسرم است. فرزندانم را خوب پرورش ده و در راه حق و عدالت کاری بکن که همیشه خداوند راضی باشد، پدر و مادر عزیزم بدانید که خداوند به کارهای شما ناظر است با همسر من و فرزندان من رفتار خوب داشته باشید و اگر بعد از من چیزی از من باقی مانده است متعلق به همسر و فرزندانم است. به امید پیروزی اسلام شاد باشید.

63/06/06 احمد لعله‌‌ای

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.