جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمد علی پریمی

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدعلی پریمی

اگر قادر متعال به این حقیر چند بار جان بدهد و بمیراند باز هم حاضرم جان ناقابل خود را فدای اسلام عزیز بکنم و این را یک وظیفه شرعی خود می‌‌دانم.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدعلی پریمی
نام پدر :علی اکبر
تاریخ تولد :۱۳۴۲/۰۵/۰۹
محل تولد :دامغان
شغل :نیروی انتظامی
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۳/۰۲/۳۰
محل شهادت :مهاباد
نام عملیات :کمین دشمن
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت تیر به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

محمدعلی فرزند علی‌اکبر، نهم مرداد سال هزاروسیصدوچهل‌ودو در روستای کبوترخان دامغان متولد شد و به مدرسه روستای خورزان که حوالی کبوترخان است رفت و تا پنجم ابتدایی درس خواند. چون روستا بیش از این امکانات تحصیلی نداشت به شهر دامغان رفت و مشغول تحصیل شد. به علت مشکلات معیشتی بعد از کسب مدرک سیکل، درس و مدرسه را کنار گذاشت و برای کمک به خانواده به کارگری و بنایی پرداخت.

 در سال هزاروسیصدوشصت به استخدام شهربانی جمهوری اسلامی ایران درآمد. با اوج‌گیری حملات نظامی ارتش عراق در مناطق مختلف کشور، محمدعلی هم مانند دیگر غیورمردان ایران اسلامی وظیفه خود دانست که از مرزهای وطن اسلامی دفاع کند. سه بار داوطلبانه از سوی شهربانی کرج به جبهه اعزام شد.

سرانجام در تاریخ سی‌ام اردیبهشت سال هزاروسیصدوشصت‌وسه در مهاباد با ضدانقلابیون درگیر شد و بر اثر تیر مستقیم به فیض والای شهادت مفتخر گردید. پیکر پاک این شهید پس از تشییع در گلزار شهدای دامغان مدفون گردید.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

به نام خداوندی که در دنیا هم بر مومن و هم بر کافر رحم می‌‌کند.

قسم به آن خداوندی که ما را آفرید و به ما سلامتی و وجود داد. اگر قادر متعال به این حقیر چند بار جان بدهد و بمیراند باز هم حاضرم جان ناقابل خود را فدای اسلام عزیز بکنم و این را یک وظیفه شرعی خود می‌‌دانم. آن خدایی که ما را آفرید راه و روش چگونه زندگی کردن را هم به وسیله پیامبران و جانشینانشان یعنی دوازده امام اولشان حضرت علی(ع) و آخرشان حضرت مهدی(عج) که در حال حاضر در غیبت می‌‌باشد و جانشین و نایب آن حضرت یعنی ولایت فقیه به ما آموختند و ما به امر ولی فقیه ابراهیم زمان خمینی بت‌‌شکن که فرموده‌‌اند:

آن‌‌هایی که می‌‌توانند به جبهه  بروند  لذا اینجانب وظیفه خود دانستم که من می‌‌توانم بروم و اگر مورد قبول خداوند یکتا قرار بگیرد و در این راه توفیق شهادت را نصیب این حقیر بکند. چند وصیتی داشتم که به عرض می‌‌رسانم. این‌‌که مقدار ناچیزی پول از باقی مانده حقوق شهربانی در بانک ملی برمک تهران و مقداری در قرض‌‌الحسنه شهربانی و مقداری هم در بانک مسکن تهران برای زمین دارم که آن را خرج خود من بکنید و اگر اضافه آمد برای جبهه بفرستید مقداری هم از چند نفر طلب دارم که اگر آوردند بگیرید و در اختیار والدین است که چکارش بکنند و اگر هم نیاوردند بخشیدم. حقوقی هم که شهربانی برای من می‌‌دهد یک چهارم ازآن به عمه زهرا بدهید اگر احتیاج داشتند و هرچقدر که خانواده خودم خواستند بردارند و اگر اضافه آمد بدهید به کسی که در راه خیر به کار ببرد و تا موقعی که جبهه اسلام هست برای جبهه.

محل دفن با انتخاب والدین از همه مهمتر این که برای مرگ من هیچ ناراحت نباشید و از تمام کسانی که به آن‌‌ها از طرف من ناراحتی دیده‌‌اند طلب مغفرت می‌‌خواهم مخصوصا پدر و مادرم که من زیاد به آن‌‌ها ناراحتی داده‌‌ام و حق زیادی بر من دارند.

دیگر عرضی ندارم جز سلامتی همه مسلمین را از خداوند متعال می‌‌خواهم. خداحافظ « به امید پیروزی هر چه زودتر اسلام بر کفر جهانی»

محمدعلی پریمی

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.