جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدعلی خان بیکی

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدعلی خان بیکی

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدعلی خان بیکی
نام پدر :اسماعیل
تاریخ تولد :۱۳۴۵/۱۱/۱۶
محل تولد :گرگان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :فرمانده دسته پیاده
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۰۴/۲۹
محل شهادت :جزیره مجنون
نام عملیات :عملیات تک جنوبی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت گلوله

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :ورزن
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دیباج

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

محمدعلی فرزند اسماعیل و سیده‌حلیمه قدمی سال هزاروسیصدوچهل‌وپنج در شهر گرگان متولد شد. پس ‌از به‌‌پایان‌‌رساندن مقطع دبیرستان به عضویت سپاه پاسداران درآمد. در جبهه، گاه به‌عنوان فرمانده دسته مسؤولیت داشته و گاه در خطوط پدافندی به‌عنوان تک‌تیرانداز رزمیده است ولی بیشتر در تبلیغات کار کرده است.

در هشت نوبت به جبهه اعزام شد. عشقش به دفاع از وطن و اسلام باعث شد که حتی ازدواج خللی در انجام وظیفه‌اش ایجاد نکند. از وی فرزند دختری به یادگار مانده است.

بیست‌ونهم تیرماه سال شصت‌وشش عملیات تک جزیره مجنون شاهد نوشیدن شهد شهادتش بود. شاهد برخورد ترکش‌هایی از خمپاره که سر و بدنش را مجروح ساخته بود. پیکرش پس ‌از پانزده روز مفقودبودن، شناسایی و پس‌ از تشییع در گلزار شهدای دیباج به خاک سپرده شد.

            “راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

اكنون كه پا در ركاب جهاد در نبرد با كفار به قافله سالار كربلا به فرماندهي فرزندش پير خميني مينهم و حالا كه كاروان حسينيان به دروازه‌‌هاي كربلاي غاصب شده، مظلوم نينوا نزديك مي‌‌شود، مي‌‌خواهم چند كلامي با شما امت شهيدپرور و قهرمان‌‌پرور عزيز سخن بگويم، هر چند كه كوچك‌‌تر از آنم كه سخني با شما بگويم فقط چند مطلب كه بيشتر بايد مد نظر باشد متذكر مي‌‌شوم.

برادران و خواهران! تمامي كارها و امور خويش را با نام خدا و در جهت خدا و با اخلاص و براي خدا انجام دهيد تا خداوند بتواند اجرش را كه براي او انجام داده‌‌ايد بدهد. از رفتن به جبهه‌‌ها و فرستادن فرزندانتان در جبهه‌‌‌‌ها دريغ نورزيد زيرا اسلام به ياري شما نياز دارد. از كمك به رزمندگان چه از حيث مادي و معنوي خودداري نورزيد تا در گشودن راه كربلا، كاظمين، نجف و سامرا سهيم باشيد.

وحدت خود را حفظ كنيد و هيچ‌‌گاه متفرق نشويد كه قرآن مي‌‌گويد: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» تفرقه را از ميان هم‌‌ديگر بيرون كنيد از هم‌‌ديگر بگذريد تا خداوند هم از شما بگذرد.

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.