جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمد صادق جزء مقیمیان

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمد صادق  جزء مقیمیان

 سخنی با بسیجی‌ها! در کارهایتان اول خدا را در نظر بگیرید و همیشه سعی کنید در حالت استغفار از خداوند باشید. نکند که شما را از روحانیت مبارز جدا کنند که آن روز، روز شکست اسلام و شماست.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمد صادق  جزء مقیمیان
نام پدر :غلامحسن
تاریخ تولد :۱۳۴۹/۱۱/۰۱
محل تولد :تهران
شغل :کارگر
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۶ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۰۱/۲۶
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :تهران
شهر :تهران
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :بهشت زهرای تهران

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

بهمن‌‌ماه سال هزاروسیصدوچهل‌‌وشش بود. طبیعت در خواب سنگین زمستانی فرو رفته‌‌ بود که شکوفه‌ای بر درخت زندگی نمایان شد. بشارت تولدی تازه، گریه نوزاد نوظهور، انگار گرمای زندگی را در تن سرمازده طبیعت تزریق کرد. زندگی جریان داشت؛ همه جا، از روستاهای دور افتاده تا پایتخت ایران، تهران، جایی که محمدصادق به دنیا آمده‌‌ بود. پدرش غلام‌‌حسن در بازار تهران مشغول به کار بود.

 محمدصادق تحصیل را تا دوم راهنمایی ادامه داد و پس از آن فعالانه در برنامه‌های مساجد شرکت می‌کرد. وقتی به خدمت سربازی فراخوانده شد به کرج رفت و در آنجا آموزش دید. سپس از طریق سپاه به جبهه اعزام شد. یک سال در جبهه به خدمت مشغول بود تا این‌‌که بیست‌‌وششمین روز از اولین ماه بهار سال هزاروسیصدوشصت‌‌وشش، هم‌‌زمان با بیدارشدن طبیعت در منطقه شلمچه، محمدصادق هم تولدی دوباره یافت. گلزار شهدای زادگاهش دستانش را گشود و او را در بر گرفت. حالا سال‌هاست محمدصادق در آغوش گرم بهشت زهرای تهران آرمیده است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

اگر خداوند شهادت را توفیق من کرد و بدن خاکی من دست‌تان نرسید خوشحال‌تر باشید زیرا خداوند مصلحت دانسته است که در حق من عنایت کند. شما نیز عکسم را سر قبر یک شهید گمنام بزنید و آنجا را قبر من بدانید.

سخنی با بسیجی‌ها! در کارهایتان اول خدا را در نظر بگیرید و همیشه سعی کنید در حالت استغفار از خداوند باشید. نکند که شما را از روحانیت مبارز جدا کنند که آن روز، روز شکست اسلام و شماست.

سخنی با امت شهیدپرور! من خودم را کوچکتر از آن می‌دانم که به شما پیامی بدهم، بلکه فقط به‌‌عنوان امر به معروف از شما عاجزانه می‌خواهم هم‌‌چنان که پشتیبانی خود را از اسلام و جمهوری اسلامی و امام(ره) و قائم مقام رهبری و مسؤولین مملکتی و جبهه‌های جنگ حفظ می‌کنید و از شما می‌خواهم که مساجد و مجالس عبادی و سیاسی را که یکی از رگ‌های حیاتی می‌باشد حفظ نمایید و از شما خواهران تقاضا دارم که حفظ حجاب نمایید چون حجاب یک زن برنده‌تر از خون یک شهید است به علت این‌‌که حجاب شما خواهران همیشه مانند شمشیری در غلاف آماده و هر زمان بر پیکر منافقین فرود می‌آید.

وصیت نامه 

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.