جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمد حسین جهانیان

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدحسین جهانیان  

مادر، پدر و برادر و خواهرانم تقاضايى كه از شما دارم راه مرا كه راه اسلام و راه حسين(ع) است ادامه دهيد جمهورى اسلامى را با پيروزى به پايان برسانيد و پشتيبان امام امت خمينى بزرگ و رهبر انقلاب باشيد

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدحسین جهانیان  
نام پدر :غلامحسن 
تاریخ تولد :۱۳۴۲/۰۴/۰۲
محل تولد :امیریه
شغل :آهنگر
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :فرمانده دسته پیاده
سن :۱۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۲/۲۰
محل شهادت :خرمشهر
نام عملیات :بیت المقدس
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش خمپاره

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای امیریه

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

محمدحسین، دوم تیر هزاروسیصدوچهل‌‌ودو، در امیرآباد به دنیا آمد. پدرش، غلامحسن، کشاورزی می‌کرد. محمدحسین چهارمین فرزند خانواده بود. دو خواهر و سه برادر دارد.

او از کودکی در کشاورزی به پدر و در کارهای خانه به مادر کمک می‌کرد. تحصیلاتش را در مدرسه شهید اندرزگو امیرآباد تا کلاس دوم راهنمایی ادامه داد و پس از آن ترک تحصیل کرد. کار می‌کرد تا کمک‌‌خرج خانواده باشد.

در سال هزاروسیصدوپنجاه‌‌وشش، برای یادگیری جوش‌‌کاری نزد برادرش به تهران رفت. آنجا در راه‌پیمایی‌ها حضور فعالی داشت. حتی دو بار هم توسط مزدوران شاه شناسایی شد ولی قبل از دست‌‌گیری موفق به فرار شد.

محمدحسین عضو پایگاه بسیج امیرآباد شد و چند بار همراه دوستانش به جبهه رفت. در طول این مدت یک بار دستش و بار دیگر پاشنه پایش ترکش خورد و زخمی شد ولی دست از رفتن به جبهه برنمی‌داشت.

بیستم اردیبهشت هزاروسیصدوشصت‌‌ویک، در عملیات الی بیت‌‌المقدس، آزادسازی خرمشهر، در منطقه دارخوین بر اثر برخورد گلوله به سرش به آرزویش رسید و اولین شهید روستای‌‌شان شد.

بیست‌‌وهشتم اسفند همان سال پیکر مطهرش در گلزار شهدای امیریه به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم رب الشهدا و الصدیقین

بسم الله الرحمن  الرحيم

اينجانب محمدحسين جهانيان فرزند غلامحسن متولد 1342 حاضر شده‌‌ام بنا به وظيفه شرعى و تكليف الهى وصيت‌‌نامه‌‌اى بنويسم چون وصيت‌‌نامه به هر فرد مسلمانى واجب است و اينجانب مادر خودم را وصى خود قرار مى‌‌دهم مادر جان من چند كلمه‌‌اى با تو وصيت مى‌‌كنم

اگر من شهيد شدم حتما انجام بده اگر در ايام هفته شهيد شدم خواهشم اين است كه جنازه مرا در سردخانه بگذاريد روز جمعه تشيع كنند و در تشييع‌‌جنازه يا صاحب الزمان بگويند اگر من شهيد شدم جنازه مرا به سپاه ببرند و در دامغان تشييع كنند و بعدا جنازه را بياورند به اميرآباد و مرا در زادگاه خودم دفن نمايند اگر پولى از من پيش شما هست مقدارى از آن را خرج دفن و كفنم كنيد مادر من جز مقدار كمى لباس چيز ديگرى ندارم كه آن‌‌ها را به جنگ زده‌‌ها بدهيد من يك خواهش عاجزانه از شما دارم كه اگر من شهيد شدم گريه نكنيد چون ضد انقلاب خوشحال مى‌‌شد و خدا را شكر كنيد و خوشحال باشيد كه شهادت براى من پيروزى است.

مادر، پدر و برادر و خواهرانم تقاضايى كه از شما دارم راه مرا كه راه اسلام و راه حسين(ع) است ادامه دهيد جمهورى اسلامى را با پيروزى به پايان برسانيد و پشتيبان امام امت خمينى بزرگ و رهبر انقلاب باشيد و من پيام و سفارشى براى شما ندارم كه بگويم فقط حرف‌‌هاى امام خمينى را خوب گوش كنيد و انجام دهيد كه بهترين و بزرگ‌‌ترين   پيام‌‌ها و سفارش‌‌ها در كلمات و بيانات امام است و امام را دعا كنيد.

۴ دیدگاه برای “شهید محمد حسین جهانیان”

  1. محمدحسین جهانیان گفت:

    با سلام خدمت شما عزیزان
    افتخار میکنم که نام خود را به نام شهید محمدحسین جهانیان هستم من نیز در خته سمنان اهل شاهرود هستم.
    راهت را ادامه میدهم ای شهید..

  2. اسم من محمدحسین جهانیان برادران اگه از اقوام و دوست یا هم شهریهو….،اگر سر مزار این شهید بزرگوارب رفتید بگین که یک هم نام و خانواده وهم خطه خود شاهرود ساکن اهل تهران هستم ،سر پل صراط این شهید والا مقام درانتظار شفاعت محمدحسین منتظره،
    منتظر پیغام شما هستم.

  3. بی نام گفت:

    سلام.وقت بخیر.
    پیام شمارو میرسونم.
    ارادتمند

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.