جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمد جوادی نژاد

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمد  جوادی نژاد

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمد  جوادی نژاد
نام پدر :اسمعیل
تاریخ تولد :۱۳۴۵/۰۹/۰۲
محل تولد :روستای کبوترخان دامغان
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :آموزشی
سن :۱۶ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۰۸/۲۴
محل شهادت :پادگان 21حمزه تهران 
نام عملیات : 
موضوع شهادت :پشت جبهه
نحوه شهادت :اصابت گلوله

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

محمد فرزند اسماعیل، در تاریخ دوم آذرماه سال هزاروسیصدوچهل‌وپنج در روستای کبوترخان دیده به جهان گشود. سال اول ابتدایی را در آموزشگاه ابن‌سینا بهنوار گذرانید. در آن سال‌ها خواهرش در ایستگاه راه‌آهن بهنوار سکونت داشت و به علت شغل همسر گاهی از اوقات خواهرش تنها بود. محمد سالی را در کنار خواهر در منطقه بهنوار به سر برد و بعد از آن تا سال پنجم ابتدایی در مدرسه روستای کبوترخان ادامه تحصیل داد.

پدر بزرگوارش کشاورز بود و سخت‌کوش. با شروع جنگ تحمیلی، محمد زندگی پرفرازونشیبی را پشت‌‌ سر نهاد. در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کنار برادر بزرگوارش نقش بسیار ارزنده‌ای را در پخش اعلامیه‌ها و تصاویر حضرت امام‌‌ خمینی(ره) ایفا نمود. دوازدهم مهرماه سال یک‌هزاروسیصدوشصت‌ودو به عضویت بسیج سپاه پاسداران درآمد.

به پادگان آموزشی ۲۱ حمزه تهران اعزام گردید تا آمادگی‌های لازم را برای حضور در عملیات در مناطق جنگی به دست آورد. محمد در یک مانور عملیاتی در اطراف کوه‌های دماوند شرکت داشت که در حین مانور نظامی به شهادت ‌رسید.

شهید یک برادر به نام محمدرضا و یک خواهر به نام مرضیه دارد که در ادامه همین مجموعه خاطرات‌شان خواهد آمد.

به‌‌راستی که منظم و خوش‌‌قول بود. امکان نداشت قولی بدهد و یا قراری بگذارد و سر موعد انجامش ندهد. روزه‌اش ترک نمی‌شد و نماز اول‌‌ وقت با جانش گره خورده‌‌ بود. انسانی وارسته و مشتاق ائمه اطهار(ع) و زیارت تربت آنان بود. محمد چون ساحت خداوندی را درک می‌کرد و متوجه حضورش در برابر خداوند بود حیا را در دستور زندگی خویش قرار داد.

محمد براساس گواهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دامغان بیست‌وچهارم آبان‌ماه سال هزاروسیصدوشصت‌ودو شهید و پیکر پاکش در فردوس رضای دامغان به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.