جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمدعلی خواجه زاده

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمدعلی خواجه زاده

آن کس که مرا طلب کند می‌یابد مرا، آن کس که مرا یافت می‌شناسد و آن کس که مرا شناخت دوستم دارد آن کس که دوستم داشت به من عشق می‌ورزد آن کس که به من عشق ورزید من نیز به او عشق می‌ورزم آن کس که با و عشق ورزیدم می‌کشم او را و آن کس را که من کشتم خونبهایش بر من واجب است، من خودم خون‌‌بهایش هستم.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمدعلی خواجه زاده
نام پدر :علي اکبر
تاریخ تولد :۱۳۴۰/۱۱/۰۱
محل تولد :روستای جزن دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۴/۲۲
محل شهادت :شلمچه - شرق بصره
نام عملیات :رمضان
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :جزن
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای جزن

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

محمدعلی فرزند علی‌اکبر، در سال هزاروسیصدوچهل در روستای جزن دامغان در خانواده‌ای نه‌‌نفره دیده به جهان گشود.

وی به عضویت بسیج درآمد. به‌‌خاطر حضور در جبهه نتوانست دیپلم خود را بگیرد. او در بیست‌‌ودوم تیر شصت‌‌ویک، در عملیات رمضان به علت اصابت ترکش به شهادت رسید. جنازه‌اش را پس از تشییع، در گلزار شهدای روستای جزن به خاک سپردند.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم ا... الرحمن الرحیم

آن کس که مرا طلب کند می‌یابد مرا، آن کس که مرا یافت می‌شناسد و آن کس که مرا شناخت دوستم دارد آن کس که دوستم داشت به من عشق می‌ورزد آن کس که به من عشق ورزید من نیز به او عشق می‌ورزم آن کس که با و عشق ورزیدم می‌کشم او را و آن کس را که من کشتم خونبهایش بر من واجب است، من خودم خون‌‌بهایش هستم. با سلام بر منجی انسان‌ها امید اسلام و مسلمین جهان امام زمان (عج) و با سلام بر نایب بر حقش این امید مستضعفان جهان خمینی کبیر و با سلام بر امت شهید پرور ایران و با درود بر روان پاک شهیدان که با خون خود درخت اسلام را آبیاری نمودند

و با سلام بر پدر و مادرانی که چنین فرزندانی فداکار و از خود گذشته ای را در دامن خود پرورش داده‌اند

سلام بر پدر و مادر گرامیم پدر و مادر مهربانم راهی که انتخاب شد راه رسیدن به لقا ا... است و در این راه اگر لیاقت داشتم و خدا عاشقمان شود حتما ما را خواهد برد چونکه خودش گفته من عاشق هر کس شوم او را خواهم برد.

پدر و مادر مهربانم اصلا در مرگ من هیچ گریه نکنید که دشمنان اسلام و مسلمین از این فرصت استفاده کرده و شعارهایی بر ضرر اسلام بدهند و امیدوارم که دو برادرم بتوانند راه مرا ادامه دهند.

مادر جان وظیفه توست که بهتر از این فرزندانی را تحویل جامعه دهی و سعی کنی مصطفی را یک پاسدار تحویل اسلام بدهی. مادرم به خواهران و برادرانم قرآن بیاموز که ما هرچیز داریم از این کتاب آسمانی است مادر جان قدر این امام عزیزمان را بدانید و برای ایشان دعا زیاد کن و از خدای تبارک و تعالی بخواهید که او را تا انقلاب حضرت مهدی نگه دارد به امید پیروزی اسلام عزیز و به امید رهایی قدس عزیز و با آرزوی طول عمر برای رهبر انقلاب اسلامی

والسلام. محمد علی خواجه زاده

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.