جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید فریبرز ابوحمزه

فرازی از وصیت نامه:
شهید فریبرز ابوحمزه

هدف و مقصودم از اینکه به سوی جبهه حق علیه باطل شتافتم فقط . فقط برای رضای حق تبارک و تعالی و انجام دادن وظیفه ای که بر عهده ام بود لبیک گفتن به ندای ایراهیم زمان و در پایان برای آزادی کعبه دلها حرم با صفای ابی عبدالله (ع) می باشم 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :فریبرز ابوحمزه
نام پدر :نصرت اله
تاریخ تولد :۱۳۴۷/۰۸/۱۴
محل تولد :دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :مخابرات گردان پیاده
سن :۱۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۰۴
محل شهادت :شلمچه 
نام عملیات :کربلای ۴
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به پهلو و پشت

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

فریبرز فرزند نصرت‌الله چهاردهم آبان‌ماه هزاروسیصدوچهل‌وهفت در شهر دامغان دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی را در مدرسه شریفی راه‌آهن و مقطع راهنمایی را در مدرسه شهید مطهری دامغان به پایان رسانید. تحصیلات این شهید تا سال دوم نظری ادامه داشت.

دانش‌آموزی درس‌خوان و با استعداد بود. مسؤولین مقاطع مختلف از رفتار و اخلاق ایشان بارها اظهار رضایت کردند. ایشان دارای دو برادر و یک خواهر است.

پدر بزرگوار این شهید از کارمندان زحمت‌کش و دل‌سوز ایستگاه راه‌آهن دامغان بود. در طول خدمتش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روزها و ماه‌ها در این ایستگاه و در مسیر راه‌آهن تهران- مشهد شاهد اعزام بسیاری از رزمندگان به جبهه‌ها بوده است.

 فریبرز جوانی خوش‌برخورد و نیک‌رفتار بود. با آن‌‌که در اوایل سن جوانی قرار داشت، درس و مدرسه را رها کرد و در اسفندماه سال شصت‌وسه به‌همراه دیگر رزمندگان عازم جبهه شد.

فریبرز چندین مرحله در جبهه حضور پیدا کرد و یک ‌‌بار هم مجروح شد. در مهرماه سال شصت‌وپنج در گردان قمربنی‌هاشم(ع) گروهان حضرت قاسم(ع) به‌عنوان بی‌سیم‌چی مشغول فعالیت شد و سرانجام چهارم دی‌ماه هزاروسیصدوشصت‌وپنج در عملیات کربلای۴ بر اثر اصابت ترکش به پشت و بازو به شهادت رسید.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تبارک وتعالی. ان الذین قالو ربنا الله ثم استقامو تتنزل علیهم الملائکه و الا تخافوا تحزنوا و بشرو با لجنه التی کنتم توعدون.

همانا آنان که گفتند الله پروردگار ماست و در این راه استقامت ورزیدند ملائک بر ان‌ها نازل می‌شوند و این که اینان ترس و حزن و اندوهی ندارند و بشارت باد شما را به بهشتی که وعده داده شدید.

السلام علیک یا ابا عبدالله اسلام علیکم یا انصار الخمینی، حمد و ثنای خداوندی را که ما را در بهترین ساعات آفرید و نعمت بزرگ جمهوری اسلامی و رهبری را به ما ارزانی داشت پس جای شکر این نعمت باقیست. سلام بر انبیا و اولیا بر حق بالأخص بر حضرت‌‌مهدی (ع) ریشه کن کننده کاخ‌‌های ستم و بر نایب بر حقش خمینی عزیزم یاری دهنده مظلومان و با سلام بر شهدا و اسرا و مفقودین و جانبازان و بر خانواده‌‌های معظمشان و با سلام بر قدم‌‌های استوار و عاشقان کربلا که عارفانه و خالصانه برای رضای حق و آزادی حرم مطهر ابی عبدا… بر کفار بعثی می‌تازند امید امت حزب‌‌الله کما فی السابقون پیوسته یاری‌‌دهنده این رزم‌‌آوران باشند و بدانید که اگر در این امر مهم کوتاهی کنید هر اینه عذابی دردناک بدنبال خواهید داشت.

بنده، خدا و رسولان و ملائک و ائمه اطهار و تمام مو جودات را گواه می‌گیرم که هدف و مقصودم از این که به سوی جبهه حق علیه حق شتافتم فقط و فقط برای رضای حق تبارک و تعالی و انجام دادن وظفیه‌‌ای بر عهده‌ام بود لبیک گفتن به ندای ملکوتی و ابراهیم زمان در پایان برای ازادی کعبه دل‌ها، حرم با صفای ابی عبدالله

می‌باشد، امیدوارم خداوند منان بر ما منت دهد و توفیق شهادت را رفیع این بنده نالایق بگرداند زیرا این مقام مقامی است بس بزرگ تا جایی که شهید ثنایی رحمه الله علیه یک سال شب‌ها نخوابیده تا شب قدر را درک کند و در آن شب که امورات مسلمین مقدر می‌شود از خدای خویش طلب این نعمت بزرگ شهادت در راهش را نصیب خود فرماید، البته ناگفته نماند که هدف ما پیروزی اسلام بر جهان کفر است ولی اگر اینچنین است که برای برقرای اسلام باید جان‌‌های ما فدا شود پس ما این کالای ناچیز را که از خود است در طبق اخلاص نهاده و عاشقانه تقدیم حضرت حق می‌نماییم.

ملتی که برای رضای خدا تعالی انقلاب کرده است از شهادت عزیزانش چه باک دارد هدف و مقصودم از این‌‌که به سوی جبهه شتافتم فقط و فقط برای رضای حق تبارک و تعالی و انجام دادن وظیفه‌‌ای که بر عهده‌ام بود و لبیک به ندای ملکوتی ابراهیم زمان و در پایان برای آزادی کعبه دل‌ها، حرم با صفای ابا عبدالله (ع) می‌باشد.

برادر حقیر شما فریبرز ابوحمزه

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.