جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید غلامعلی خادمیان وامرزانی

فرازی از وصیت نامه:
شهید غلامعلي خادميان وامرزاني

نسل جوان و آیندگان بدانند که ما ملت ایران تحت لوای اسلام و با دست خالی با تمامی ابر قدرت‌ها جنگیدیم و تمامی فرمول‌های نظامی و حکومتی و سیاسی را به هم زدیم...

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :غلامعلي خادميان وامرزاني
نام پدر :علي اکبر
تاریخ تولد :۱۳۴۳/۰۹/۱۱
محل تولد :روستای وامرزان دامغان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :دو شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۱۲/۱۸
محل شهادت :جزيره مجنون
نام عملیات :خیبر
موضوع شهادت :جبهه 
نحوه شهادت :اصابت تير و ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :وامرزان
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای وامرزان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

غلامعلی فرزند علی‌اکبر، در سال هزارو‌‌سیصدوچهل‌‌و‌‌سه در روستای وامرزان ‌‌دامغان چشم به جهان گشود. تحصیلاتش را تا مقطع سیکل در دامغان گذراند. سپس وارد سپاه تهران شد. دویست‌‌وهفتادو‌‌پنج روز در جبهه حضور داشت و در اسفند شصت‌‌ودو به‌‌عنوان رزمنده لشکر ۲۷ محمدرسول‌‌لله(ص) در عملیات ‌‌خیبر به شهادت رسید.

دوازده سال مفقودالجسد بود تا این که در سال هفتادوپنج گروه تفحص پلاک و استخوانش را کشف و در گلزار شهدای وامرزان به خاک سپردند.

    “راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

 *به نام خالق هستی، یاور محرومان؛ یارستمدیدگان. دشمن مستکبران؛ خالق جهان*

ستایش خداوندی را سزاست که اول هستی است قبل از همه هستی‌ها، و آخر هستی است بعد از همه آخرها. قبل از آن‌‌که هستی باشد او بود و بعد از این‌‌که هستی نباشد او زنده و پاینده است.

شکر خدای را که ما را از بندگان شکرگزار خویش قرار داد و ما را از جهالت و گمراهی نجات داد و قرآن را به وسیله بنده پاکش محمد بن عبدالله به میان ما آورد تا دستورات و احکامش را جزو برنامه زندگی خود قرار دهیم.

این کتاب آسمانی که پس از 1400 سال گویی تازه نازل شده به ما امر می‌کند و فرمان می‌دهد که فقط بنده خدا باشیم و جز او کسی را نپرستیم.

آدم باشیم و تحت ضوابط الهی زندگی کنیم، شرافت - شهامت، شجاعت- ایثار- شهادت، عشق به لقاء الله و تمام فراز های دیگر که از حلقوم مبارک پیامبر عظیم الشأن بیرون آمد و در ابتدا یاران انگشت شماری را به دور خود جمع کرد.

از مردان علی بن ابیطالب و از زنان حضرت خدیجه‌ام المومنین اولین کسانی بودند که به خدا و رسولش ایمان آوردند و این‌ها بودند که از جان و مالشان گذشتند و به خدا پیوستند.

آری قرآن بیان کننده، ارائه‌‌کننده و تدوین کننده نظامات و حکومت‌های دنیا باید باشد بهترین برنامه مکتبی را به ما ارائه می‌کند.  امر به نماز و روزه و دیگر عبادات می‌کند، امر به جهاد می‌کند و کلام خدا را به گوش جهانیان می‌رساند که ای بندگان؛ حکومت فقط از آن خدا است و اوست که اراده کرده که مردمان صالح و نیکوکار خلیفه و جانشین او در روی زمین خواهند بود و زمین از آن صالحان و مجاهدان فی سبیل الله می‌باشد.

درود ما بر تمامی انبیا و اولیا از آدم (ع) تا خاتم (ص) و از خاتم (ص) تا شهدای عاشورای حسینی و از آنجا تا شهدای انقلاب اسلامی؛ شهدای 15 خرداد 42، شهدای 19 دی و 13 آبان-22 بهمن و 17 شهریور و دیگر شهدایی که در ایام‌‌الله به لقاءالله پیوستند و زنجیر اسارت را گسستند و بالاخره درود بر شهدای جنگ تحمیلی کفار بعثی صهیونیستی عراق این سر سپرده ابر قدرت‌های جنایتکار علیه انقلاب اسلامی.

سلام ما بر شهدای مهراب مدنی- دستغیب- اشرفی- صدوقی و دیگر شهدا خصوصاً بهشتی مظلوم، شهدای گرانقدری که هر کدامشان ستونی بودند برای استحکام انقلاب اسلامی و یاوران امام بزرگوارمان.

سلام ما بر 14 معصوم خصوصاً پیامبر منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و نائب بر حقش امام خمینی(ره) و سلام بر امید امت و امام؛ حضرت آیت‌‌الله العظمی منتظری و تمامی روحانیون و بزرگان پیرو خط سرخ ولایت فقیه و بالاخره سلام گرم ما بر مردم شجاع و با ایمان و فداکار و از جان گذشته که با ایثارها و از خود و از فرزندان و خانه و مال و کاشانه و زندگی خود گذشته و همه چیز خود را فدای اسلام نموده‌اند.

درود و رحمت خدا و رسولش (ص) بر شما مردم پاک ایران اسلامی باد که پس از 1400 سال روی اسلام را سفید کردید و با فریادهای کوبنده خاطرات صدر اسلام را زنده کردید، شما پدران و مادران عزیزی که ما را تربیت کردید و تحویل این جامعه انسانی دادید، در قلبتان عشق به خدا و رسول و حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) و دیگر معصومین سلام‌‌الله علیهم اجمعین خصوصاً حضرت ابا عبدالله الحسین موج می‌زند.

آن زمانی که ما در رحم شما بودیم شیره جانتان با عشق حسین و یارانش توان می‌گرفت و سلول‌ها و اندامتان در منابر و مساجد فریاد حسین حسین سر می‌داد و ما در میان جانتان رشد کردیم و به این دنیا آمدیم.

دنیایی که ظاهرش زیبا و فریبنده اما باطنش یک کلاس درس بزرگ از پیروزی‌ها و شکست‌ها، ناکامی‌ها - شکنجه‌ها - تبعیدها - کشتارهای دسته‌‌جمعی از مسلمین، زندان‌ها که در حق بندگان خدا در طول تاریخ می‌باشد. آری به این دنیا آمدیم و در مجالس عزاداری در حالی شیر خوردیم که به عشق امام‌‌حسین و زینب و امام‌‌سجاد، مادرهایمان گریه کردند و به ما شیر دادند اشک چشم با شیر مخلوط شد و غذای جانمان شد و برای همین است که الان می گوییم جنگ، جنگ – تا پیروزی.

این شعار همان شعار امام‌‌حسین (ع) در روز عاشورا است که فرمود «هیهات من الذِّله»؛ هرگز زیر بار زور یزید نمی‌روم، کشته می‌شویم ولی تن به ذلت نمی‌دهیم.

نسل جوان و آیندگان بدانند که ما ملت ایران تحت لوای اسلام و با دست خالی با تمامی ابر قدرت‌ها جنگیدیم و تمامی فرمول‌های نظامی و حکومتی و سیاسی را به هم زدیم؛

و ای کسانی که در ایران زندگی می‌کنید یا هر کجای دنیا هستید و این وصیت نامه را می‌خوانید؛ بادقت نظر کنید به ایران.

ملت مسلمان ایران تحت سه عامل به پیروزی رسید:

1-ایمان و اعتقاد به خدا و اسلام و قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت که از زمان قدیم مردم ما با ایمان بودند؛

 2- رهبری پیامبر گونه امام خمینی که 15 سال رنج دوری از وطن و تبعید و زندان را کشید و خدا می‌داند که چقدر زحمت کشید. زبان ما از گفتن تمامی زحمات امام قاصر است؛

3-وحدت، ملت ما با اتحاد و وحدت یعنی همه مردم یک مشت شدند و چنان بر فرق طاغوت‌های زمان کوبیدند که هنوز عده ای از این طاغوت‌ها در حال دست و پا زدن هستند. آری؛ اگر این سه  عامل حفظ شود ما هرگز شکست نخواهیم خورد. ایمان و رهبری و وحدت اگر از هم جدا شوند ما شکست می‌خوریم. ان‌‌شاءالله که هر روز این سه عامل محکم‌تر خواهد شد.

  از اختلافات خانوادگی و از خبرچینی بپرهیزید و با یکدیگر مهربان باشید. من بنا بر یک وظیفه دینی و الهی و اجرای فرمان ولی فقیه (امام امت خمینی بت شکن) و برای مبارزه با ظلم ستم و برای برقراری پرچم لا اله الا الله بر سرتاسر دنیا، عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شدم و ابتدا با پدر و مادر عزیزم که زحمات زیادی برای من کشیدند صحبت می‌کنم:

مادر عزیزم تو در حق ما خیلی زحمت کشیدی، زبان من از تشکر کردن کوتاه و کوچک است. اجر و مزد تو نزد خدا و فاطمه زهرا (سلام الله علیهما) و رسول اکرم (ص) می‌باشد. بهشت زیر پای مادران است.

مادر؛ از شنیدن خبر شهادت من زیاد ناراحت مشو . افتخار کن که فرزندت در راه اسلام و قرآن شهید شده، راه ما همان راه امام‌‌حسین (ع) و زینب (س) است. دعا کن اسلام زنده باشد. همه ما باید فدای قرآن و اسلام شویم و ان‌‌شاءالله هر چه زودتر راه کربلا باز می‌شود و به اتفاق تمامی خانواده شهدا و رزمندگان به زیارت امام‌‌حسین (ع) تشریف می‌برید و برای آزادی قدس و دیگر سرزمین‌های اسلامی که در دست کفار است دعا می‌کنید.

و اما پدر گرامی: در طول زندگی کاری برایتان انجام ندادم که لااقل قدری برای شما خدمت کرده‌‌باشم. امیدوارم که از من راضی باشید و بدی‌های مرا با خوبی‌های خود جبران کنید. من از شما التماس دعا دارم که فقط به فکر اسلام باشید و برای فرج آقا امام زمان دعا کنید و امام امت را هم فراموش نکنید. از کلیه برادران و خواهران و بستگان، دوستان و آشنایان و همسایگان انتظار دارم که اگر بدی به آن‌ها کردم از من راضی باشند و پیرو اسلام باشند و از شهید دادن و شهید شدن نترسند و خدایی نکرده نگویند که چرا فلانی و فلانی شهید شدند.

شهید یعنی شاهد و ناظر، یعنی زنده؛ و بالاخره شهید یعنی یک امانت خدایی و ما نباید به کار خدا دخالت کنیم. همه ما باید فدای اسلام شویم. امروز اسلام مظلوم واقع شده، چشم تمامی مسلمین دنیا و مستضعفین، به ایران اسلامی دوخته شده. ابر قدرت‌ها به وحشت افتاده‌اند. نباید در راه خدمت کوتاهی کنیم. شعار مرگ بر آمریکا یادتان نرود.

ضمناً  سه قطعه زمین که 600 متر می‌باشد؛ در صورت شهادت من، به دولت اسلامی واگذار کنید و یک تخته قالی که آن هم اگر ان‌‌شاءالله راه کربلا باز شد، در حرم آقا ابا عبدالله الحسین (ع) فرش کنید.

ضمناً برای مراسم عزاداری و کفن و دفن من از پول مال خودم خرج کنید و از سپاه و بنیاد شهید کمک نگیرید، ضمناً لباس‌های فرم و نظامی و اورکت و پوتین و هرچه دارم به سپاه تحویل دهید.

فقط از همگی دوستان و آشنایان و پدر و مادر خواهش می‌کنیم خدای ناکرده بر سر دولت و مسئولین جمهوری اسلامی منت نگذارند و نگویند که ما شهید دادیم. اگر کسی از من بدهی داشت به او بپردازید و مرا حلال کنید.

در خاتمه از کلیه آشنایان و کسانی که توانائی دارند که با دشمن بجنگند؛ می‌خواهم که اسلحه ما را بر زمین مگذارند و راه ما را ادامه دهند. اسلام درختی است که با خون ما آبیاری می‌شود، مگذارید که این درخت خشک شود. ضمناً شرکت در انتخابات را نیز فراموش نفرمائید؛ فعالانه شرکت کنید و به پیروان امام خمینی رأی دهید.

خدایا، خدایا؛ تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار

(پدر جان؛ برای من 3 سال نماز و روزه هم بگیرید و فراموشم نکنید)

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.