جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید عین الله حامدی

فرازی از وصیت نامه:
شهید عین الله  حامدی

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :عین الله  حامدی
نام پدر :علی اصغر 
تاریخ تولد :۱۳۱۹/۱۱/۰۲
محل تولد :روستای قلعه دامغان
شغل :کارگر ذوب آهن
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۴۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۰/۰۴/۲۵
محل شهادت :صالح مشطط 
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :قلعه
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دیباج

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

عین‌‌الله در سال هزاروسیصدونوزده در خانواده علی‌اصغر به دنیا آمد. تحصیلاتش را تا ششم ابتدایی ادامه داد و سپس به‌‌ خاطر فوت پدر مشغول کار شد. بعد از مدتی ازدواج کرد و از همسرش صاحب شش فرزند گردید.

در اوایل مبارزات انقلابی نقش بسیار پررنگی در روستای قلعه چهارده که محل سکونت و تولدش بود، بر عهده داشت. مردم روستا عادت داشتند در خانه او روزهای جمعه دعای ندبه بخوانند و صبحانه بخورند. عین‌الله تا پایان عمرش در دستجات عزاداری امام ‌‌حسین(ع) با پای برهنه سقا بود. بعد از پانزده سال کارگری در شرکت زغال سنگ البرز شرقی وظیفه دیگرش حضور در جبهه‌های جنگ بود. دوره آموزشی را گذراند و به جبهه اعزام شد.

 بعد از سی‌‌وشش روز حضور در جبهه در بیست‌‌وپنجم تیر هزاروسیصدوشصت مصادف با چهاردهم ماه مبارک رمضان، در منطقه صالح مشطط درحالی‌‌که روزه بود و انتظار دیدن فرزندش را می‌کشید، نزدیکی‌‌های افطار به شهادت رسید. دست راستش به هنگام شهادت قطع بود و او با دست قطع‌‌شده به دیدار یار شتافت. پیکر مطهرش را در زادگاهش به خاک سپردند.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب عین‌‌الله حامدی فرزند علی‌‌اصغر حامدی در حال صحت و سلامت این چند کلمه من باب وصیت، وصیت طبق فرموده پیغمبر اکرم (ص) بر هر مسلمانی واجب است وصیت داشته‌‌باشد. آنچه از اثاثیه خانه دارم مربوط به فرزندان و مادرشان طبق فرموده پیغمبر دختر به حق خودش و پسر هم به حق خودش و در زمین‌‌هایی که دارم در ماه فاطمیه سه روز روضه خوانده‌‌شود.

زمین خریداری حاج‌‌عبدالله وقف فاطمه‌‌زهرا علیه‌‌السلام و بقیه بین فرزندان تقسیم و قبالۀ عیالم را از وجه نقدی که در دفترچه خودش می‌‌باشد بپردازند و آن‌‌چه در حال حیات خودم برای ایشان گرفتم متعلق به خودش می‌‌باشد و خانه حیاط با زمینی عرب محله سهمی خودم  مال پسرها به شرط این‌‌که روزهای جمعه دعای ندبه را فراموشش ننمایند و اگر کسی برای دعای ندبه نیامدند به وسیلۀ نوار هم که شد بخوانند.

و این روزهای جمعه وقفی ندارد و حیاط خانه و زمین عرب‌‌محله چون قابل تقسیم نمی‌‌باشد و هرکدام 250 الی 300 تومان بیشتر نیست و زمینی از کوهستان رودباتر بین فرزندان طبق دستور قرآن و پیغمبر (ص) باید تقسیم شود.

و چنانچه وصی برادرم حمید حامدی می‌‌باشد که باید با نظریه حتمی برادرهایم عیالم، خرج دفن و کفن باید از مال خودم بردارند و خرج عزاداری را اگر مؤمنین صلاح دانستند به جنگ‌‌زدگان اختصاص دهند و مثل شهرشان یک چای قلیان بدهند و زمین‌‌ها تا زمانی‌‌که بچه‌‌ها بزرگ نشده‌‌اند دخترها حق تقسیم ندارد جز اثاث خانه با صلاح خودشان و چنان‌‌چه از برادرها راضی بودند می‌‌توانند رعایت حال آن‌‌ها را بکنند این چند کلمه من باب یادداشت قلمی گردیده‌‌است.

به تاریخ 60/02/15 و چنان‌‌چه وصیت‌‌نامه دیگر درآمد از این تاریخ جلوتر اعتبار ندارد چون بنده سالی یک مرتبه وصیت می‌‌نمایم به علت تحولاتی که در زندگانی پیش می‌‌آید و در ضمن هرچه مدارکی به نام آقای شیخ قربانعلی حامدی پدربزرگم داریم عمه‌‌ام فاطمه‌‌صغری حامدی بگیر می‌‌باشد و چنان‌‌چه اگر پولی و یا چیز دیگر در قبال ارثی از پدرم علی‌‌اصغر حامدی گرفته ما نمی‌‌دانیم جواب‌‌گو خودش باشد روز قیامت ولی به عهده حمید می‌‌باشد که رضایت او را جلب 

نماید.

السلام علیکم و رحمه‌‌ا... و برکاته

عین‌‌الله حامدی 60/02/15

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.