جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید علیرضا واحدی

فرازی از وصیت نامه:
شهید عليرضا واحدي

 هدف من از آمدن به جبهه رضای خداوند است. برای حفظ ناموس و برای صیانت جان مسلمان‌ها است. پیام من این است که پشت جبهه‌ها را پر نمایید و صدامیان کافر را به نابودی بکشانید.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی : عليرضا واحدي
نام پدر :عبدالجواد
تاریخ تولد :۱۳۴۶/۰۱/۲۰
محل تولد :روستای حسن آباد دامغان
شغل :دامداري
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۰۴/۲۹
محل شهادت :جزيره مجنون
نام عملیات :عمليات تک جنوبي
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به پاها و دست و سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :حسن آباد
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای حسن آباد

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

علیرضا فرزند عبدالجواد، متولد سال ‌‌هزاروسیصدوچهل‌‌وشش در روستای حسن‌‌آباد دامغان است. میزان تحصیلات او چهارم ابتدایی بود و سرباز وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در عملیات تک جزیره مجنون براثر اصابت ترکش به سر و دست و پا در تاریخ بیست‌‌ونهم تیرماه شصت‌‌وشش به شهادت رسید.

علیرضا در یک خانواده مذهبی پا به عرصه خاکی نهاد. پدر بزرگوارش مدتی در منابع طبیعی مشغول به کار بود که از همین طریق به جبهه اعزام شد. هم‌زمان علیرضا هم در جبهه حضور داشت. سرانجام پدر به شغل شبانی روی آورد. علیرضا هم به تأسی از پدر در همان منطقه حسن‌آباد به چوپانی پرداخت. این شهید سه خواهر و دو برادر دارد. وی به عضویت بسیج درآمد و قبل‌ ‌از اعزام به خدمت زیر پرچم در جهاد سازندگی به خدمت‌رسانی پرداخت.

برادر این شهید به نقل از مادرش می‌‌گوید: «علیرضا تا سن هشت‌‌سالگی درست نمی‌توانست راه برود و زبانش باز نشده بود. مادرم برای مداوا و درمان وی را به مرکز درمانی فرات می‌برد تا سرانجام وی سلامت کامل را به دست آورد.» شهید از نظر جسمانی بسیار قوی و نیرومند بود و قامتی کشیده ‌‌داشت.

پیکر پاک این شهید در کنار دیگر شهیدان این روستا به خاک سپرده شده‌‌ است و مزار آن عاشقان سفرکرده امروز زیارتگاه اهل دل است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

هدف من از آمدن به جبهه رضای خداوند است. برای حفظ ناموس و برای صیانت جان مسلمان‌ها است. پیام من این است که پشت جبهه‌ها را پر نمایید و صدامیان کافر را به نابودی بکشانید.

وصی من پدرم است. نماز و روزه قضا دارم. از خداوند متعال مسئلت دارم که عمر امام را طولانی گرداند. آرزوی نهایی من پیروزی برای رزمندگان اسلام است.

برادران و خواهران مسلمان! نگذارید پرچم اسلام بر زمین باشد. برای نابودی صدام و آمریکا و اسرائیل و شوروی همگی تلاش کنید. از پدر و مادر و برادران و خواهرانم حلالیت می‌طلبم. ان‌‌شاءالله در صورت شهادت من و دیگر شهیدان برادران مسلمان راه ما را ادامه دهند.

خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی، خمینی را نگهدار 

علیرضا واحدی

وصیت نامه

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.