جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید علیرضا مقدسی

فرازی از وصیت نامه:
شهید علیرضا مقدسی

این بنده حقیر علیرضا مقدسی ضمن اقرار به وحدانیت ایزد متعال و اقرار به نبوت پیامبران اعظم از آدم تا خاتم و اقرار بر ولایت علی ابن ابیطالب و یازده فرزندش از امت شهید پرور و ایثارگر کشورمان می‌‌خواهم که راه امام خمینی که همان را حسین فاطمه را ادامه داده و نگذارند پرچم این قافله را که از عباس یاور دلاور او به ما یادگار رسیده است، به زمین بیفتد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :علیرضا مقدسی
نام پدر :سیف الله
تاریخ تولد :۱۳۴۷/۰۶/۱۸
محل تولد :روستای حیدرآباد گرگان
شغل :مکانیک
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :معاون دسته پياده
سن :۱۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۲۲
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۵
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به پهلو

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :غنی آباد
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای غنی آباد

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

شناسنامه‌‌اش او را متولد سرزمین پیوند مهربان جنگل و دریای بیکران، جغرافیای کهن‌‌سال گرگان می‌‌داند؛ اما نسبش به مردمانی می‌‌رسد که کویر تشنه‌‌ها را به جرعه‌‌جرعه آب دست قنات‌‌ها سیراب کردند تا آبادی آن‌‌ها هم به غنای قناعت مردمانش مباهات کند و غنی‌‌آباد نام بامسمای آن باشد. علیرضا مهر مادری را با سرشت زهرایی او که وام‌‌دار نام زهرا(س) بود چشید.

 فرزند نیمۀ دوم شهریورماه و هجدهمین روز آن بر سفره حلال سیف‌‌الله قد می‌‌کشید و به شکوه شهادت روز‌‌به‌‌روز نزدیک‌‌تر می‌‌شد. تجربه هم‌‌داستانی با دو برادر و پنج خواهر او را در سپری‌‌کردن ایام، به صفای صلح‌‌طلبی و عزتمندی آب‌‌دیده کرد.

او که در اولین مرحله اعزام به جبهه در سال شصت‌‌وسه، در کوله‌‌بار عمر خود تنها خاطره شانزده عاشورا را داشت، دو سال بعد و در آخرین سفر بی‌‌بازگشت خود در هجده‌‌سالگی، نزدیک‌‌ترین نسبت شهادتش به بانوی      بی‌‌نشان، زخم پهلو و رنج جانبازی در راه ولایت بود که به جان خرید.

دویست‌‌وپنجاه‌‌وهشت‌‌ روز گواه بی‌دلی و شیدایی‌‌اش شد و شلمچه عملیات کربلای ۵ برای علیرضا رویشی بود که در بیست‌‌ودوم دی‌‌ماه زمستانی شصت‌‌وپنج، بهار زندگانی جاودان را تجربه کند.

پیکر پاکش پس از تشییع در روستای غنی‌‌آباد دامغان به خاک سپرده شد.

 “راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

« ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و

یقتلون وعداً علیه حقاً فی التوریه والانجیل والقران»

خدا جان و مال اهل ایمان را به بهشت خریداری کرده آن‌‌ها در راه خدا جهاد می‌‌کنند که دشمنان دین را بکشند و یا خود کشته شوند این وعده قطعی است بر خدا و عهدی است که در تورات و انجیل و قرآن یاد فرموده است. با درود بر قائم آل محمد منجی بشریت امام زمان(عج)و نایب برحقش امام خمینی و با درود بر شهدای راه حق از شهدا ی راه کربلا تا شهدای کربلاهای ایران.

این بنده حقیر علیرضا مقدسی ضمن اقرار به وحدانیت ایزد متعال و اقرار به نبوت پیامبران اعظم از آدم تا خاتم و اقرار بر ولایت علی ابن ابیطالب و یازده فرزندش از امت شهید پرور و ایثارگر کشورمان می‌‌خواهم که راه امام خمینی که همان را حسین فاطمه را ادامه داده و نگذارند پرچم این قافله را که از عباس یاور دلاور او به ما یادگار رسیده است، به زمین بیفتد.

و امام امت و ولایت فقیه را چون جان گرامی دوست بدارید و یاری نمایید و از معلولین خوب حفاظت کنید چون آن‌‌ها با ریختن قسمتی از خون خود و با از دست دادن قسمتی از بدن خود از اسلام و کشورمان دفاع کرده ‌‌اند. با سلام به مادر عزیز و پدر بزرگوارم این مربیان خوب و موفق در راه خدا که توانسته‌‌اند این امانتی خود را به خوبی به خدا بازگردانند.

پدر و مادرم اگر که شهید شدن توفیق من گردید برای من گریه نکنید، چون این دنیا محل رفت و آمد است ما امانتی هستیم در این دنیا و چه بهتر که این امانت در راه خدا بازگردیده شود. برادرم محمد و ابوالفضل امیدورام که در درس‌‌هایتان موفق باشید چون مملکت ما به جوانان باسواد حزب‌‌الله خیلی احتیاج دارد.

خواهرانم امیدورام که همان‌‌گونه که من در جبهه کار حسین‌‌گونه انجام داده‌‌ام شما هم در پشت جبهه    زینب‌‌گونه عمل کنید. پدر و مادرم اگر من در ایام جوانی با شما با تندی و یا کار خطایی از من سر زده است مرا ببخشید و از اهالی ده می‌‌خواهم که همگی اگر از من خطایی دانسته و یا ندانسته سر زده است مرا ببخشند. پدر و مادرم من مدت یکسال نماز و دو ماه روزه قرضی دارم، از شما می‌‌خواهم که قضایش را برای من به جا آورید و محل دفنم هم در هر جایی که پدر و مادرم رضایت داده‌‌اند مرا به خاک بسپارید.

                                                             التماس دعا

به امید پیروزی رزمندگان اسلام و برقراری پرچم سرخ اسلام در سراسر جهان

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.