جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید سید محمد تقی شاهچراغ

فرازی از وصیت نامه:
شهید سید محمدتقی  شاهچراغ

اي جوانان نكند در رختخواب ذلت بميريد كه حسين(ع) در ميدان نبرد شهيد شد. اي جوانان مبادا در غفلت بميريد كه علي(ع) در محراب عبادت شهيد شد و مبادا در حال بي‌‌تفاوتي بميريد كه علي‌‌اكبر حسين در راه حسين(ع) و با هدف شهيد شد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :سید محمدتقی  شاهچراغ
نام پدر :سید روح الله
تاریخ تولد :۱۳۴۷/۰۳/۲۶
محل تولد :دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :مسئول مخابرات گردان پياده
سن :۱۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۲۲
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۵
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به پهلو

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

سیدروح‌‌‌الله چهارمین فرزندش را در آغوش گرفت. بیست‌‌‌وششمین روز خرداد سال چهل‌‌‌وهفت خورشیدی سپری شده بود که نسیم عشق خداوند بر اهل خانه وزیدن گرفت.وقتی چشم‌‌‌هایش را گشود، هم آسمان و زمین، هم سنگ‌‌‌ها و درختان و پرندگان خدا را تسبیح کردند. نامش را محمدتقی نهادند.

سیده‌‌‌نسا در کنار همسر، کودک را سال‌‌‌های سال در سایۀ نام‌‌‌های مبارک خداوند با زمزمه‌‌‌های عاشقی خود بزرگ نمود.

دامغان و آسمان کویری‌‌‌اش شاهد کودکانه‌‌‌های سیدمحمدتقی و برادر دوقلوی او سیدعلی بودند. او تحصیلات خود را تا سوم دبیرستان با موفقیت گذراند. تابستان که می‌‌‌شد، کار می‌‌‌کرد. کفاشی را دوست داشت و در آنجا مشغول می‌‌‌شد.

محمدتقی در هر قدمی که برمی‌‌‌داشت، با نامی از نام‌‌‌های خالقش مأنوس می‌‌‌شد. طعم زندگی خدایی را یاد آدم‌‌‌هایی می‌‌‌داد که در حوالی او زندگی می‌‌‌کردند. جوانی شد جویای حقیقت و در دریای مواج کلام مقتدایش قرار گرفت. 

پس از شروع جنگ، او که همۀ جانش رنگ‌‌‌وبوی خدایی گرفته بود، در لشکر مخلص خداوند راهی میدان شد.

دویست‌‌‌وهفتاد روز حضورش با عطر خوش وصل در فضای دلنشین جبهه آکنده بود و دل‌‌‌های عاشق محمدتقی و دوستانش چون گل آفتاب‌‌‌گردان به سوی خورشید عشق نگران بودند.

شلمچه و کربلای۵ سر تا پا نور بود و محمدتقی برای رسیدن به نور لحظه‌‌‌شماری می‌‌‌کرد. او به‌‌‌عنوان بی‌‌‌سیم‌‌‌چی گردان در اثر اصابت ترکش به پهلو در واپسین لحظات، لبخند خدایش را دید و بر چهرۀ دوستان عاشق لبخند زد و رفت.

پیکر پاکش در فردوس‌‌‌رضای دامغان آرمیده است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

« و قاتلوهم حتي لا تكونوا فتنه »

حمد و ثنا معبودي را كه سزاوار پرستش است و شكر مي‌‌كنم او را كه از روي لطف توفيق بزرگ شهادت را كه فخر اوليا مي‌‌باشد بر ما ارزاني داشت. سلام و درود بر حضرت رسول اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بالاخص يگانه منجي عالم بشريت حضرت ولي عصر(عج) و نائب بر حقش اميد مستضعفان جهان خميني عزيزم. سلام و درود بيكران بر روح پاك شهيدان گلگون كفن و بر اسرا بزرگوار و مفقودين عزيز و خانواده‌‌هاي گران‌‌قدرايشان.

هدف و مقصودم از جبهه آمدنم اين است: 1ـ رضاي حق 2ـ لبيك به نداي امام امت اميد مستضعفان جهان 3ـ آزادي كربلا 4ـ تكليف شرعي را ادا كرده باشم. من كوچك‌‌تر از آنم كه پيام يا سفارش و نصيحتي به امت حزب‌‌الله و دوستان و مردم دامغان كنم عزيزان شهدا درس ايثار و از خود گذشتگي را در مدرسه عشق و در مكتب حسيني از عباس‌‌ها و علي‌‌اكبر ها و قاسم‌‌بن‌‌الحسن نوجواني كه شهادت را در پيش خود از عسل شيرين‌‌تر مي‌‌داند گرفتند.

اي جوانان نكند در رختخواب ذلت بميريد كه حسين(ع) در ميدان نبرد شهيد شد. اي جوانان مبادا در غفلت بميريد كه علي(ع) در محراب عبادت شهيد شد و مبادا در حال بي‌‌تفاوتي بميريد كه علي‌‌اكبر حسين در راه حسين(ع) و با هدف شهيد شد.

اي مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگيري كنيد كه فردا در محضر خدا نمي‌‌توانيد جواب زينب(س) را بدهيد كه تحمل 72 شهيد را نمود. همه مثل خاندان (وهب) جوان‌‌ها را به جبهه‌‌ها نبرد بفرستيد و حتي جسد او را هم تحويل نگيرد، زيرا مادر (وهب) فرمود سري را كه در راه خداوند داده‌‌ام پس نمي‌‌گيرم . برادران استغفار و دعا را از ياد نبريد كه بهترين درمان‌‌ها براي تسكين درد ماست و هميشه به ياد خدا باشيد و در راه او قدم برداريد و هرگز دشمنان بين شما تفرقه نيندازند و شما را از روحانيت متعهد جدا نكنند كه اگر چنين كردند روز بدبختي مسلمانان و روز جشن ابرقدرتهاست.

حضورتان را در جبهه‌‌هاي حق عليه باطل ثابت نگه داريد در امام بيشتر دقيق شويد و سعي كنيد عظمت او را بيابيد و خود را تسليم او سازيد و صداقت و اخلاص خود را هم‌‌چنان حفظ كنيد اگر فيض شهادت نصيبم گشت آنان كه پيرو خط سرخ امام خميني نيستند و به ولايت او اعتقاد ندارند بر من نگريند و بر جنازه من حاضر نشوند اما باشد كه دماء شهدا آنان را نيز متحول سازد و به رحمت الهي نزديكشان كند.

سلام مرا به رهبر عزيزم برسانيد و بگوييد تا آخرين قطره خونم سنگر اسلام را ترك نخواهم كرد با خداوند پيمان مي‌‌بندم كه در تمام عاشوراها و در تمام كربلاها با حسين(ع) همراه باشم. سنگرها را خالي نكنيد تا هنگامي كه همه احكام اسلام در زير پرچم اسلامي امام زمان(عج) به اجرا درآيد.

 

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.