جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید سید محمد ترابی

فرازی از وصیت نامه:
شهید سید محمد ترابی

به قول علي(ع) هيچ چيز اين بند هاي دنيا را از جان شما پاره نمي¬كند الا با تحمل مصيبت¬ها .كمي سستي تن را بشكنيد كه خداوند همه ما را آزمايش مي¬كند.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :سید محمد ترابی
نام پدر :سید احمد
تاریخ تولد :۱۳۴۴/۰۸/۲۰
محل تولد :دامغان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :مسئول مخابرات گردان پياده
سن :۲۱ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶ /۰۴/۲۹
محل شهادت :جزیره مجنون
نام عملیات :تک جنوبی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر و دست

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان 

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

سیدمحمد فرزند سیداحمد، بیستم آبان هزاروسیصدوچهل‌‌وچهار در دامغان به دنیا آمد. پدر با شغل بنایی چرخ زندگی را می‌چرخاند. محمد تا سوم دبیرستان تحصیل کرد. وقتی پدر در خانه نبود او مرد خانه بود و هیزم جمع می‌کرد که مادر و بچه‌ها در سرمای زمستان راحت باشند.

پاسدار بود. در چند مرحله به جبهه رفت و در عملیات‌های مختلف شرکت کرد. مسؤول مخابرات گردان روح‌‌الله بود. در عملیات کربلای ۵ در شلمچه براثر بمباران شیمیایی، از ناحیه سینه و دو چشم مجروح شد. با وضعیتی که برایش پیش آمده بود، باز هم به جبهه رفت. در بیست‌‌ونهم تیر هزاروسیصدوشصت‌‌وشش بعد از بیست‌‌ویک ماه حضور در جبهه، در عملیات تک جنوبی، جزیره مجنون، به شهادت رسید. پیکرش مفقود شد. کارت شناسایی‌اش تنها وسیله کشف پیکرش شد. فردوس رضای دامغان آرامگاه ابدی‌اش است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

( انا لله و انا اليه راجعون )

شهادت مي دهم به يكتايي پروردگار تبارك و تعالي و اين كه پيامبر(ص) رسول او و علي(ع) جانشين بر حق رسول اكرم(ص) مي باشد.

چون همه ما شامل آيه هايي كه در ابتدا ذكر كردم هستيم روزي به سوي خدا باز خواهيم گشت چه بهتر راه خونين را انتخاب كنيم، چرا چون ما خود را پيرو امام حسين(ع) مي دانيم بايد همانند حسين(ع)، حسين گونه زندگي كنيم و حسين گونه به شهادت برسيم.

برادران و خواهرانم، امروز رزمندگان ما حسين گونه مي جنگند و حسين گونه به شهادت مي رسند باشد كه ما ادامه دهندگان راه واقعي شهيدان باشيم بار خدايا خودت آگاه هستي كه شهادت خواست دل من و همه رزمندگان است.

من حقير چه بايد وصيت كنم تا حق تمام مردم را ادا كرده باشم مگر وصيت به اسلام و شناخت فرهنگ آن، بعضي شما انسان هاي قالبي یك جا مي رود شما كه بندهاي دلتان را با بندهاي دنيا محكم گره زده ايد و با آرزوهاي پي در پي عمري دراز را براي خود محاسبه كرده ايد كه هيچ دردي از اين رنج هاي انسان هاي محروم را درك نمي كنيد و گوش خود را گرفته ايد تا نداي پي در پي امام و گريه هاي دردآلود مادران شهيد داده و كودكان يتيم را بشنويد و چشم هايتان را بسته ايد تا مصيبت هاي مردم را به چشم نبينيد ديگر بار بايستيد كه به قول علي(ع) هيچ چيز اين بند هاي دنيا را از جان شما پاره نمي كند الا با تحمل مصيبت ها .كمي سستي تن را بشكنيد كه خداوند همه ما را آزمايش مي كند.

خداوندا تو خود شاهدي كه من حق هيچ يك از دوستان و خانواده ام را ادا نكرده ام اي كاش مي توانستم حق نعمت ولايت فقيه را ادا كنم مردم متحد باشيد كه تفرقه آرزوي ديرينه دشمنان ماست در ميدان هاي نبرد حضور پيدا كنيد كه شرافت و حفظ آبروي ما و اسلام در گرو همين جنگ است و اگر مي خواهید در قيامت پيش ابا عبدالله الحسين(ع) و شهدا روح سفيد باشيد گوش به فرمان باشيد و در سنگرهاي نماز جمعه و دعاي كميل شركت كنيد.

خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار.

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

الحقير سيد محمد ترابي تاريخ 65/03/07

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.