جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید سید حسین تقوی

فرازی از وصیت نامه:
شهید سید حسین  تقوی

اسلام آغاز با خون شروع کرده و مادام که پا برجا است باید برای آن خون ریخته شود تا زمانی که پرچم پر افتخار آن سراسر گیتی را در برگیرد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :سید حسین  تقوی
نام پدر :سید جواد
تاریخ تولد :۱۳۴۶/۰۶/۲۰
محل تولد :روستای حسن آباد دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۷ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۴/۰۵/۱۶
محل شهادت :جزيره مجنون - غرب هورالهويزه
نام عملیات :قدس ۵
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

روستای کویری قاسم‌‌آباد چند سالی بود که با همت و تلاش و دارایی اندک مردم باصفایش و قناعت استاد سیدجواد بنا با خانه‌‌های گلی و فرسوده‌‌ از بادهای کویری، خداحافظی کرده‌‌ بود.

نظم و پاکیزگی آقاسیدجواد بر همگان روستا اثبات شده‌‌ بود. چرخ روزگار می‌‌چرخید و زندگی آقاسیدجواد هم. شهریورماه سال چهل‌‌وشش، بیست روزی در روستای حسن‌‌آباد جا خوش کرده بود که سیدحسین پا به دنیای آقاسیدجواد و شهربانو خانم گذاشت.

شهربانو که زن پاک و باایمانی بود، زمزمه کلام ‌‌حق را در گوش سیدحسین نجوا می‌‌کرد تا با عشق به معبود و چهارده معصوم(ع) گوشت و خونش الفتی گیرد و رشد کند.

از کودکی با پدر به کار بنایی مشغول شد. مهربانی و امانت‌‌داری را در دامن مادر آموخت و جوانمردی و بخشندگی و گشاده‌‌رویی میراثی بود از پدر. تحصیلات دوره ابتدایی را در روستای حسن‌‌آباد و دوره راهنمایی را در شهرستان دامغان گذراند. دبیرستان را تا سال دوم در هنرستان گذراند. در تعطیلات هم‌‌پای پدر به کار بنایی مشغول می‌‌شد.

نوجوانی بود که تمام تلاش خود را برای کسب رضایت پدر و مادر و احترام به آن‌‌ها به کار گرفته‌‌ بود. نماز اول وقت و دست‌‌گیری از پدر و مادر تمام دلخوشی‌‌اش بود که رضایت خداوند را در آن می‌‌دید. مهربانی و قناعت، تنها چیزهایی بود که در دنیا نصیبش شده‌‌ بود. زمانی که کودک بود، مردم و امام(ره) اوراق سیاه و تاریک نظام پهلوی را برای همیشه از کتاب تاریخ میهن اسلامی‌مان به آتش کشیده و سوزانده بودند.

چند سالی از شروع جنگ می‌‌گذشت. با آمدن هر شهید، در رگ‌‌های هر شهر و روستا خونی تازه جریان می‌‌گرفت و دل مردم شهر خون می‌‌شد و بهشت شهدای هر شهر و روستا پر رونق‌‌تر. در این میان تنها آه حسرت نصیب سیدحسین و جوانان غیرتمند می‌‌شد. آرزوی شهادت داشت زیرا می‌‌دانست بهترین راه برای رسیدن به خدایش بود.

اولین اعزامش، قبل از ورود به دبیرستان بود. دوره‌‌های آموزش نظامی را در ورامین گذراند. از آنجا به پادگان امام‌‌ حسن ‌‌مجتبی(ع) رفت و در نهایت به سردشت اعزام شد. سه ماه در سردشت و کوه‌‌های سرد و سختش مشق عشق می‌‌کرد. اندوه و درد فراق، تنها ره‌‌آوردش بود در این شش ماه.

سنگینی دنیا و نبودن دوستانش را روی شانه‌‌هایش احساس می‌‌کرد. سنگینی این بار گران و شرمساری حضور در کنار خانواده‌‌هایی که با یاد شهیدان‌شان زندگی می‌‌کردند را، با اعزام مجدد در تاریخ بیست‌‌ودوم تیرماه سال شصت‌‌وچهار جبران نمود.

بیست‌‌‌‌وپنج روز، مهمان جزیره ‌‌مجنون شد. جزیره ‌‌مجنون و عملیات قدس ۵، نشانی جدید سیدحسین بود. پس از دویست‌‌وده روز انتظار، او که از میان تمام خوبی‌‌های دنیا درد فراق را دوست‌‌تر داشت، در میان آتش گرم و گلوله‌‌های مذاب و زمین‌‌های سیاه‌‌شده با تن‌‌پوشی از دود و خاکستر، شاهد فرشتگانی شد که هرکدام از سوی طبیب همه دردها، به خوش‌‌آمدگویی آمده بودند. یازده صبح شانزده مردادماه سال شصت‌‌وچهار هورالهویزه، مشهد شادترین لحظه‌‌های سیدحسین و فردوس‌‌ رضای دامغان میزبان پیکر پاکش شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم اجعلنی من جندک فان جندک هم الغالبون و اجعلنی من حزبک فان حزبک هم المفلحون

و اجعلنی من اولیائک فان اولیائک لا خوف علیهم و لا هم یحزنون.

با درود و سلام به پیشگاه مقدس آقا امام زمان(عج) روحی الفداء و نائب بر حقش بزرگ رهبر انقلاب اسلامی ایران. یار و یاور مستضعفان این قلب تپنده امت حزب‌‌ا... ایران، او که با پیامش روحی تازه به بدن‌‌های بی‌‌روح ما می‌‌بخشد و نوید فتح و پیروزی به سربازان آقا امام زمان(عج) می‌‌دهد و با درود فراوان  به روان پاک و طیب شهدای اسلام از بدر و حنین تا کربلای حسین ‌‌(ع) و از کربلای حسین(ع) تا کربلای ایران و با درود و سلام بر تمامی کفر ستیزان اسلام در سراسر گیتی.

حمد و سپاس بیکران خداوند را که بر ما منت نهاد و ما را به را ه انبیا و اولیائش هدایت کرد تا بتوانیم در راه او و برای رضای او گام برداریم و در این راه جان به جان آفرین تسلیم کنیم.

قصد ندارم مطلبی را به عنوان وصیت بنویسم چون خیلی کوچک‌‌تر از آنم که شما را سفارشی کنم فقط می‌‌خواهم چند نکته کوتاه را متذکر شوم : پدر و مادر عزیزم از این‌‌که در این مدت زندگی خیلی ناراحت کردم واقعا از شما معذرت می‌‌خواهم و از زحماتی که در این مدت برای من کشیده‌‌اید  بسیار تشکر می‌‌کنم و از شما می‌‌خواهم که مرا ببخشید تا این که خداوند هم مرا ببخشد اجر شما پیش خدا و خداوند در آخرت اجر شما را خدا خواهد داد(ان‌‌شاءا...)

و شما ای برادرانم و خواهرانم از شما خیلی معذرت می‌‌خواهم که نتوانستم در این مدت رضایت شما را نسبت به خودم جلب کنم امیدوارم که به بزرگواری خود تان مرا ببخشید (آمین ) و شما ای بستگان مهربانم که برای من زحمت زیادی کشیدید تا این که به این روز رسیدم از شما تشکر می‌‌کنم بخاطر زحماتتان و امید وارم که مورد لطف پروردگار قرار گیرید (آمین )

و شما ای دوستان عزیزم که هر کدامتان معلم اخلاق و پند و اندرزدهنده خوبی برای من بودید ولی افسوس که من ارزش شما را ندانستم و در مدتی که با شما بودم ایجاد مزاحمت برای شما  می‌‌کردم و موجب ناراحتی شما می‌‌شدم از شما خیلی پوزش می‌‌طلبم و امیدوارم که به بزرگواری خویش مرا ببخشید از شما کلیه برادرانی که مرا می‌‌شناسید التماس دعا دارم. ان‌‌شاءا... که مورد عنایت حق تعالی قرار گیرید. کلامی با شما پدران و مادران عزیز :

اگر دوست دارید در زیر پرچم  اسلام و حکومت اسلامی زندگی کنید از رفتن فرزندانتان به جبهه‌‌ها جلو‌‌گیری نکنید چرا که باید فردای قیامت جواب فاطمه زهرا(س) را دهید جواب زینب و ربابه را دهید آیا می‌‌توانید؟ اسلام امروز به وجود چنین جوانانی افتخار می‌‌کند و از وجود چنین جوانانی استفاده می‌‌کند باید خون این جوانان در راه اهداف واقعی اسلام و قرآن ریخته شود. ‌‌می‌‌دانید که اسلام آغاز با خون شروع کرده و مادام که پا برجا است باید برای آن خون ریخته شود تا زمانی که پرچم پر افتخار آن سراسر گیتی را در برگیرد. دیگر نمی‌‌خواهم مطلبی را بنویسم به امید فتح نهایی کفر ستیزان اسلام در سراسر گیتی.

التماس دعا از همگی شما.(امام را دعا کنید )

(در ضمن من دو ماه روزه قرض دارم ) رزمندگان اسلام را دعا کنید.

به تاریخ  1364/03/18 سیدحسین تقوی فرزند سیدجواد

متولد 1346 شماره‌‌شناسنامه  986 صادره از دامغان

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.