جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید رجب پریمی

فرازی از وصیت نامه:
شهید رجب  پریمی

شما را سفارش به تقوي مي‌‌كنم كه اگر انسان داراي تقوي نباشد حفظ ظاهرش انسان است ولي در باطن از حيوان هم پست‌‌تر است.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :رجب  پریمی
نام پدر :علی
تاریخ تولد :۱۳۳۱/۰۲/۰۹
محل تولد :روستای خورزان دامغان
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :فرمانده دسته پیاده
سن :۳۳ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۴/۱۱/۲۱
محل شهادت :اروند رود
نام عملیات :والفجر ۸
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به گردن و سینه

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

رجب پریمی نهم اردیبهشت سال هزاروسیصدوسی‌ویک در روستای خورزان، از توابع شهر دامغان در خانوادۀ مذهبی به دنیا آمد. تا پایان دورۀ ابتدایی را درس خواند. برای کمک به هزینه‌های زندگی به یاری پدر شتافت و به کار بنایی و کارگری مشغول شد. بعد از مدتی ازدواج کرد که ثمرۀ ازدواجش سه فرزند است.

با شروع جنگ تحمیلی به جبهه رفت و به علت حضور زیاد، فردی مفید و موثر در پیشبرد اهداف دفاع مقدس شد. به ‌گونه‌ای که فرماندهان جنگ از این‌‌که او را در کنار خود می‌دیدند، احساس رضایت و خوشحالی می‌کردند.

حاج ‌‌رجب بعد از خدمات فراوان و رشادت‌های به‌‌‌یادماندنی، بیست‌ویک بهمن سال هزاروسیصدوشصت‌وچهار در عملیات والفجر۸ به مقام رفیع شهادت نائل آمد و در شهرستان دامغان به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

به نام خدا و به ياد خدا و براي خدا چند كلمه را به عنوان وصيت‌‌نامه خدمت برادران ديني خودم به عنوان يادبود عرضه مي‌‌دارم در مقابل خدا كه اين حقير كوچك‌‌تر از آن‌‌ است كه لب به سخن باز كنم ولي يك جمله به طور خلاصه عرض مي‌‌كنم پروردگارا تو شاهدي كه عزيزتر از جانم چيز ديگري ندارم كه فداي تو كنم پس خونم را بپذير كه اين خون هم از آن توست. از توست كه براي توست من چيزي از خودم نداشتم، كه داشته باشم بر مبناي آيه شريفه «قل ان الصلاتي و نسكي و محياي و مماتي لله الرب العالمين» خداوند تبارك و تعالي مي‌‌فرمايد: نمازتان و عبادتتان و زنده بودنتان و مرده بودنتان همه براي من است.

وقتي كه زنده بودن در اين دنيا براي خداست هر چه در آن باشد براي خداست ما چيزي را مالك نيستيم. برادران عزيز و خواهران محترمه پس اين امانتي كه خداوند در اختيارتان گذاشته استفاده كنيد نه سوءاستفاده امانت‌‌داري كنيد نه خيانت به امانت. اين قدر به فكر دنيا باشيد آخرت را به همان اندازه فراموش مي‌‌كنيد.

اصلاً به طور خلاصه عرض كنم كه ما براي دنيا آفريده نشده‌‌ايم بلكه براي آخرت آفريده شده‌‌ايم منتها خداوند منان ما را چند روزي آورده به اين دنيا آن آخر هم يك امتحاني از ما بگيرد و ببرد خوشا به حال آنانكه از اين امتحان الهي با نمره خوب بيرون بيايند خوشا به حال آنهايي كه عمرشان را در راه خدا مصرف كردند برادران عزيز و خواهران محترمه بدانيد از همان صدر اسلام از طرف خداوند تبارك و تعالي پيامبر اكرم(ص) ماموريت يافت كه مردم را به راه راست هدايت نمايد و از بدبختي و گمراهي نجات دهد و به سعادت و خوشبختي برساند دشمنان اسلام درصدد توطئه برآمدند كه اين نداي اسلام به گوش جهانيان نرسد و بعد از پيامبر حضرت علي(ع) و يازده فرزندش منتها در زمان بعضي از امامان عليهم‌‌السلام با قيام و بعضي با سكوت ماموريت خودشان را انجام مي‌‌دادند و اسلام را زنده نگه  مي‌‌داشتند و بعد از ائمه ما اين مسئوليت به عهده نايبان امام زمان(عج) كه همان روحانيون تراز اول مي‌‌باشند اين امانت را به دست اهلش بسپارند و اما زمان ما كه الان مي‌‌باشد اين پرچم به دست حضرت امام روح‌‌الله سپرده شده ما هم بايد بدون قيد و شرط از آن پيروي كنيم.

و اي برادران و خواهران يك عمر ما رفتيم در مجالس امام حسين(ع) گريه كرديم و مي‌‌گفتيم اي كاش ما هم در كربلا مي‌‌شديم ياري امام حسين(ع) مي‌‌كرديم خداوند تبارك و تعالي براي اين‌‌كه ما را امتحان كند كه آيا اين گفته ما شعار است يا عمل.

واقعه كربلا را زنده كرد و امروز پرچم اسلام به دست نايب‌‌امام، حضرت آيت‌‌الله امام خميني و پرچم كفر به دست يزيد زمان كه بدتر از آن يزيد مي‌‌باشد هست خوشا به حال آن كساني‌‌كه به هر نحوي خودشان را شريك در اين جنگ دانستند و قرآن و اسلام را ياري كردند كه واقعاً اسلام غريب واقع شده.

واي به حال آنهابي كه گفته خودشان كه همان شعار كربلا بود جامه عمل نپوشاندند مگر خدا در قرآن نفرموده بود «كُلُكُم راي و كُلُكُم مسئول» مگر خدا ما را مسئول نكرد كه اين قرآن و عترت را حفظ كنيم مگر صدام قرآن و عترت را از بين نبرد؟ لشكريان بعثي وارد شهرهاي ما مي‌‌شدند، آيا ناموس ما را از دست ما نگرفت؟

اي آنهایي كه بعد از پنج سال از جنگ مي‌‌گذرد حتي براي ديدن فاجعه‌‌اي كه صدام به بار آورده‌‌است سري به جبهه‌‌ها نزديد و نيامديد از نزديك ببينيد كه اين فرزندان اسلام چكار مي‌‌كنند هي نشستيد بر عليه اين فرزندان راستين اسلام نق زديد كه اين‌‌ها مي‌‌روند براي پول و چيزهاي ديگر و هي نشستيد و برعليه انقلاب شايعه ساختيد يعني از كاه كوه ساختيد و اگر از يك نفر مسئول حالا يا روحاني يا غير روحاني يك خلاف كوچك ديديد و تمام كارهاي خوب او را ناديده گرفتيد بدبين به انقلاب و اسلام شديد. اما پيش خودتان فكر نكرديد كه اين خلاف كرده چرا به اسلام بدبين شويم اسلام به ذات خود ندارد عيبي، هر عيب كه هست از مسلماني ماست در مورد تمام مسئولين اين مملكت حرف زديد و تفسيرهاي به راي كرديد بدبين به اسلام و انقلاب شديد ولي در مورد خودتان هيچ فكر نكرديد كه آيا من يك نفر بدم همه‌‌اش گفتيد من خوبم آن‌‌ها بدند.

برادر شما را به خدا سوگند مي‌‌دهم كه يك بار بيا در جبهه و بعد با آنهايي كه از اول جنگ در جبهه بودند صحبت كن آن وقت مي‌‌بيند كه اين فرزندان اسلام با كمك خدا چقدر كار كردند يك روزي دشمن پشت اهواز بود و با خمپاره شهرهاي ما را مي‌‌زد اما امروز شهرهاي عراق است كه در معرض خمپاره ما است نشستيد در ميان خانه همه چيز را به صورت آماده از دولت خواستيد يك بار نگفتيد من براي اين انقلاب و اين دولت چكار كردم خلاصه شما را سفارش به تقوي مي‌‌كنم كه اگر انسان داراي تقوي نباشد حفظ ظاهرش انسان است ولي در باطن از حيوان هم پست‌‌تر است و بعد سفارش مي‌‌كنم كه امام عزيز را تنها نگذاريد چون راي به جمهوري اسلامي داريد بيعت خودتان را نشكنيد در پايان دعاي هميشگي خدايا خدايا تا انقلاب مهدي (عج) خميني را نگهدار.

برادر شما رجب پريمي

21/ 09/ 1364

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.