جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسین ملک بالا

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسین ملک بالا 

به نام خدای بزرگ و درود فراوان به امام امت و درود و سلام به شهیدان ازجان‌‌گذشتگان تاریخ و سلام به رزمندگان جان بر کف که برای اسلام و مسلمین و برای آزادسازی ایران عزیز جان خود را در طبق اخلاص نموده و با کفر جهانی در ستیز و مبارزه.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسین ملک بالا 
نام پدر :عباس
تاریخ تولد :۱۳۴۲/۰۶/۳۰
محل تولد :روستای سرکلاته - کرد کوی
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تيرانداز
سن :۱۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۲/۱۲
محل شهادت :خرمشهر
نام عملیات :بیت المقدس
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش خمپاره و ترکش مین

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :طزره
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای طزره

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

حسین فرزند عباس، سی‌ام شهریورماه ‌‌هزاروسیصدوچهل‌‌ودو در روستای سرکلاته از توابع شهرستان کردکوی استان گلستان به دنیا آمد. خانواده این شهید، نیمی از سال را در روستای طزره دامغان به سر می‌بردند و نیم دیگر را برای امرار معاش به منطقه کردکوی می‌رفتند.حسین خواندن و نوشتن را از مکتب‌خانه آغاز کرد و زیر نظر استاد فرزانه‌اش مرحوم صادقی آموزش روخوانی قرآن کریم را فراگرفت. وی دوره ابتدایی و راهنمایی را در همان زادگاهش گذرانید و مقطع دبیرستان را در آموزشگاه طوسی نکا تا سال دوم دبیرستان ادامه داد. چون خانواده ایشان به دامغان آمدند سال سوم دبیرستان را در دامغان گذرانید.

قبل از آن‌‌که موفق به اخذ دیپلم گردد سرفصلی تازه در زندگی شهید گشوده‌‌ شد. با شروع جنگ تحمیلی ترجیح داد به ندای امام و مقتدایش لبیک گوید و حضورش را در جبهه اعلان نماید. مشوق او در این راه برادرش بود. از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان دامغان به منطقه اعزام گردید. پس از چهار ماه حضور در جبهه و شرکت در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، در سه‌‌کیلومتری پادگان حمیدیه براثر تیر مستقیم دشمن و ترکش خمپاره به شهادت رسید.

حسین در یک خانواده زحمت‌‌کش و تلاشگر بزرگ شده بود. طوری که پدر و دیگر اعضای خانواده ایشان برای هزینه‌های زندگی در نکا به پنبه‌چینی می‌رفتند تا بتوانند خانواده را با آبرومندی و شرافت اداره نمایند. هر چند پدر بزرگوارش در شهر نکا فرش‌‌فروشی داشت و در این راستا کمک‌‌کار آن‌ها بود.

شهید حسین ملک‌‌بالا دارای دو برادر و سه خواهر است. یکی از برادرها که ذبیح نام داشت در کودکی از دنیا می‌‌رود و پدر شناسنامه او را برای حسین می‌‌گیرد. از این رو به حسین، ذبیح هم می‌‌گفتند.

حسین در تاریخ دوازدهم اردیبهشت‌‌ماه ‌‌هزاروسیصدوشصت‌‌ویک به شهادت رسید و پیکرش را در زادگاه پدری‌اش روستای طزره در جوار امام‌‌زاده اسماعیل به خاک سپردند.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

به نام خدای بزرگ و درود فراوان به امام امت و درود و سلام به شهیدان ازجان‌‌گذشتگان تاریخ و سلام به رزمندگان جان بر کف که برای اسلام و مسلمین و برای آزادسازی ایران عزیز جان خود را در طبق اخلاص نموده و با کفر جهانی در ستیز و مبارزه. سلام و درود فراوان به پدر و مادرم و فرزندان خانواده‌‌ام من مقدار پولی که طلب از غلامحسین رئوف دارم از ایشان دریافت نمایید و مقدار پول به تعداد 300 تومان به محمدمهدی صبوری پسر نعمت قرض گرفتم به ایشان بپردازید و نماز و روزه هم برای بنده در ده طزره بدهید و اگر به لقاءالله پیوستم مرا در امام‌‌زاده اسماعیل دفن نمایید. درود فراوان به شهیدان اسلام و درود فراوان به امام امت اگر در راه خدا شهید شدم مادر و پدرم هر مصیبتی از من دیده‌‌اید مرا عفو کنید

یادتان باشد تا جان دارید امام را دعا کنید و از خداوند بخواهید که ظهور مهدی موعود را نزدیک بگرداند. مادرم از من ناراحت نباشید چون هدفی دارم جبهه هدف حق می‌‌باشد. خدایا خدایا تا انقلاب مهدی تو را به جان مهدی خمینی را نگهدار

این وصیت‌‌نامه فرزندت حسین ملک‌‌بالا می‌‌باشد.

والسلام.

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.