جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسین فروزانفر

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسین فروزانفر

اکنون که عازم نبرد حق علیه باطلم شهادت می‌‌دهم به یگانگی خداوند متعال و رسالت پیامبر اسلام و امامت ائمه دین (ع) و شهادت می‌‌دهم دین حق و مکتب نجات‌‌بخش فقط اسلام است که امروز در کامل‌‌ترین شکلش در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد و شهادت در این راه افتخار انسان و حیات جاودانگی است. اسلام با خون شهدا رشد نموده است و نیز باید با خون شهیدان ادامه یابد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسین فروزانفر
نام پدر :رمضانعلی
تاریخ تولد :۱۳۴۶/۰۱/۲۰
محل تولد :روستای صیدآباد دامغان
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۷ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۳/۱۲/۲۴
محل شهادت :شرق دجله
نام عملیات :بدر
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سینه

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :صیدآباد 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای صیدآباد

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

سال ‌‌هزاروسیصدوچهل‌‌وشش در خانواده رمضان‌‌علی در روستای صیدآباد دامغان به دنیا آمد. فضای ساده، پاک و بی‌‌آلایش روستا و خانواده از او پسری ساخت مهربان، فعال و پرجنب‌‌وجوش.

هفت‌‌ساله که شد مثل همۀ بچه‌‌ها به دبستان رفت و تحصیلاتش را تا اول راهنمایی ادامه داد. نوجوانی بیش نبود که احساس مسؤولیتی عظیم بر دوشش سنگینی می‌‌کرد و آن مسؤولیت دفاع از آب و خاک میهنش بود. دلش برای رفتن به جبهه پر می‌زد. کم‌‌سن‌‌وسال بود؛ اما هیچ‌گاه نماز اول وقتش ترک نشد.

لحظه‌‌ای از کار و کوشش دست برنمی‌‌داشت. از طریق پایگاه بسیج روستای صیدآباد به جبهه اعزام شد. در جبهه تک‌تیرانداز بود. حسین عقیده و اخلاص را کارآمدترین سلاح در نبرد با دشمن می‌‌دانست. با این اعتقاد دویست‌‌وسی‌‌وهشت روز در جبهه ماند و به پیکار با دشمن پرداخت.

سرانجام بیست‌‌وچهارم اسفند سال شصت‌‌وسه در شرق دجله در عملیات بدر، از ناحیه گردن مجروح شد و به شهیدان میهنش پیوست.

پیکر پاکش پس از تشییع، در زادگاهش، گلزار شهدای روستای صیدآباد به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

restaurant and entertainment bookings
rob kardashian weight lossWhy You’ll Fall In Love With It

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله الحکیم: و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون

به آنان‌‌که در راه خدا کشته می‌‌شوند مرده نگویید آنان زنده هستند و در نزد پروردگارشان روزی می‌‌خورند. (قرآن مجید)

با درود به پیامبر عظیم الشان الهی از حضرت آدم تا خاتم رسولان حضرت محمد بن عبدالله (ص) و بر اولیا و اوصیا گرامیشان از امام بر حق امیر المومنین (ع) تا مهدی صاحب‌‌الزمان (عج) و درود و سلام بر منجی ملت مستضعف ایران رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی و سلام بر شهدای راه حق و فضیلت به ویژه شهدای جنگ تحمیلی و سلام بر خانواده های شهدا، اسرا مفقودین، معلولین و رزمندگان اسلام – وصیت‌‌نامه خود را شروع می‌‌کنم.

اکنون که عازم نبرد حق علیه باطلم شهادت می‌‌دهم به یگانگی خداوند متعال و رسالت پیامبر اسلام و امامت ائمه دین (ع) و شهادت می‌‌دهم دین حق و مکتب نجات‌‌بخش فقط اسلام است که امروز در کامل‌‌ترین شکلش در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد و شهادت در این راه افتخار انسان و حیات جاودانگی است.

اسلام با خون شهدا رشد نموده است و نیز باید با خون شهیدان ادامه یابد. اما وصیت من به پدر و مادرم، اولین وصیت من پدر و مادر خوب و گرامی، این‌‌است که خواهشی که من دارم بعد از شهادت من اصلاً ناراحت نباشید مثل پدر و مادر و برادر شهید مهدی زین‌‌الدین به تمامی برادران رزمنده روحیه بدهید و آن‌‌ها را در راه اسلام تشویق نموده که راه تمامی شهیدان صدر اسلام از کربلای حسینی (ع) تا کربلای خمینی ادامه دهند تا ان‌‌شاءالله پیروزی اسلام و مسلمین را در جهان به دست آورند تا موجب رحمت خداوند قرار گیرید؛ و مادر جان من که این‌‌جا آمدم قدر شما را خیلی می‌‌دانم ولی از شما خواهشی که دارم فقط به برادران دیگر روحیه بدهید.

آخرین وصیت من دو آیه از قرآن کریم است

من یشرک بالله فقد ضل ضلاله بعیدا (سوره نسا آیه 16)

هرکس به خدا شرک آورد در گمراهی سخت افتاده‌‌است

و قضی ربک الا تعبدوا الا ایاه و بالوالدین احسانا اما یبلغن عندک الکبر احد هما او کلا هما فلا تقل لهما اف و لا تستهر هما و قل لهما قولا کریما (سوره بنی اسراییل 23)

خدا فرمان داده که جز او را نپرستید و با پدر و مادر خوش رفتار و مهربان باشید اگر یکی از پدر و مادر و یا هر دو به پیری رسیدند هر گز به آن‌‌ها بی‌‌احترامی مکن و با صدای بلند با آن‌‌ها سخن مگو و همیشه با مهربانی و ادب با آن‌‌ها صحبت کن.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.