جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسین فتاح

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسین فتاح

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسین فتاح
نام پدر :ابراهیم
تاریخ تولد :۱۳۲۶/۱۰/۰۴
محل تولد :مشهد
شغل :جهادگر
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :راننده
سن :۳۴ سال 
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۱/۰۲
محل شهادت :رقابیه
نام عملیات :فتح المبین
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به قلب

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

در هوای سرد و سنگین دی‌ماه در روستای دورافتاده اندرخ از توابع مشهد کودکی به دنیا آمد که نامش را حسین گذاشتند. او دومین فرزند خانواده بود. حسین آرام‌آرام در میان مردمی مهربان، ساده و صمیمی بالید. تحصیلات ابتدایی را در همان روستا به پایان رساند. چرخ زندگی می‌‌چرخید؛ اما نه به کام دل بلکه به‌‌سختی. روزگار بر وفق مراد نبود. حسین پا به دوران نوجوانی گذاشته و نگذاشته سایه پدر و مادر از سر او رخت بربست.

سختی و اجبار معیشت او را مجبور به ترک روستا می‌کند. در پی کار به مشهد می‌رود. کارهای زیادی را تجربه می‌کند تا در نهایت به رانندگی ماشین‌های سنگین و نیمه‌‌سنگین سرگرم می‌شود. مجبور است از شهری به شهری برود و از جاهای مختلفی سر دربیاورد. دست تقدیر او را به دامغان می‌کشاند.

در منزلی با برادرانش مستاجر می‌شوند. رانندگی هر روز او را به‌سمت و سویی سوق می‌دهد؛ اما حالا دیگر دلش نمی‌خواهد هیچ جای دیگری برود. دلش جایی ریشه دوانده و در گرو عشق دختر صاحب‌خانه مانده ‌‌است؛ گرچه هیچ‌‌کس راضی به این ازدواج نیست.

سرانجام با وجود مخالفت‌‌ها و کش‌وقوس‌های زیاد آقای سالاریان‌‌زاده راضی می‌شود دخترش را به ازدواج با او دربیاورد. پاکی و صداقت او در زندگی فردی و اجتماعی زبانزد خاص و عام بود و همین ویژگی، خانواده همسرش را راضی به این ازدواج می‌کند. بعد از ازدواج پنج سال در تهران و کرج زندگی می‌کنند.

با اوج‌‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی دوباره به دامغان برمی‌گردد و در جهاد سازندگی به عنوان راننده لودر مشغول کار می‌شود. جنگ او را به جبهه می‌کشاند. حالا دیگر آتش عشق الهی در درونش شعله‌ور شده‌‌ است. پس از شش ماه حضور در جبهه در عملیات فتح‌‌المبین با اصابت ترکش به سینه‌اش برای همیشه جاودانه می‌شود. ارمغان سال‌های زندگی مشترک او با همسرش دو فرزند پسر و یک فرزند دختر است. پیکر پاکش در گلزار شهدای دامغان آرام گرفته است.

“راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.