جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسین صادقچه

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسین صادقچه

پس ای مردم! گوش به فرمان امام عزیز باشید و بدانید این زمان، زمانی است که اسلام ما را به یاری میطلبد. مانند زمانی که امام حسین‌‌(ع) در صحرای‌‌ کربلا، ندا سر میداد: «هل من ناصر ینصرنی؟ آیا کسی هست به یاری اسلام بیاید؟» این جمله را برای اتمام حجت برای ما مردم گفتند که در فردای قیامت کسی نگوید که کسی از ما یاری نخواست. امروز هم همان روز است که حسین زمان، خمینی کبیر ندای «هل من ناصر ینصرنی» را سر داده‌‌ است و هرکس که به این ندا لبیک نگوید و به جهاد نپردازد حقیقتاً در فردای قیامت جوابی برای گفتن ندارد

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسین صادقچه
نام پدر :محمد کاظم
تاریخ تولد :۱۳۴۲/۰۱/۰۱
محل تولد :روستای صید آباد دامغان
شغل :ارتشی
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۵ سال
خانواده چند شهید :دو شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۷/۰۵/۰۵
محل شهادت :اسلام آباد غرب
نام عملیات :مرصاد
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :صید آباد
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای صید آباد

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

همراه با آمدن سال جدید او هم آمد. یکم فروردین‌‌‌ماه سال هزاروسیصدوچهل‌‌ودو، خانهای در روستای صیدآباد، از توابع شهرستان دامغان شاهد میلادش بود. پدرش، محمدکاظم، او را حسین نامید.حسین ایام کودکی را در دامان بانو، خاتون نصرینی، مادر متدینش پرورش یافت.

تا سال سوم دبیرستان درس خواند و از آن پس عضو ارتش شد. متأهل بود. از او دو فرزند به نام‌‌های فاطمه و نجمه به یادگار مانده ‌‌است. مدت نه سال خدمت صادقانهاش به مردم و وطن ثبت شده ‌‌است. پست سازمانی وی عقیدتی-سیاسی و یگان خدمتش پادگان ذوالفقار شاهرود بوده ‌‌است. طبق گفته هم‌‌رزمان، آرپیجیزن دلاوری بود که در عملیات‌‌ مرصاد خوش درخشید!

پنجم مردادماه سال شصت‌‌وهفت، اسلام‌‌آباد غرب شاهد عروج ملکوتی‌‌‌اش از خاک به افلاک بود.

شهید، استوار حسین صادقچه پس از تشییع جنازه در گلزار شهدای روستای صیدآباد، محل دفن برادر شهیدش، علیاصغر صادقچه، دفن شده ‌‌است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل ا... امواتا «بل احیاء عند ربهم یرزقون.»

گمان مکنید کسانی که در راه خدا کشته شده‌‌اند مرده‌‌اند بلکه زنده‌‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌‌خورند.

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و به نام آن‌‌که همه چیز از اوست هستی از اوست بودنمان از اوست نبودنمان به دست اوست و به نام آن‌‌که آمدنمان به خواست اوست و رفتنمان به سوی اوست و به نام آن‌‌که ما را به راه راست هدایت فرمود و برای باقیماندن در این راه برای ما راهبر فرستاد و با سلام به سالار شهیدان حسین بن علی (ع) که طریقه جهاد را به ما آموخت و با درود به رهبر کبیر انقلاب که ما را از گمراهی نجات دادند و اگر این امام عزیزمان نبود یک روز هم این انقلاب  نمی‌‌توانست به راه خود ادامه دهد این امام است که ما را در هر لحظه حساس از گمراهی و کج‌‌روی نجات می‌‌دهد اگر نبود امام ما نیز تا به حالا نبودیم و هم اثری از اسلام در بین ما نبود.

پس ای مردم گوش به فرمان امام عزیز باشید و بدانید این زمان زمانی است که اسلام ما را به یاری می‌‌طلبد مانند زمانی که امام‌‌حسین (ع) در صحرای کربلا ندا سر می داد (هل من ناصر ینصرنی) آیا کسی است به یاری اسلام بیاید؟

این جمله را برای اتمام حجت برای ما مردم گفتند که در فردای قیامت کسی نگوید که کسی از ما یاری نخواست امروز هم همان روز است که حسین زمانه خمینی کبیر ندای (هل من ناصر ینصرنی) را سر داده است و هر کسی که به این ندا لبیک نگویدو به جهاد نپردازد حقیقتاً در فردای قیامت جوابی برای گفتن ندارد این زمان مانند زمان امام‌‌حسین (ع) که در شب عاشورا امام‌‌حسین (ع) دستور داد چراغ‌‌ها را خاموش کردند و گفتند هر کسی برای مال دنیا و مقام دنیا آمده است برگردد که فردا همه کشته می‌‌شویم.

آن‌‌هایی که دنیا طلب بودند و مسلمان بودنشان به لقلقه زبانشان بود رفتند و آنان که به حقیقت ایمان آورده‌‌بودند ماندند و جهاد کردند امروز هم کسانی هستند که به بهانه‌‌های مختلف شانه از آمدن به جبهه خالی می‌‌کنند و فکر می‌‌کنند که مسلمانند مثلاً می‌‌گویند امام هنوز دستور برجهاد نداده است و گاهی نیز در شعارشان می‌‌گویند امام دستور جهاد بده ... مگر دستور جهاد غیر از این است که امام عزیز می‌‌فرماید بر همه واجب است به جبهه بروند تا زمانی که نیاز نداشته باشند پس چرا به رو به جبهه نمی‌‌آورید در حالی که تمام مسئولین اعلام می‌‌کنند که جبهه نیاز به افراد دارد هر‌‌کسی چنین فکری می‌‌کند و به جبهه نمی‌‌آید که این زمان از حساس‌‌ترین زمان‌‌هاست بداند که مسلمان نیست.

پس زبانی مسلمان است اگر مسلمان باشد مسلما «به جبهه می‌‌آید و از اسلام دفاع می‌‌کند اگر چنین نکند بداند مانند کسانی هستند که در شب عاشورا رفتند و امام‌‌حسین (ع) را تنها گذاشتند؛ و یک جمله برای کسانی که به انقلاب و امام عزیزمان دهن‌‌کجی می‌‌کنند بدانند که نه از این دنیا خیری می‌‌برند و نه از آن دنیا که همه و همه باید به آن‌‌جا برویم هیچ کس باقی نمی‌‌ماند مگر خدا که باقیست.

و شما پدر و مادرم اول از شما می‌‌خواهم که مرا ببخشید چون هیچ قدم شایسته‌‌ای برای شما برنداشتم و از شما می‌‌خواهم که هم‌‌چنان مقاوم باشید. از خدمت به اسلام و قرآن کوتاهی نکنید و از برادرانم می‌‌خواهم که تا زمانی که زنده هستند از خدمت به اسلام کوتاهی نکنند و گوش به فرمان امام باشند و شما خواهرانم با حجاب خود محکم‌‌ترین مشت را بر دهان یاوه‌‌گویان بزنید؛ و اما تو همسرم باید با استقامت و حجابت و تربیت فرزندانمان هم‌‌چون زینب و اگر پسر بود هم‌‌چون حسین (ع) دین خود را به اسلام ادا کنی؛ و در آخر باز هم شما را به اطاعت از امر امام عزیزمان سفارش می‌‌کنم. (والسلام علیکم و رحمه ا... وبرکاته)

حسین صادقچه 67/02/07 در منطقه سومار

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.