جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسین شفیع زاده

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسین شفیع زاده

حمد و سپاس مخصوص خدايي است كه كوه‌‌ها و زمين و آسمان‌‌ها و ديگر نعمت‌‌هاي بي‌‌شماري را آفريد و از همه مهم‌‌تر اين‌‌كه به عقل داد تا با آن فكر كنيم و از كامل‌‌ترين كمالات و تا پست‌‌ترين پستي‌‌ها مي‌‌توانيم قدم برداريم.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسین شفیع زاده
نام پدر :علی اکبر
تاریخ تولد :۱۳۴۲/۰۱/۰۱
محل تولد :روستای برم دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۸/۲۲
محل شهادت :دزفول 
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به چشم چپ

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :برم
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای برم

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

 

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

حسین در اولین روز بهار سال هزاروسیصدوچهل‌‌ودو در روستای برم از توابع شهرستان دامغان متولد شد. بهار خانه و خانواده علی‌‌اکبرآقا با گل وجود او زیباتر شده بود. کشاورزی تنها راهی بود که پدر برای تامین هزینه زندگی داشت و تمام توانش را در این راه گذاشته بود. پیوسته می‌کوشید که فرزندانش  با قرآن و ائمه معصومین(ع) مأنوس باشند.

حسین در آغوش مادری از نسل سادات و مومن رشد می‌کرد. دوران ابتدایی و راهنمایی را در روستای برم گذراند. برای ادامه تحصیل در دبیرستان به دامغان آمد.

سال شصت‌ویک داوطلبانه برای اعزام به جبهه ثبت‌‌نام کرد و دوره‌‌های آموزش نظامی را در چشمه‌‌علی دامغان گذراند و در یازدهم مردادماه همان سال به جبهه اعزام شد. در عملیات محرم در تاریخ یازدهم آبان‌ماه حضور یافت. با آن‌‌‌که سه ماه از بودنش در منطقه می‌‌گذشت، با پیشنهاد مرخصی که به ایشان دادند مخالفت نمود و هم‌‌‌چنان محکم و استوار در منطقه ماند.

نودوهفت روز مناطق جنگی با گام‌‌های حسین آشنا بودند. خط پدافندی عملیات محرم در بیست‌ودوم آبان‌ماه سال شصت‌ویک شاهد اوج‌‌گرفتن حسین بود.

او که در تمام احوال دعای خیرش بدرقه کسانی بود که با او حق هم‌نفسی و آشنایی داشتند، با رفتنش این حسن رفتار را در میان تمام دوستان و آشنایان به یادگار گذاشت. علاقه‌مندی‌ به اقوام و خانواده‌اش را می‌شد از میان نامه‌‌هایش فهمید. به همگان آموخت که هیچ زمان از احوال یک‌‌دیگر غافل نمانند. او را در زادگاهش روستای برم به خاک سپردند.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

به نام پرورش دهنده شهدا و راستگويان

« فليقاتل في سبيل الله الذين يشرون الحيواه الدنيا بالاخره و من يقاتل في سبيل الله فيقتل او

يغلب فسوف نوتيه اجرا عظيما » ( قرآن كريم )

پس بايد نبرد كند در راه خدا آنان كه مي‌‌فروشند زندگاني دنيا را به آخرت و كسي كه پيكار كند

در راه خدا پس كشته شود يا پيروز گردد به زودي است براي او پاداشي عظيم و گران.

حمد و سپاس مخصوص خدايي است كه كوه‌‌ها و زمين و آسمان‌‌ها و ديگر نعمت‌‌هاي بي‌‌شماري را آفريد و از همه مهم‌‌تر اين‌‌كه به عقل داد تا با آن فكر كنيم و از كامل‌‌ترين كمالات و تا پست‌‌ترين پستي‌‌ها مي‌‌توانيم قدم برداريم.  با سلام درود بر حضرت مهدي(عج) و با درود به نايب بر حق امام زمان پير جماران خميني بت‌‌شكن و سلام به پدر و مادر گراميم و تمام خويشاوندان و همشهريانم.

مادرو پدر و تمام اهالي روستا اميدوارم كه از شهادت من ناراحت نباشيد چون من به معبود خود رسيده‌‌ام مادر جان اين چنين مباشد كه شيطان گولتان بزند و فكرهاي بد در ذهنتان خطور كند زيرا كه داريم « لا ينفعه مالا و لابنون» ؛ نه مال و نه فرزند هيچ كدام در اين دنيا به درد شما نمي‌‌خورد. تو بايد افتخار كني كه پسرت را در راه اسلام دادي. و اما پيام من به مردم اين است كه صداي امام را لبيك گويند و او را تنها نگذارند دعا به جان او كنيد چون هر آن‌‌چه را كه ما داريم از امام ماست.

و اما پيام من به امام امت خميني بت‌‌شكن، ما مردم كوفه نبوديم كه به صداي لبيك حسين جواب نگوييم به جز 72 نفر از ياران با وفاي او . ملت ما هميشه در صحنه حاضر بودند و هستند و هميشه تو را ياري خواهند كرد. به اميد پيروزي خون بر شمشير و به اميد پيروزي اسلام بر كفر صدامي. مرا در روستاي برم دفن كنيد.

والسلام.حسین شفیع‌‌زاده

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.