جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسین امانی وامرزانی

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسین  امانی وامرزانی

صداقت و اخلاص خود را هم‌چنان حفظ كنيد آخرت خود را به دنياي خويش مفروشيد . هميشه از خدا طلب آمرزش بخواهيد و به ياد خدا باشيد و در راه او قدم برداريد. خمس و زكات را فراموش نكنيد زيرا خداوند آن را واجب دانسته است. غفلت و بي‌تفاوتي را از خود دور كنيد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسین  امانی وامرزانی
نام پدر :علی
تاریخ تولد :۱۳۵۰/۱۰/۰۹
محل تولد :بهشهر
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :معاون تعاون گردان پیاده
سن :۱۶ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۷/۰۵/۰۵
محل شهادت :اسلام آباد غرب 
نام عملیات :مرصاد
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت گلوله

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

حسین سال هزاروسیصدوپنجاه در بهشهر به دنیا آمد. علی و طاهره، پدر و مادرش هستند. تا سوم ابتدایی را در شهرستان بهشهر گذراند. سپس به دامغان آمدند و در مدرسه نهضت اسلامی دامغان ثبت‌نام نمود. تحصیلاتش را تا دوم دبیرستان در مدرسه قدس دامغان ادامه داد.

برای گذراندن دوره آموزشی به پادگان شهید کلاهدوز و از آنجا به جبهه رفت. وقتی هم به مرخصی می‌آمد، به بسیج می‌رفت و در آنجا فعالیت می‌کرد.

آرزوی شهادت را در سر می‌پروراند. به‌عنوان معاون تعاون گردان پیاده در جبهه فعالیت داشت.

سرانجام پنجم مردادماه هزاروسیصدوشصت‌وهفت در عملیات مرصاد به شهادت رسید. مزارش در گلزار شهدای دامغان است.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل ا... امواتاً بل احياء عند ربهم يرزقون

گمان نكنيد آن‌هایي كه در راه خدا كشته شده‌اند مرده‌اند بلكه آن‌ها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزي مي‌خورند.

با نام الله پاسدار حرمت خون شهيدان ياري دهنده مظلومان و درهم كوبنده ستمگران و با سلام و درود فراوان خدمت امام امت خورشيد درخشان جماران اميد مستضعفان و با سلام و درود بر ارواح پاك طيبه شهيدان از صدر اسلام تا كربلاي امروزي و با سلام و درود خدمت تمامي خدمت‌گزاران اسلام و سلام بر خانواده‌هاي معظم شهدا.

خدايا،خداوند! ا تمامي امامان و تمامي پيامبران و ملائكه و فرشتگان را شاهد  مي‌گيرم كه هدف من جز لبيك گفتن به نداي امام و برداشتن حق از گردن خود و رضاي خدا و خشنودي امام زمان و در پايان آزادي كربلاي حسيني جز اين نيست و حالا پيام من به امت حزب‌الله و شهيدپرور پشت جبهه اينست كه اي برادران هرگز جبهه‌ها را خالي نگذاريد و به فرموده‌هاي امام گوش دهيد و از روحانيت متعهد جدا نشويد كه اگر جدا شويد روز بدبختي خود را آغاز كرديد و نگذاريد كه منافقين بين شما تفرقه بيندازد.

استغفار و دعا را از ياد نبريد و همديگر را دعا كنيد به نماز و عبادت و دعا اهميت بيشتري بدهيد حضور خود را در جبهه‌هاي حق عليه باطل ثابت نگه داريد و در بزرگي و عظمت امام دقت كنيد صداقت و اخلاص خود را هم‌چنان حفظ كنيد آخرت خود را به دنياي خويش مفروشيد. هميشه از خدا طلب آمرزش بخواهيد و به ياد خدا باشيد و در راه او قدم برداريد.

خمس و زكات را فراموش نكنيد زيرا خداوند آن را واجب دانسته است. غفلت و بي‌تفاوتي را از خود دور كنيد. اما يك نصيحت هم به برادران دارم و آن اينست كه واقعاً سزاوار يك مسلمان نيست كه در رختخواب ذلت بميرد چون ما در دعاهايمان مي‌گوييم كه خدايا مرگ ما را شهادت در راه خودت قرار بده و اين را مي‌دانيد كه مرگ براي همه حتمي است و اين را خدا وعده داده است و انسان براي آخرت آفريده شده است نه براي دنيا، نه براي هستي براي مردن و نه براي زندگاني پس بترسيد از اين‌كه مرگ شما را دريابد و شما در حال گناه باشيد.

و نصيحتي دارم به شما مادران: اي مادران هرگز از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگيري نكنيد و در تربيت فرزندانتان بكوشيد و نكند از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگيري كنيد كه در آخرت نمي‌توانيد در محضر خداوند جواب حضرت زينب را بدهيد. به اميد پيروزي رزمندگان اسلام.

 خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار والسلام

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.