جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسن دهقان طزره

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسن دهقان طزره

درود و سلام بر رهبر كبير انقلاب اسلامي و بنيان‌‌گذار جمهوري اسلامي ايران و اميد مستضعفان و پيرجماران و با درود و سلام بر شهداي گلگون كفن ايران كه در جبهه‌‌هاي شرق و غرب جان خود را تقديم اسلام كرده‌‌اند و درخت پرفتوح اسلام را با خون خود رنگين كرده‌‌اند و با درود سلام بر مجروحين كه در روي تخت بيمارستان‌‌ها خوا بيده‌‌اند.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسن دهقان طزره
نام پدر :محمد
تاریخ تولد :۱۳۵۱/۰۳/۱۰
محل تولد :روستای طزره دامغان
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تيرانداز
سن :۱۵ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۱۲/۲۴
محل شهادت :ماووت
نام عملیات :بیت المقدس ۳
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت تیر به پهلو و شکم

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :طزره
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای طزره

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

حسن  فرزند محمد و زینب در دهم خرداد هزاروسیصدوپنجاه‌‌ویک، در روستای طزره دامغان به دنیا آمد. تا اول راهنمایی درس خواند و ترک‌‌تحصیل کرد.چند سالی را به کار کشاورزی و کارگری پرداخت. با فعال‌‌شدن ستادهای پشتیبانی جنگ با سن کمش در جمع‌آوری کمک‌های مردمی به جبهه همکاری می‌کرد.

به کار اسب‌‌دوانی علاقه داشت و با تمرین در محل تا حدودی مهارت کسب کرد. به شهرستان نکا رفت و به کار مکانیکی مشغول شد و کمتر از دو سال مهارت لازم را کسب نمود.

هنوز پانزده ‌‌سالش نشده بود که به جبهه رفت. آموزش عمومی را به مدت چهل‌‌وپنج روز در پادگان شهید کلاهدوز شهمیرزاد گذراند.

 سرانجام در بیست‌‌وچهارم اسفند شصت‌‌وشش در منطقه ماووت عراق در عملیات بیت‌المقدس۳ با اصابت ترکش به پهلو و شکم شهید شد. او را پس از تشییع در جوار امامزاده اسماعیل روستای طزره و در کنار دیگر دوستان شهیدش به خاک سپردند.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياءعند ربهم يرزقون

و نپنداريد آنان كه در راه خدا كشته شدند مرده اند بلكه زنده اند و نزد پروردگارشان روزي مي‌‌خورند. با درود و سلام بر رهبر كبير انقلاب اسلامي و بنيان‌‌گذار جمهوري اسلامي ايران و اميد مستضعفان و پيرجماران و با درود و سلام بر شهداي گلگون كفن ايران كه در جبهه‌‌هاي شرق و غرب جان خود را تقديم اسلام كرده‌‌اند و درخت پرفتوح اسلام را با خون خود رنگين كرده‌‌اند و با درود سلام بر مجروحين كه در روي تخت بيمارستان‌‌ها خوا بيده‌‌اند.

من از مردم شهيدپرور خودمان كه روستاي طزره مي‌‌باشيد اميدوارم كه جبهه‌‌هاي نبرد عليه باطل را خالي نگذاريد و به حرف امام عزيزمان لبيك گويند پدر و مادرم شما بايد به بزرگي خودتان مرا ببخشيد كه من نتوانستم زحمت‌‌هاي زياد شما را جبران كنم حتي يك ذره و اي پدرم و مادرم اگر به موقع مرگ و شهادت مرا شنيده‌‌ايد ناراحت نباشيد افتخار كنيد كه پسرتان جان خود را در راه اسلام عزيز فدا كرده‌‌است مبادا كه شما گريه كنيد كه از گريه كردن شما دشمنان سوءاستفاده كنند و خوشحالي كنند.

و اي مادر و خواهران كوچك و بزرگم من از شما مي‌‌خواهم كه حجاب را سرلوحه زندگي خود قرار دهيد و از برادر كوچك و مهربانم ميخواهم كه ان‌‌شاءالله بزرگ شده درس خود را ادامه دهد و راه من را ادامه دهد و اسلحه از زمين افتاده مرا از زمين بردارد، مبادا اسلحه من را برندارد و از عموهايم و دخترعموهايم و از زن‌‌عموهايم وعمه‌‌هايم وخاله‌‌هايم مي‌‌خواهم كه به بزرگي خودشان مرا ببخشند و هميشه كه اولين كاري را مي‌‌خواهند انجام دهند حجاب اسلامي را سر لوحه زندگي خود قرار دهند من اگر يك موقع به لقاءالله پيوستم مرا در امامزاده اسماعيل بغل نورمحمد عبدالهي دفن نماييد براي من يك سال نماز ويك سال روزه بگيريد .

والسلام حسن دهقان طزره

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.