جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسن خانبیکیان

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسن خانبیکیان

حزب‌‌الله به معني حزب خداست و حزب خدا هم به كساني اطلاق مي‌‌شود كه پيرو كتاب خدا و پيغمبر خدا باشند و بخواهند كه احكام خدا را در جامعه پياده كنند و ما هم تمام هدفمان رسيدن به خدا و كوششمان پياده كردن احكام خدا در جامعه است تنها پيام ما همان پيام قرآن و وحي الهي است و ما هر چه كه داريم از قرآن داريم...

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسن خانبیکیان
نام پدر :رمضانعلی
تاریخ تولد :۱۳۴۴/۰۷/۱۲
محل تولد :دیباج
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۶ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۴/۱۳
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :ورزن
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دیباج

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

حسن فرزند رمضان‌‌علی در سال هزاروسیصدوچهل‌‌وچهار در یک خانواده‌ شش‌‌نفره در روستای چهارده (شهر دیباج) دیده به جهان گشود. تحصیلاتش را تا دوم دبیرستان ادامه ‌‌داد و سپس به جبهه اعزام گردید. دوران بیکاری‌اش را در کورۀ خشت‌زنی کار می‌کرد و از این طریق به خانواده‌اش کمک می‌نمود.

وی دو بار به جبهه اعزام‌‌ شد؛ بار اول بر اثر مجروحیت از ناحیۀ دست، به عقب فرستاده شد و بار دوم سیزدهم ‌‌تیرماه هزاروسیصدوشصت‌‌ویک قبل از عملیات رمضان در جبهه جنوب براثر تیر مستقیم دشمن هنگام اذان صبح  به‌‌ فیض شهادت نایل ‌‌آمد. جنازه‌اش پس از انتقال به محل و تشییع در گلزار شهدای زادگاهش به‌‌خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

ومالكم لاتقاتلون في سبيل ا... والمستضعفين من الرجال والنسا والولدان (نسا, آيه 74)

چرا در راه خدا و در راه آن مردم بيچاره از مردها و زن‌‌ها و بچه‌‌هايي كه در تحت شكنجه قرار

گرفته‌‌اند نمي‌‌جنگيد.

سلام بر مهدي (عج) يگانه عدالت گستر جهاني و اين منجي بشريت و سلام و درود به رهبر انقلاب اسلامي امام خميني و سلام بر رزمندگان اسلام و سلام بر شهيدان و سلام بر خانواده شهيدان اسلام و سلام بر امت حزب‌‌الله هميشه در صحنه و سلام بر بندگان شايسته خدا.

من كوچك‌‌تر از آن هستم كه براي امت حزب‌‌الله  پيام بدهم چون حزب‌‌الله به معني حزب خداست و حزب خدا هم به كساني اطلاق مي‌‌شود كه پيرو كتاب خدا و پيغمبر خدا باشند و بخواهند كه احكام خدا را در جامعه پياده كنند و ما هم تمام هدفمان رسيدن به خدا و كوششمان پياده كردن احكام خدا در جامعه است تنها پيام ما همان پيام قرآن و وحي الهي است و ما هر چه كه داريم از قرآن داريم.

بنابراين چند نكته‌‌اي را كه در قرآن آمده است من ذكر مي‌‌كنم به اين اميد كه سودمند واقع شود هميشه به ياد خدا باشيد و خدا را زياد ياد كنيد و تقوي و صبر و استقامت را پيشه خود كنيد و وحدت بينتان را حفظ كنيد و مادران و خواهران حجاب اسلامي را كاملاً رعايت كنند باز هم عرض مي كنم كه به فرموده رسول اكرم پيرو قرآن و عترت باشيد ولي فقيه جانشين عترت است و ولي فقيه حاضر امام خميني است كه ان‌‌شاءا… خداوند براي حفظ اسلام تا انقلاب مهدي (عج) براي ما حفظش كند.

آمين يا رب العاامين ـ

والسلام عليكم ورحمت ا... و بركاته

              خدايا ، خدايا ، تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار

حسن خانبيكيان  61/04/02

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.