جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسن خادمیان

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسن خادمیان

همه كارهايتان براي رضاي خدا باشد راهتان قدمتان و كلامتان براي رضاي خدا باشد پشتيبان ولايت فقيه و روحانيت مبارز باشيد كه اينان مناديان اسلام هستند . دعاي فرج امام زمان(عج) را زياد بخوانيد. 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسن خادمیان
نام پدر :بشير
تاریخ تولد :۱۳۴۲/۰۴/۲۸
محل تولد :دامغان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۱/۰۵
محل شهادت :دشت عباس
نام عملیات :فتح المبین
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

بیست‌‌وهشتم تیرماه هزاروسیصدوچهل‌‌ودو در یکی از محله‌‌های قدیمی شهر دامغان به نام «بالامحله» دیده به جهان گشود. در خانواده‌‌ای مذهبی، مستضعف و پرتلاش.

با قدم نورسیده‌‌اش ستاره‌‌ای شد پرفروغ برای آسمان خانه مشهدی بشیر و بعدها برای آسمان میهنش ایران. دومین فرزند خانواده بود و پدر نامش را حسن گذاشت تا با تأسی به کریم اهل بیت، امام‌‌حسن مجتبی(ع) دارای حسن خلق گردد و زبان‌‌زد عام.

پدر کارگر بود و شرایط زندگی سخت. مادر با آن که از ناراحتی قلبی رنج می‌‌برد، دوشادوش پدر در چرخاندن چرخۀ اقتصاد خانواده کوشا بود.

او با پناه‌‌بردن به شغل نانوایی، در کنار تلاش و زحمت همسر، خانۀ کوچک و قدیمی خود را چون تنور گرم نگه می‌‌داشت و شمعی شد تا خانۀ فاقد برق را گرما و نورانیت بخشد. صبح‌‌ها این مادر مهربان با حمل سطل‌‌های بزرگ، آب و روشنایی را به خانه می‌‌آورد و با سختی زیاد بچه‌‌های قدونیم‌‌قد را که یکی از آن‌‌ها در گهواره، سرباز خمینی کبیر(ره) شد، به ثمر رسانید.

حسن شانزده‌‌ساله بود که این گوهر نایاب را از دست داد. حالا پدر مانده بود و هفت طفل خردسال و یک دختر نُه‌‌ماهه که حسن او را خیلی دوست داشت.

دوران ابتدایی را در دبستان هاتف و سه سال راهنمایی را در مدرسۀ اروندرود (شهید امینیان) گذراند. بعد درس را رها کرد تا در بحران سختی که کشورش با آن دست و پنجه نرم می‌‌کرد، در صحنه باشد و به مردم و میهنش خدمت کند و پرچم اسلام را سرافراز نگه دارد.

در بسیج فعالیت می‌‌کرد و عضو انتظامات مسجد بود.

فروردین سال شصت به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد و با این انتخاب نردبانی به سوی آسمان گذاشت. مسیر بندگی را این‌‌گونه برگزید تا حافظ اسلام و قرآن باشد.

مهربان بود و صفات خوبان را داشت. شجاع بود و نترس؛ زیرا کسی که با خدا معامله کند از غیر او هراس ندارد.

با حضور چهارماهه‌‌اش در میادین جنگ، روزبه‌‌روز به برگه‌‌های زرین عمر خود به‌‌نیکی افزود. سه ماه از این مدت به‌‌عنوان بسیجی داوطلب بود و یک ماه هم با عنوان پاسدار و عضو رسمی سپاه.

سرانجام این دلاور نوزده‌‌ساله، پنجم فروردین سال شصت‌‌ویک در عملیات فتح‌‌المبین در منطقه دشت‌‌عباس آرپی‌‌جی‌‌ بر دوش نهاد و به شکار غول‌‌های آهنی رفت. دیری نپایید که سر و صورتش هدف ترکش قرار گرفت و در زمرۀ شفاعت‌‌کنندگان شهید درآمد.

پیکر پاکش در یوم‌‌الله  دوازدهم فروردین‌‌ماه مصادف با روز جمهوری اسلامی ایران در شهرستان دامغان تشییع و در گلزار فردوس رضای این شهر آرام گرفت.

                    

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

و لا تقولوا لمن يقتل في سبيل ا... امواتاً بل احياء و لكن لا تشعرون

نگوييد به آنان كه در راه خداوند كشته شدند مرده اند بلكه زنده گانند وليكن شما آن را در نمي‌‌يابيد.

درود بر پيامبر(ص) و عترت طاهرينش و امام زمان(عج) و نايب بر حقش امام خميني سلام بر امت هميشه در صحنه و شهيد پرور سلام بر تمام شهيدان از شهداي بدر و احد و كربلا تا شهداي انقلاب اسلامي ايران حال كه اين بدن‌‌ها آفريده شده است و بعد مي‌‌ميرد پس چه بهتر كه در راه خدا باشد، پدرم و خواهرم و برادرانم اميدرارم كه در شهادت من ناراحت نباشيد چون راهي كه انتخاب كردم با قلبي پر از عشق به الله و دوستدار انقلاب اسلامي و امام بوده است و شهادت آرزوي من بوده است. پدرم وقتي خبر شهادتم را به شما مي‌‌دهند خدا را شكر كنيد توكل به خدا كنيد.

خدمت برادران و خواهران حزب‌‌اللهي و مسلمانم سلام مي‌‌رسانم برادران و خواهران گرامي همه كارهايتان براي رضاي خدا باشد راهتان قدمتان و كلامتان براي رضاي خدا باشد پشتيبان ولايت فقيه و روحانيت مبارز باشيد كه اينان مناديان اسلام هستند. دعاي فرج امام زمان(عج) را زياد بخوانيد. امام را دعا كنيد. در آخر در تشييع جنازه‌‌ام حاج آقا نعيم‌‌آبادي سخنراني نمايد از همه دوستان و آشنايان حلاليت مي‌‌طلبم. 24 روز روزه از سال گذشته مانده در جبهه بودم و يك سال نماز بدهكار هستم مرا در دامغان دفن نماييد.

والسلام

حسن خادميان فرزند بشير

یک دیدگاه برای “شهید حسن خادمیان”

  1. محمدرضا گفت:

    با نام و یاد خدا
    بیست ودو اسفند روز بزرگداشت شهدا مبارک
    آقا سلام و احترام
    حسن جان پسر عمه عزیزم امشب شب۲۲اسفنده و روزهای بهار و سالروز شهادتت نزدیکه .خاطره ‌آخرین شب رفتنت که با دایی و دوتا پسر داییهای کوچولوت به حمام عمومی رفته بودی با اون روحانیت و نورانیتش همیشه یادت رو بر ام زنده نگه داشته.
    الهم عجل لاولیائک الفرج والعافیت والنصر وفتح قریب و مغانم الکثیره

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.