جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حبیب الله سمیعی

فرازی از وصیت نامه:
شهید حبیب الله  سمیعی

خانواده عزیزم چنان‌‌چه به فيض شهادت رسيدم از شما مى‌‌خواهم شاد باشيد و اندوهى به خود راه ندهيد، زيرا در راه اسلام انسان‌‌هايى شهيد شدند كه من در مقابل آن‌‌ها بسيار حقيرم.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حبیب الله  سمیعی
نام پدر :سیف اله
تاریخ تولد :۱۳۳۹/۰۱/۰۲
محل تولد :روستای ابوالبق دامغان
شغل :کشاورز
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۱ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۰/۰۶/۲۷
محل شهادت :سوسنگرد 
نام عملیات :عملیات شهید مدنی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :ابوالبق
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای ابوالبق

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

حبیب‌الله سمیعی، فرزند سیف‌الله، متولد دوم فروردین‌‌ماه هزاروسیصدوسی‌ونه (ه.ش) روستای ابوالبق است. این سرباز فداکار اسلام در عملیات «شهید مدنی» که از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران لشکر ۱۶ زرهی قزوین در منطقۀ سوسنگرد (موسیان) صورت گرفت، در تاریخ بیست‌وهفتم شهریورماه هزاروسیصدوشصت براثر اصابت ترکش به شهادت رسید. این شمع شاهد برای دوره آموزشی به پادگان چهل‌دختر شاهرود رفت و مابقی خدمتش در لشکر ۱۶ زرهی قزوین ادامه یافت و از همین پایگاه برای مأموریت به منطقۀ جنگی اعزام شد.

 حبیب‌الله سمیعی دوران ابتدایی را در مدرسۀ باباطاهر ابوالبق سپری کرد و برای ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی عازم تهران گردید و سال اول و دوم راهنمایی را در تهران و سال سوم این مقطع را در شهر شاهرود به پایان رساند. دورۀ متوسطه را در دبیرستان کوروش سابق دامغان گذرانید و موفق به اخذ دیپلم شد. در تمام سال‌های تحصیلش دانش‌آموزی درس‌خوان و تلاشگر بود. در دوران انقلاب نامبرده به کمک چند تن از دوستانش اقدام به راه اندازی کتاب‌خانه کردند.

کتابخانه‌‌‌ای هر چند کوچک در مسجد روستا اما گامی بلند در جهت فرهنگ و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی بود. گردانندگان این کتابخانه شهید سمیعی و دوستان وی بودند.

در بعضی از روزها این شهید به‌‌‌همراه دیگر اعضای کتابخانه در مسجد حضور پیدا می‌کردند و کتاب‌ها را جلد و در حفظ و نگهداری آن‌ها کوشش می‌نمودند. پدر شهید حبیب‌الله سمیعی شغل کشاورزی و دامداری داشت.

 حبیب‌‌الله از همان دوران نوجوانی و جوانی به پدرش در اداره و تأمین معاش کمک می‌کرد. این مرد عرصه نبرد در دوران کودکی مادر عزیزش را از دست داد. بارها به خواهر بزرگش می‌گفت: «خواهرجان! اگر من شهید شدم بر مزارم قالب یخ بزرگی بگذارید تا این قالب یخ قطره‌‌قطره آب شود و به جای قطرات اشک مادرم بر من ببارد!» شهید حبیب‌الله سمیعی دارای سه خواهر و سه برادر بود.

پیکر مطهر این سرباز فداکار اسلام با تشریفات نظامی بر روی دوش مردم قدرشناس دامغان تشییع گردید. بعد از اجرای مراسم این شهید در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) دامغان و بیانات حضرت حجه‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد ترابی به زادگاهش روستای ابوالبق انتقال یافت و در گلزار شهدای این روستا به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم رب الشهدا و الصدیقین

بسم الله الرحمن  الرحيم

گمان نبريد آن‌‌ها كه در راه خدا شهيد مى‌‌شوند مردگانند بلكه آن‌‌ها زندگانى هستند جاويد كه

نزد پرودگارشان روزى مى‌‌خورند.(قرآن كريم )

ضمن عرض سلام و درود به پيشگاه حضرت مهدى و نايب بر حقش اما خمينى اين فرزند شش ماهه‌‌اش تسليم زور نشد خود نيز شهيد شد و اسلام عزيز را زنده كرد .هميشه آرزو داشتم به عنوان يك سرباز كوچك در راه اين امام و اين اميد  مستضعفان جهان گامى هر چند كوچك بردارم و لذا اكنون كه عازم جبهه‌‌هاى نبرد اسلام با كفر هستم از آن جهت نوشتن وصيت‌‌نامه را براى خودم ضرورى تشخيص دادم از جهت اطلاع خانواده عزيزم چند نکته را متذکر  مى‌‌شوم.

خانواده عزيزم، پدرم، برادرم، خواهرام اگر چه مى‌‌دانم زحمات زيادى از براى من كشيده‌‌ايد  و من نتوانسته‌‌ام  گوشه‌‌اى از آن‌‌ها را جبران كنم لذا چنان‌‌چه به فيض شهادت رسيدم از شما مى‌‌خواهم شاد باشيد و اندوهى به خود راه ندهيد، زيرا در راه اسلام انسان‌‌هايى شهيد شدند كه من در مقابل آن‌‌ها بسيار حقيرم. حفظ صميميت بين خانواده عزيزم و همه آشنايان كه در حد عالى بوده و خواهد بود.

 والسلام

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.