جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید امیرهوشنگ کمالی

فرازی از وصیت نامه:
شهید امیرهوشنگ کمالی

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :امیرهوشنگ کمالی
نام پدر :رمضانعلی
تاریخ تولد :۱۳۴۱/۰۲/۰۱
محل تولد :کردکوی - گرگان
شغل :مکانیک
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تيرانداز
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۱/۰۴
محل شهادت :دشت عباس
نام عملیات :فتح المبین
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به پا

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :تهران
شهر :تهران
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :بهشت زهرای تهران

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

امیرهوشنگ در اولین روز از اردیبهشت‌ماه سال ‌هزاروسیصدوچهل‌ویک در شهرستان کردکوی به دنیا آمد و پدر بزرگوارش، رمضانعلی، نام امیرهوشنگ را برایش برگزید. امیرهوشنگ دوران خردسالی را با بازی‌های کودکانه و شیطنت‌های شیرینش پشت‌سر گذاشت. هفت‌ساله که شد پای به دبستان نهاد و تا کلاس پنجم ابتدایی را در کردکوی درس‌ خواند. بعد از آن به‌‌همراه مادر و خواهر و برادرش به دامغان ‌آمد و هم‌زمان با ادامه ‌تحصیل تا سوم راهنمایی به شغل برق‌‌‌کاری مشغول شد. با شروع جنگ داوطلبانه به خدمت مقدس سربازی ‌رفت.

امیرهوشنگ استعداد و توانایی خاصی هم در تحصیل و در کارهای مکانیکی داشت. با همه یک‌‌‌دل و یک‌‌‌رنگ بود. متدین و سخت‌کوش و رابطۀ عاطفی‌اش با پدر و مادرش خیلی‌خوب بود. اهل نماز اول وقت بود.
آرمان مقدس امیرهوشنگ دفاع از وطن و ناموس و میهنش‌ بود. سرانجام بعد از دویست‌‌‌وده روز حضور در جبهه در عملیات فتح‌المبین در منطقه دشت‌‌‌ عباس دروازه‌ای از بهشت را به رویش گشودند. او در این عملیات با اصابت ترکش به پایش مجروح شد و با بال‌های ملائک به آسمان پرکشید.
نام امیرهوشنگ کمالی برای همیشه در صفحۀ تاریخ و یادش در دل‌‌‌وجان مردمان میهنش جاودانه شد. او زنده و حاضر در پیشگاه خداوند شهیدان روزی‌‌‌خوار خوان «عند ربهم یرزقون» است. اگرچه هیچ اثری از جسم پاکش به دست نیامد و در جرگه جاویدالاثران دشت کربلای ایران نامش به ثبت رسیده است.

“راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.