جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید احمد عباسیان

فرازی از وصیت نامه:
شهید احمد عباسیان

 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :احمد عباسیان
نام پدر :اسدالله
تاریخ تولد :۱۳۴۷/۰۳/۰۹
محل تولد :تهران
شغل :کارمند مخابرات تهران
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۷/۰۳/۲۳
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :بیت المقدس ۷
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :تفحصی - اصابت تیر و ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :زرین آباد
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای زرین آباد

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

نهم خرداد سال هزاروسیصدوچهل‌‌وهفت در تهران چشم به جهان گشود. در خانواده‌ای مذهبی و زحمت‌کش. پدرش مشهدی اسدالله گرمابه داشت و از آن طریق چرخ زندگی خانواده‌اش را می‌چرخاند.

با گذشت زمان، احمد رشد می‌کرد اما بیشتر از سنش. ساکت و آرام بود. مهربان و باگذشت. منظم و مرتب. خوش‌خلق و خوش‌تیپ. در وفای به عهد کم نمی‌گذاشت و هر وقت قولی می‌داد تا آخر پای حرفش می‌ایستاد.

در اوایل جوانی خیلی به ظاهر و تیپ و لباسش می‌رسید اما رفته‌‌رفته به ساده‌زیستی گرایش پیدا کرد و عاشق لذت‌های معنوی گردید. دیگر نماز شب را از دست نمی‌داد و می‌گفت: «این ما هستیم که با خدا کار داریم و باید به سراغش برویم؛ او که با ما کاری ندارد.»

دل‌سوز بود و اهل رفت‌‌وآمد. خودش مقید به انجام واجبات و ترک محرمات بود که بماند دست جوان‌ها را هم می‌گرفت و برای آشنایی با نماز و قرآن و ذکر و دعا آن‌ها را به مسجد می‌برد.

با وجود درگیری طاغوت و بعد هم موشک‌باران و… گاهی دامغان زندگی می‌کردند و گاهی تهران. به علت جدایی پدر و مادر از هم، همراه برادرانش راهی تهران شد و دوران راهنمایی و دبیرستان را در تهران گذراند و تحصیلاتش را به مقطع دیپلم رساند. بسیجی شد و داوطلبانه راهی میدان نبرد شد و پس از گذراندن آموزش‌ها با شرکت در عملیات بیت‌المقدس ۷ در منطقه شلمچه هدف تیر مستقیم قرار گرفت و در بیست‌‌وسوم خردادماه سال شصت‌‌وهفت روحش رقص‌کنان به ملکوت الهی پیوست تا در بارگاه وصال خدا بال و پری از عشق گشاید.

هر چه جست‌‌وجو کردند پیکرش را نیافتند. پس‌ ‌از سال‌ها، گروه تفحص او را یافت و تشخیص هویت گردید. پس از انتقال به شهرستان دامغان و تشییع باشکوه، در گلزار شهدای روستای زرین‌آباد به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.