جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید ابراهیم مخبریان

فرازی از وصیت نامه:
شهید ابراهیم مخبریان

اگر در دنيا به دنبال بدي‌‌ها و چيزهایي‌‌ كه ما را از خدا دور مي‌‌كند برويم در آن دنيا جزاي آن را خواهيم ديد. واگر بدنبال خوبي‌‌ها و اسلام و زمينه‌‌هاي ديني و مذهبي برويم و به خدا نزديك شويم در آن دنيا پاداش آن را خواهيم ديد. همان‌‌طوري كه خداوند در قرآن مي‌‌فرمايد: «فمن يعمل مثقال ذره خيرا يره ومن يعمل مثقال ذره شره يره»

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :ابراهیم مخبریان
نام پدر :غلامحسین
تاریخ تولد :۱۳۴۳/۰۲/۰۳
محل تولد :روستای مهماندوست دامغان
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۸ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۰۲/۱۰
محل شهادت :دارخوین
نام عملیات :بیت المقدس
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش خمپاره

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :مهماندوست
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای مهماندوست

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

ابراهیم فرزند غلامحسین در سال هزاروسیصدوچهل‌‌وسه در مهماندوست دامغان به دنیا آمد. در خانه‌‌ای که منور بود به عشق اهل‌‌بیت عصمت و طهارت.مجرد بود و فرزند سوم خانواده. تحصیلاتش را در تهران گذراند و در کلاس چهارم دبیرستان بود که به خدمت سربازی رفت و از طریق نیروی انتظامی توفیق حضور در جبهه‌‌های حق علیه باطل را پیدا کرد.

خوش‌‌اخلاق بود و مهربان. مقید به انجام واجبات و ترک محرمات و برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر بسیار تلاش می‌کرد. قرآن را خیلی دوست‌‌داشت و همیشه در جلسات قرآن شرکت می‌کرد. تابع ولایت بود و همیشه گوش به فرمان امام.

سرانجام در دهم اردیبهشت‌‌ماه سال هزاروسیصدوشصت‌‌ویک در عملیات بیت‌‌المقدس با اصابت ترکش خمپاره، روحش قفس تنگ دنیا را شکست و با نوشیدن شربت شهادت راهی ملکوت اعلی گردید. پیکر پاکش بعد از شناسایی به روستای مهماندوست انتقال داده شد و بر روی دستان مردم ولایت‌‌مدار تشییع و در گلزار شهدای این روستا برای اهل زمین سند افتخارآمیزی به یادگار گذاشته شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسمه تعالی

به حقيقت آنان كه گفتند پروردگار ما خداست و پايدار ماندند هرگز بيم‌‌ناك و اندوهگين نگردند آنان ياران من هستند و در آن جاودان واين پاداشي است بر كردار آنان. با درود و سلام به امام امت خميني بت‌‌شكن وشهيداني كه براي رسيدن به الله جان خود را فدا كردند آيا وقت آن نرسيده است كه همسفر كاروان شهيدان شويم و با الله بپيونديم؟

آيا وقت آن نرسيده كه حرف امام را لبيك بگويم و به جبهه‌‌ها برويم و با كفر بجنگيم؟ بايد تا آن‌‌جا كه قطره‌‌اي خون در بدن ماست آن قطره را فدا اسلام كنيم و با خون خود درخت اسلام را آبياري كنيم و اسلام را با شهادتمان به سراسر جهان بشناسيم به درستي كه خداوند راست مي‌‌گويد و پاداش شهيدان را در آخرت خواهد داد چه پاداشي بهتر از آن كه به بهشت برويم و در آن جاودان بمانيم. البته اگر خدا ما را قبول كند.

هستند كساني كه مي‌‌خواهند همسفر شوند ولي نمي‌‌توانند چون نفس آنان نمي‌‌گذارد پول پرستي، دنياپرستي نمي‌‌گذارد راه الله را بروند بيائيد اين چيزها كه به دنيا مربوط مي‌‌شود كنار بگذاريم و به خدا فكر كنيم. بيائيد به حرف پيامبر، امامان و امام امت گوش كنيم و به آخرت خود بينديشيم. بايد دنياي ما مزرعه‌‌اي باشد براي آخرت كه هر چه در اين دنيا بكاريم در آن دنيا برداشت خواهيم كرد. اگر در دنيا به دنبال بدي‌‌ها و چيزهایي‌‌ كه ما را از خدا دور مي‌‌كند برويم در آن دنيا جزاي آن را خواهيم ديد. و اگر بدنبال خوبي‌‌ها و اسلام و زمينه‌‌هاي ديني و مذهبي برويم و به خدا نزديك شويم در آن دنيا پاداش آن را خواهيم ديد.

همان‌‌طوري كه خداوند در قرآن مي‌‌فرمايد: «فمن يعمل مثقال ذره خيرا يره و من يعمل مثقال ذره شره يره» هركس به قدر ذره‌‌اي نيكي كند پاداش آن را خواهد ديد و هركس به قدر ذره‌‌اي كار زشت مرتكب شده به كيفر عذابش خواهد رسيد. برادران انقلابي از شما مي‌‌خواهم كه پيرو خط امام باشند و به حرف امام گوش كنند به درستي كه رستگاري پيروي از خط امام است خطي كه تمام ابرقدرت‌‌ها از آن مي‌‌ترسند خطي كه همان اسلام راستين است خطي كه ما را در جبهه‌‌ها پيروز مي‌‌كند.

برادران نگذاريد در بين شما تفرقه بيافتد مواظب باشيد كه ولايت فقيه را از شما نگيرند چون كه ولايت فقيه ادامه راه پيامبران است و از خداوند متعال بخواهيم كه اين نهضت اسلامي ما را تا انقلاب حضرت مهدي نگه دارد. برادران خدا را شكر كنيد كه به ما جمهوري اسلامي را عطا كرد و ما را از زير سلطه ابرقدرت‌‌ها نجات داد و بياييد با هم بكوشيم تا جمهوري اسلامي را حفظ كنيم. از خدا بخواهيم كه امام ما را تا انقلاب حضرت مهدي(ع) براي ما نگهدار.

پدرو مادرم از زحمت‌‌هایی كه در اين چند سال برايم كشيده‌‌ايد ممنونم واميدوارم كه خداوند پاداش آن را به شما بدهد پدر و مادرم در مرگم گريه وزاري نكنيد چون كه مردن براي كساني سخت ودشوار است كه دنياپرست باشند. ما بايد گفته حضرت علي(ع) اين پيشواي راستين اسلام را هميشه در خاطر داشته باشيم كه مي‌‌گويد اگر يك نفر از پهلوي شما رفت براي او گريه و زاري نكنيد فرض كنيد كه به مسافرت رفته است اگر برگشت كه هيچ اگر برنگشت شما در آخرت به پهلوي او خواهيد رفت.

خواهرم ازتو مي‌‌خواهم كه زينب‌‌گونه باشيد از برادرانم و زن‌‌برادرانم خيلي تشكر مي‌‌كنم و از آنان مي‌‌خواهم كه مرا حلال كنند. مقداري كتاب دارم كه آن‌‌ها را بدهيد به برادرم حسين. برادرم هيچ‌‌گاه نمازت را ترك نكن كه هر چيزي كه ما داريم از نماز است كه پيروزي مسلمانان در نماز است درس‌‌هايت را هم بخوان تا در آينده بتواني به جامعه اسلامي خدمت كني. حرف‌‌هاي امام را هميشه در خاطر بسپار و به آن‌‌ها عمل كن من آرزوي موفقيت در كارهايت را دارم و در آخر از خداوند قادر مي‌‌خواهم كه گناهان همه ما را بيامرزد و ما را در رديف شهيدان قرار دهد.

والسلام 1360/10/03

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.