جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید ابراهیم امیراحمدی

فرازی از وصیت نامه:
شهید ابراهیم  امیراحمدی

از برادرانم می‌خواهم که نگذارند سلاح گرم و خون خیس من سرد و خشک گردد سلاح را برگرفته و تا شهادت به جهاد پرداخته. ازخواهرانم می‌خواهم که زینب‌وار وار عمل نموده و این را از من داشته باشند که بهترین و ارزنده‌ترین چیز برای ما مرگ سرخ است و ارزنده ترین زینت شما حجابتان است.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :ابراهیم  امیراحمدی
نام پدر :محمد
تاریخ تولد :۱۳۴۵/۰۳/۰۸
محل تولد :امیریه
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۶ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۱/۱۱/۲۰
محل شهادت :فکه
نام عملیات :والفجر مقدماتی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش خمپاره به صورت

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای امیریه

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

متولد سال هزاروسیصدوچهل‌وپنج بود، اما نه! رفتارش بیش از این‌ها را نشان می‌‌داد. فرزند روستایی امیرآباد و پروردۀ دست پدر و مادری زحمت‌کش؛ تا کلاس سوم دبیرستان درس خوانده‌ بود اما معلم عشق بود و استاد اخلاق. کودکی را در مزرعه و کنار جوی و درخت گذرانده‌ بود. با پدرش محمد امیراحمدی، بیل زده‌ بود، درو کرده‌ بود و روی دامان مادرش قصه‌ها از عشق و ایمان و شجاعت شنیده‌ بود. کوچک بود اما نقل بزرگواری‌‌اش بر زبان اهل روستا بسیار می‌رفت.

جنگ که شد ابراهیم پانزده‌ساله تاب نیاورد. درس و تحصیل را رها کرد. خانم فاطمۀ زهرا(س) را واسطه کرد تا فاطمه‌خانم اجازه داد و راه افتاد.

شصت‌وشش روز تفنگ روی دوشش گذاشت و مردانه جنگید و جنگید تا زمستان سپید دشت‌عباس را با خون خود سرخ کرد.

به گواهی تقویم، پایان شکوهمند زندگانی بزرگ‌مرد امیرآباد، بیستم بهمن‌ماه سال هزاروسیصدوشصت‌ویک در عملیات والفجر مقدماتی در فکه بود؛ او در دل عاشقان تا همیشه زنده خواهد بود و سنگ مزارش در امیریۀ دامغان تنها مرهمی است برای دل بازماندگان.

 

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفاً کانهم بنیانٌ مرصوص

به نام ایزد یکتا و سپاس بی حد معبود بی‌همتا را که از آفرینش، مارا با نور هدایت به صراط مستقیم و خط محمد و آلش و پاکان و خاصان درگاهش رهنمون ساخت و سپاس بی‌حد وی را که افتخار امت صاحب‌الزمان بودن را به ما عطا فرمود. و نعمت جنگ را که چون دانشگاهی امت ما را در آن آبدیده شده و توانست با شیاطین درون و برون به ستیز برخیزد را به ما عطا فرمود و شکر خداوند متعال را که با یاریش و تحت رهبری و ائمه اطهار (ع)توانستیم بر آن‌ها غلبه نموده و به چنین موقعیتی دست پیدا کنیم.

و سلام و درود بیکران بر محمد(ص) و آلش به خصوص سرور شهیدان حسین‌بن‌علی(ع) سیدالشهدا، بزرگ معلم انسان‌ساز تاریخ و حضرت مهدی(عج)فرزند پاک آن شهید بزرگوار که عالمی منتظر قدم مبارک و پربرکت آن حضرت می‌باشندو در پناه حاکمیت آن حضرت است که عدالت مفهوم پیدا کرده و قسط بر پا می‌گردد.

و سلام و درود بر خمینی روح خدا نایب مهدی موعود که زمینه‌ساز ظهور مولا و آقایمان می‌باشد و از خداوند بزرگ طول عمر و صحّت و سلامتی ایشان را مسئلت می‌نمائیم. پروردگارا از عمر ناقابل ما بکاه و بر عمر پربرکتش بیفزا.

اینجانب ابراهیم امیر احمدی با آگاهی کامل شهادت می‌دهم که برای دفاع ازمملکت اسلامی به فرمان بزرگ رهبر مسلمانان جهان و مرجع عالیقدر حضرت امام خمینی به جبهه حق علیه باطل شتافتم. امید است که خون ما نهال نوپای انقلاب اسلامی را بارور نموده و شهادت ما موجب آگاهی و رشد فکری جامعه جهانی اسلام گردد. از شما ملت قهرمان می‌خواهم که پشتیبان روحانیت مبارز و رد خط امام باشید. وصیت من به پدرم اینست که:

پدرجان: شمابرای من خیلی زحمت کشیدی ولی من برای شما کاری نکردم. مادرم: می‌دانم داغ فرزند برای مادر خیلی مشکل است ولی باید چون لیلی بانوی بزرگوار اسلام باشی و داغ فرزندت را تحمل کنی و تو هم مادرم برای من خیلی زحمت کشیدی تا بزرگم نمودی ولی هرچه فکر کردم نتوانستم از این بهتر به شما خدمت کنم که در راه اسلام و قرآن و مملکتمان جهاد نموده و شهید بشوم.

از برادرانم می‌خواهم که نگذارند سلاح گرم و خون خیس من سرد و خشک گردد سلاح را برگرفته و تا شهادت به جهاد پرداخته و مجد و عظمت را به ارث برای فرزندان خود بگذارند.

ازخواهرانم می‌خواهم که زینب‌وار  وارد عمل نموده و این را از من داشته باشند که بهترین و ارزنده‌ترین چیز برای ما مرگ سرخ است و ارزنده ترین زینت شما حجابتان است. وصیت به تمام قومان و خویشان خودم که بر سر قبر من گریه نکنند زیرا روز عاشورا در کربلا کسی نبود گریه کند و به شما ای دوستان: من اینجا شاهد شهادت کسانی هستم که ما در مقابل آن‌ها پر کاهی هم نیستیم این‌ها با خون خود اسلام را آبیاری می‌کنند پس شما ای دوستان بشتابید که از غافله عقب نمانید. در پایان شعار همیشگی خدایا خدایا تو را به جان مهدی تا انقلاب مهدی(عج)، خمینی را نگه دار.

61/11/17 ابراهیم امیر احمدی

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.