جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید ابراهیم الماسی

فرازی از وصیت نامه:
شهید ابراهیم الماسی

از خواهرانم عزیزم می‌خواهم که با حجاب خود مشت محکمی بر دهان امپریالیسم شرق و غرب باشند.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :ابراهیم الماسی
نام پدر :نعمت اله
تاریخ تولد :۱۳۴۸/۰۵/۰۱
محل تولد :دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۶ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۴/۱۱/۲۱
محل شهادت :اروندرود 
نام عملیات :والفجر ۸
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت : 

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : 
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای دامغان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

ابراهیم در سال هزاروسیصدوچهل‌وهشت در شهرستان دامغان به دنیا آمد و با تولدش به خانوادۀ مذهبی و زحمت‌کش مشهدی نعمت‌الله بیش از پیش گرما بخشید.

پس از دوران ابتدایی، مقطع راهنمایی را در مدرسۀ شهید امینیان دامغان گذراند.

مجرد بود و خوش‌اخلاق. عاقل، گشاده‌رو، اهل صلۀ رحم و مهمان‌نواز. به بزرگترها احترام می‌گذاشت و با کوچکترها مهربان بود.

 همیشه به یاد خدا بود و با نام او قدم برمی‌داشت. مؤمنی بود به ‌تمام‌معنا. به نماز اول وقت اهمیت می‌داد و نمازش قضا نمی‌‌شد. عاشق مسجد و نماز جماعت بود.

اوقات فراغت خود را با خواندن قرآن و مطالعه پر می‌کرد. بیشتر آثار شهید مطهری را می‌‌خواند.

ورزش می‌کرد؛ والیبال و فوتبال. پیاده‌روی صبحگاهی ایشان ترک نمی‌شد.

از طریق بسیج به جبهه‌های نبرد اعزام شد. گاهی به‌عنوان نیروی عادی و تک‌تیرانداز، گاهی در بهداری و مدتی در مخابرات خدمت کرد و آخرین مسؤولیتش بی‌سیم‌چی گردان بود.

سرانجام در عملیات والفجر۸ که یکی از پرافتخارترین و بزرگترین نبردهای دوران دفاع مقدس است با رمز مقدس «یا فاطمه‌‌الزهرا(س)» با غریو «الله‌اکبر» خط دشمن را همراه دیگر سلحشوران اسلام شکست و مفقود گردید.

نه یک سال و دو سال، که یازده سال، از بیست‌ویکم بهمن شصت‌وچهار تا سال هفتادوپنج، نخل‌های حاشیۀ اروند شاهد عروج لحظه ‌لحظه‌اش بودند؛ اما چشمان اشک‌بار خانواده‌اش به راه مانده‌ بود. سرانجام با تلاش کمیتۀ جستجوی مفقودین، از روی پلاک شناسایی شد و انتظار طولانی خانواده به پایان رسید.

بقایای پیکر پاکش بر روی دستان مردم غیور و شهیدپرور دامغان تشییع و در گلزار شهدای دامغان دفن شد؛ اما یادش همیشه در قلب عاشقان شهادت زنده خواهد بود.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم رب الشهدا والصدیقین

بسم الله الرحمن الرحیم

الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عند الله و اولئک

هم الفائزون.

آنان که ایمان آورده‌اند و هجرت گزیدند و جهاد کردند در راه خدا به مال‌هایشان و جان‌هایشان درجات‌شان بس عظیم است نزد خدا و آن گروه ایشانند رستگاران و کامیاران.  حمد و سپاس خدایی را که خالق هستی و با درود و سلام بر پیامبر و فرستاده خدا حضرت محمدبن‌عبدالله(ص) و با سلام و درود بر مهدی موعود منجی عالم بشریت و نائب بر حقش امام امت خمینی کبیر و با درود و سلام بر شهدای بر حق انقلاب اسلامی و با درود و سلام بر رزمندگان اسلام و به امید پیروزی و سلامتی این کفر ستیزان و سلحشوران جبهه جنگ و جهاد.

سلام علیکم. پس از تقدیم عرض سلام امیدوارم که حال پدر و مادر عزیزم خوب باشد اگر ان‌شاءالله بنده حقیر خدا، شهید شدم با امید این مرا ببخشید و از برادرانم می‌خواهم که ادامه دهنده راه من باشند و بنده راضی نمی‌شوم که در عزای من گریه کنید.

از خواهرانم عزیزم می‌خواهم که با حجاب خود مشت محکمی بر دهان امپریالیسم شرق و غرب باشند. از همه دوستان و آشنایان می‌خواهم من را ببخشند و در آخر سلام مرا به همگی آشنایان و اقوام برسانید و هرآنچه از نماز نخوانده‌ام وروزه نگرفته‌ام برایم نماز بخوانند و روزه بگیرند. من باز هم راضی نمی‌شوم که در مجلس من گریه کنید به امید پیروزی رزمندگان اسلام و اگر به کسی بدهکار هستم ادای دین کنید.

                 جنگ جنگ تا پیروزی

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.