جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید غلامرضا ابراهیم طوسی

فرازی از وصیت نامه:
شهید غلامرضا ابراهیم طوسی

تمامی هستی امانتی است در اختیار بشر و زمانی فرا رسد که این امانت باید باز پس داده شود پس چه زیباست که جان را با شهادت باز پس داد و مال را در اختیار عاشقان حسین (ع) قرار داد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :غلامرضا ابراهیم طوسی
نام پدر :علی اصغر
تاریخ تولد :۱۳۴۹/۰۲/۰۱
محل تولد :روستای غنی آباد دامغان
شغل :محصل
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۱۷
خانواده چند شهید :تک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۱۲/۲۴
محل شهادت :ماووت
نام عملیات :بیت المقدس ۳
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به صورت وگردن

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :غنی آباد
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای غنی آباد

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداء و الصدیقین”

آخرین فرزند علی‌اصغر و فاطمه، در روستای غنی‌آباد دامغان در سال هزاروسیصدوچهل‌‌‌ونه به دنیا آمد.

 چهار خواهر و دو برادر دارد. ابتدایی را در روستای زادگاهش خواند. برای دوره راهنمایی به دامغان رفت. روزها کار می‌کرد و شب‌ها درس می‌خواند. مدت‌‌‌ها در یک تولیدی لباس کار کرد و پس از چندی درس را رها کرد. در روستا در کنار پدر به کشاورزی مشغول شد.

 با تشکیل بسیج عضو شد. در برگزاری مراسم عزاداری، ایام دهه فجر و یادبود شهدا فعال بود.

غلامرضا از طرف بسیج به جبهه اعزام شد. او در دو بار اعزام و حدود دویست‌‌‌وسی روز حضور در جبهه، در مناطق مختلف خدمت کرد.

بیست‌‌‌وچهارم اسفند سال هزاروسیصدوشصت‌‌‌وشش، برای عملیات بیت‌المقدس۳ به منطقه ماووت رفت. نگهبان بود که دشمن در ارتفاعات عراق، با تفنگ قناسه گردن و صورتش را هدف قرار داد و به شهادت رسید.

 پیکرش را در گلزار شهدای روستای غنی‌آباد دامغان دفن کردند

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

فَلْیُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالآخِرَةِ وَمَن یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللّهِ فَیُقْتَلْ أَو

یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا (سوره نسا آیه 74)

آن‌‌هایی که زندگی دنیا را به آخرت فروخته‌‌اند باید در راهه خدا پیکار کنند و آن‌‌کس که در راه خدا پیکار کند و کشته‌‌شود یا پیروز گردد پاداش بزرگی به او خواهیم‌‌داد. این وصیت‌‌نامه غلامرضا ابراهیم‌‌طوسی است به امت همیشه بیدار و حسینی ایران.

سفارش و وصیت به شما عزیزان جز تذکر و یادآوری چیز دیگری نمی‌‌تواند باشد چرا که ملت ما نشان‌‌داده‌‌است که چگونه به ندای پیامبرگونه اماک امتمان لبیک گفتند و از جان و مال  و دنیایشان گذشتند چرا که به این حقیقت رسیده‌‌اند که تمامی هستی امانتی‌‌است در اختیار بشر و زمانی فرا رسد که این امانت باید باز پس داده‌‌شود پس چه زیباست که جان را با شهادت باز پس داد و مال را در اختیار عاشقان حسین علیه‌‌السلام قرار داد.

اما به خفتگان بگویم به آنان‌‌که پس از چندین سال انقلابمان، هنوز در خواب غفلت به سر می‌‌برند و پشت به صراط مستقیم و نور بوده‌‌اند. از این غفلت و خواب بیدار شوید که این انقلاب مانند کشتی نجات است و مانند حبل‌‌الله است و باید همگی و تمامی مسلمانان به این حبل و ریسمان الهی چنگ زنیم تا از صراط مستقیم که صراط ائمه نور و حسین علیه‌‌الصلاه و السلام و فرزندان شهیدش می‌‌باشد منحرف نشدیم و باید همان‌‌گونه که در آیه فوق آمده‌‌است زندگی دنیا را به آخرت بفروشیم که این تجارتی‌‌است با ارزش و نیک چون در قبال این تجارت جاودانی بودن در جنت و به لقاءالله رسیدن نصیبمان می‌‌گردد.

وصیتم به پدر و مادرم این‌‌است که هرگز از شهادتم ناراحت نشوید زیرا من راه حسین (ع) را انتخاب کردم. و وصیت دیگر من به برادرانم این است که راه مرا ادامه دهید و سلاح بر زمین افتاد مرا برگیرید و به میدان نبرد بشتابید.

و وصیتم به خواهرانم این است که هرگز از شهادتم ناراحت نشوید و هروقت به یاد شهادتم افتادید به یاد امام مظلوممان حسین (ع) بیفتید و صحنۀ کربلا را به خاطر بیاورید. و وصیت آخرم به امت حزب‌‌الله این است که در دعاهای کمیل و توسل و دیگر ادعیه شرکت نمایید و سنگر مساجد و جمعه‌‌ها و جماعت‌‌ها را خالی نگذارید.

مبلغ ده هزار ریال را به عنوان رد مظالم بپردازید و یک ماه نماز و یک ماه روزه برایم بگیرید و در آخر از مردم غنی‌‌آباد حلالیت می‌‌طلبم و از آن‌‌ها می‌‌خواهم که مرا کنار مزار شهدا همین قریه به خاک بسپارید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

غلامرضا ابراهیم طوسی

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.