جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمداسماعیل قریب بلوک

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمداسماعیل قریب بلوک

زندگى انسان و بشريت در چنگال وحشيان تاريخ از نفس گرفته تا بت‌‌ها و طاغوت‌‌ها و شيطان‌‌هاست، پس برادران، ايمان، تقوا و شهامت و شجاعت را پيشه خود كنيد و از خود گذشتگى نشان داده، مبادا فرداى آينده در پيش خداى بزرگ شرمسار باشيم، ما پيرو مكتبى هستيم كه ضامن آزادى بشريت و سعادت انسان‌‌هاست، نگهبان باشيد خون شهدا را و برزميد با نفس ، همان‌‌طوريوكه رزمندگان در سنگرها مى‌‌رزمند.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمداسماعیل قریب بلوک
نام پدر :محمدباقر
تاریخ تولد :۱۳۲۹/۰۳/۰۲
محل تولد :روستای زردوان دامغان
شغل :کارگر ذوب آهن
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :نیروی تدارکات
سن :۳۳ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۲/۱۱/۲۷
محل شهادت :جاده اهواز - آبادان
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :سانحه رانندگی

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :زردوان
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای زردوان

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

محمداسمعیل در سال هزاروسیصدوبیست‌‌ونه در زردوان روستای چهارده (دیباج) به‌‌دنیا آمد. تا سال ششم ابتدایی نظام قدیم درس خواند و سپس مشغول به کار شد. او که کارمند ذوب‌آهن بود، با پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه شده و در مقر لشکر ۱۷ علی‌‌ابن‌‌ابیطالب(ع) در انرژی اتمی مستقر شد.

بیست‌‌وهفتم بهمن شصت‌‌ودو در حین انجام ماموریت در جاده اهواز- آبادان به شهادت رسید.

از شهید علاوه بر سه پسر و یک دختر دفترچه خاطرات روزانه‌اش به یادگار مانده که حاوی اخلاص درونی یک رزمنده است. پیکر پاکش در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله القاسم الجبارين و رب الشهداء و الصديقين

با درود فراوان به پيشگاه خداوند متعال و با درود و سلام به حضور مقدس رزمندگان اسلام و شهداى گلگون بدنمان از صدر اسلام تا كربلاى حسينى و ازكربلاى حسينى(ع) تا كربلاى ايران . اكنون كه به يارى خداوند رحمان مى‌‌رويم تا ضربات كارى ديگرى را بر ستون فقرات صدام آمريكايى اين جانيان آلوده به خون جوانانمان و به اميد پروردگار متعال پايه‌‌هاى ظلم را از درون بكنيم و نهال آزادى را با دادن خونمان و ايثار جانمان بارور ساخته تا هديه اى ارزنده به آينده ايران عزيزمان باشد.

برادران، خواهران، پدران و مادران، با عرض سلام و درودهاى گرم و خالصانه پيام ناقابلم را در اين لحظات كه مى‌‌وريم تا فجر ديگرى بر فجرهاى بعدى و نويد بخش پيروزي‌‌هاى اميد بخش ملتمان شويم و به قول امام بزرگوار اين نفس‌‌هاى آخر صدام جانى را سريع‌‌تر تمام كرده و او را و حزب كثيفش را به درك واصل كرده، باشد كه به يارى و نصرت الهى و مشيت نشأت گرفته از خون حسين(ع)، و خداى بزرگ عظمت و نصرت را نصيب ملت مظلوم ايران و دربند عراق نمايد.

حال كه در چنين شرايطى آماده مى‌‌شوم تا براى جانبازى به امر خداوند رحمان و رهبر عزيزم خمينى بزرگ، ابراهيم زمان، حماسه‌‌آفرينى نماييم، بنا بر وظيفه شرعى خودم پيامى تحت عنوان وصيت‌‌نامه به خانواده ارجمندم و شهداى عزيز بزرگوارم به يادگار گذارم. عزيزانم شما وارثان خون پاك شهداى گلگون بدنمان هستيد و اين گل‌‌هاى پرپر شده خود پيام آوران آزادى از بند استثمار و استعمار بودند.

پايمال نمودن خون شهدا خيانتى بزرگ به اسلام و مسلمين است. حافظ و نگاهبان اهداف عاليه انقلاب اسلاميمان باشيد و پشتيبان ولايت فقيه كه ضامن استمرار خون و خط انبياست باشيد. عبادت را فراموش نكرده و راهى را كه راه مجاهدان طريق القدس الهى طى نموده‌‌اند منتهى به زندگى ابديت و معنويات بوده است بپوييد.

زندگى انسان و بشريت در چنگال وحشيان تاريخ از نفس گرفته تا بت‌‌ها و طاغوت‌‌ها و شيطان‌‌هاست، پس برادران، ايمان، تقوا و شهامت و شجاعت را پيشه خود كنيد و از خود گذشتگى نشان داده، مبادا فرداى آينده در پيش خداى بزرگ شرمسار باشيم، ما پيرو مكتبى هستيم كه ضامن آزادى بشريت و سعادت انسان‌‌هاست، نگهبان باشيد خون شهدا را و برزميد با نفس، همان‌‌طوري كه رزمندگان در سنگرها مى‌‌رزمند.

در پايان سلامتى و طول عمر امام امت و پيروزى رزمندگان اسلام و مغفرت شهدا را خواستارم.

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

محمداسماعيل قريب‌‌بلوك

1362/11/27

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.