جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید عباسعلی قریب بلوک

فرازی از وصیت نامه:
شهید عباسعلی قریب بلوک

سزاوار نيست كه مرد مسلمان شبي را سپري كند، مگر اين كه وصيت‌‌نامه او زير سرش نباشد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :عباسعلی قریب بلوک
نام پدر :نوروزعلی
تاریخ تولد :۱۳۲۲/۰۴/۲۰
محل تولد :دیباج
شغل :کارگر ذوب آهن
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :نيروی تدارکات
سن :۴۴ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۱۲/۲۴
محل شهادت :ماووت
نام عملیات :بیت المقدس ۳
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به پای راست

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :ورزن
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای ورزن

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

بیستم تیر سال هزاروسیصدوبیست‌‌ودو، عباسعلی در ورزن چهارده (دیباج) به‌‌ دنیا آمد. دوستان او را عباس‌‌قلی هم صدا می‌زدند. پدرش نوروزعلی کشاورز بود. تا ابتدایی بیشتر درس را ادامه نداد.

در بیست‌‌وچهارسالگی ازدواج کرد. پنج پسر و چهار دختر دارد. در ذوب‌آهن مشغول به کار شد. از طرف بسیج به جبهه رفت و چهارصدوشصت‌‌وسه روز در جبهه ماند.

از نیروهای فعال تدارکات گردان بود. بیست‌‌وچهارم اسفند سال هزاروسیصدوشصت‌‌وشش، در عملیات بیت‌المقدس۳ ارتفاعات گوجار عراق با برخورد تیر به قلب مجروح و شهید شد. او را در روستای ورزن چهارده (شهر دیباج) از توابع دامغان دفن کردند.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

ما ينبغي لامره مسلم ان بيتت ليله الاووصيته تحت راسه

سزاوار نيست كه مرد مسلمان شبي را سپري كند، مگر اين كه وصيت‌‌نامه او زير سرش نباشد.

امام صادق (ع)

اين وصيت عباسعلي قريب‌‌بلوك به خانواده مي‌‌باشد آن‌‌چه كه به خانواده وصيت و سفارش مي‌‌نمايم از اين قرار است كه بعد از شهادتم برادر اين جانب در امور زندگاني شخصي خودم و خانواده‌‌ام هيچ‌‌گونه دخالتي نمي‌‌تواند داشته باشد و خود خانواده مي‌‌دانند كه چه بايد بكنند اگر برادرم مادر و پدرم را نگهداري فكر نكردند از خانواده مي‌‌خواهم كه آن‌‌ها عهده‌‌دار اين امر بشوند و اگر خانواده در توانشان بود نماز و روزه بگيرند وگرنه هيچ‌‌گونه غم وغصه به خود راه ندهند چرا كه اسلام ودرخت دينمان احتياج به خون دارد و در اين جريان هستيم كه دوباره با شهادتمان پس داده شويد و خرج و پول‌‌هايش كه براي مراسمم داده مي‌‌شود، همسرم است به شرط اين‌‌كه خودش بخواهد و بتواند وگرنه راضي به اين نمي‌‌باشم كه آن‌‌ها به بدهكاري و قرض مبتلا بشوند و محل دفنم نيز در روستاي ورزن چهارده مي‌‌باشد.

و همان‌‌گونه كه در وصيت‌‌نامه‌‌ام تذكر داده است در آن‌‌جا مشخص نموده‌‌ام كه در كجا دفنم نمايند ولي براي احتياط در اين‌‌جا نيز ذكر مي‌‌نمايم كه مرا در زير درخت ابرس دفنم نمايندو من داراي چند وصيت‌‌نامه مي باشم كه موجود مي‌‌باشد ديگر هيچ‌‌گونه  وصيتي ندارم مگر آن كه باز هم همه شما را امر به صبر و شكيبايي مي‌‌نمايم همان‌‌گونه كه زينب سلام الله عليها صبر نمود واگر مفقودالأثر شدم وصيت‌‌نامه را به خانه تحويل دهيد و اين امر را تأكيد مي‌‌نمايم كه حتماً وصيت‌‌نامه و مسكنم به خانه تحويل داده مي‌‌شود ديگر عرضي ندارم امام را دعا كنيد در نمازهايتان و صحنه انقلاب را خالي نگذاريد.

      والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

عباسقلي قريب‌‌بلوك 1366/10/25

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.