جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید رمضانعلی وفایی نژاد

فرازی از وصیت نامه:
شهید رمضانعلی وفایی نژاد

خدايا از تو مي‌‌خواهم در لحظه‌‌اي كه مرگ برايم فرا مي‌‌رسد از تمام دوستي‌‌ها وعشق و محبت‌‌ها جز دوستي و عشق و محبت خودت و از تمام وابستگي‌‌ها جز وابستگي به خودت آزادم سازي 

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :رمضانعلی وفایی نژاد
نام پدر :باقر
تاریخ تولد :۱۳۴۰/۰۱/۰۱
محل تولد :ساری - دهخدا 
شغل :آزاد
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۳ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۳/۰۶/۰۹
محل شهادت :دیوان دره 
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :سانحه رانندگی ضربه مغزی

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :دشتبو
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای دشتبو

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

رمضان‌‌علی فرزند مشهدی‌‌باقر و طاهره، یکم فروردین‌‌ماه سال چهل در دامغان، روستای دهخدا، چشم به جهان خاکی گشود. تا سال پنجاه‌‌ودو در روستای دهخدا در کنار پدر و مادر زندگی کرد و برای ادامه تحصیل به مشهد رفت. دیپلمش را در رشته صنایع غذایی در مشهد گرفت. در کنار تحصیل در بیمارستان کار می‌‌کرد. حتی کارهای روزانه هم انجام می‌‌داد و از کارکردن ننگ نداشت. در این مدت بنا به گفته خانواده هرگز کمک‌‌خرجی از پدر نگرفت، بلکه سعی می‌‌کرد کمک‌‌خرج زندگی هم باشد. او سه برادر و سه خواهر دارد.

یک بار در سال شصت‌‌ویک بسیجی به جبهه اعزام شد و حدود شش ماه ماند.

در فعالیت‌‌های عمومی روستا شرکت می‌‌کرد. نقل شده که هنگام برف‌‌روبی پشت‌‌‌‌بام‌‌ها، قبل از برف‌‌روبی پشت‌‌بام خود، برف پشت‌‌بام مسجد را با کمک دیگر خیرین پایین می‌‌ریختند.

در شهریور شصت‌‌وسه به خدمت سربازی رفت و به‌‌عنوان امدادگر در مریوان (دیواندره) خدمت می‌‌کرد که در روز نهم شهریور همان سال در حین مأموریت به شهادت رسید.

پیکر پاکش بعد از تشییع در شهر و روستا، در گلزار شهدا و در جوار امامزاده مطهر روستای دشتبو دامغان دفن شد.     

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم رب الشهداء والصدقين

خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار

اللهم ارزقنا الشهاده خالصا في سبيلك تحت رايه نبيك مع اوليائك

اي خداي بزرگ و اي قادر متعال و اي رهنمون كننده سبحان، ما را به اسلام حقيقي، ما را به اسلام حقيقي و راستيني كه در اين زمان امام بزرگمان رهبر كبيرمان خميني بت‌‌شكن پرچمدار آن است رهنمون باش. خدايا از تو خواستارم كه اگر شهادت را نصيبم كردي فقط به خاطر رضاي ذات مقدست باشد. بار خدايا شهادت در راه خدا و اسلام را نصيبم كن و مرا در صف شهداي اسلام قرار بده و ما را از بندگان مخلص خودت، مومنين به پيامبرت حضرت محمد(ص) و از شيعيان وليت حضرت علي(ع) و از مطيعان ولي امرت حضرت مهدي(عج) و نائب بر حقش خميني عزيز قرار بده.

خدايا از تو مي‌‌خواهم در لحظه‌‌اي كه مرگ برايم فرا مي‌‌رسد از تمام دوستي‌‌ها وعشق و محبت‌‌ها جز دوستي و عشق و محبت خودت و از تمام وابستگي‌‌ها جز وابستگي به خودت آزادم سازي. و حال اي امام عزيز مي‌‌دانم كه تو نائب امام زمان و فرزند مقدس امام حسين(ع) هستي، اين را هم مي‌‌د‌‌انم كه نداي هل من ناصر ينصرني براي اسلام سر دادي و من هم به نداي آسماني تو لبيك گفتم و حاضرم تا آخرين قطره خونم براي احياي اسلام جان فشاني كنم.

از شما اي امام عزيز مي‌‌خواهم در روز قيامت شفيع من باشي و از خداي متعال براي من طلب مغفرت كني چون ما در گذشته گنهكار و جاهل بوديم و اين تو بودي كه روحي تازه ازاسلام به ما دميدي. و حال اي پدر و مادر و خواهر و برادرانم واي تمام دوستان و آشنايان اميدوارم هر بدي و رنجشي از من مشاهده كرديد مرا به بزرگواري و خوبي خودتان ببخشيد و من اين بنده كوچك و حقير خدارا حلال كنيد.

و براي آمرزش من دعا كنيد و از شما پدر و مادرم خواهش مي‌‌كنم براي من قطره‌‌اي اشك نريزيد و ذره‌‌اي هم آه و ناله نكنيد چون مي‌‌خواهم دشمن شاد نگردد همگي شما را به خداي بزرگ مي‌‌سپارم و برايتان آرزوي زندگي آرامي را مي‌‌كنم و از خداي بزرگ مي‌‌خواهم كه هر چه زودتر كربلاي حسيني از دست اين جنايتكاران صدامي آزاد گردد و يك كشور اسلامي در عراق به وجود آيد و عاشقان حسين(ع) به ديدار رهبرشان بروند و به آرزوي چند ساله‌‌شان برسند.

وسايل درسي‌‌ام را به كسي كه احتياج دارد بدهيد و يك سال هم برايم روزه و نماز بگيريد يا به كسي بگويد برايم بگيرد. لا اله الا الله محمد رسول ا.. علي ولي ا..

وصيت‌‌نامه رمضان وفائي‌‌نژاد 1361/05/06

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.