جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید حسینعلی رضایی آهوانویی

فرازی از وصیت نامه:
شهید حسینعلی رضایی آهوانویی

خداوند جهاد در راهش را واجب دانسته و آن را يك امتحان براي كساني كه ايمان آورند مي‌‌داند . اگر ما هم اكنون براي حفظ جمهوري اسلامي آنچه در توان داريم كوشش نكنيم ايمانمان كامل نيست.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :حسینعلی رضایی آهوانویی
نام پدر :محمدرضا
تاریخ تولد :۱۳۴۱/۰۱/۰۶
محل تولد :روستای آهوانوی دامغان
شغل :پاسدار
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :تک تيرانداز
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۰/۰۹/۰۸
محل شهادت :بستان
نام عملیات :طریق القدس
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت تیر

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا : آهوانو
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای آهوانو

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

حسینعلی فرزند محمدرضا، در تاریخ ششم فروردین هزاروسیصدوچهل‌ویک در روستای آهوانو شهرستان دامغان به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا سیکل خواند و در کار کشاورزی به یاری پدر شتافت.

با شروع جنگ تحمیلی وارد سپاه شد و به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و بعد از سه ماه حضور پرشور در جبهه‌ها در عملیات طریق‌‌القدس منطقۀ بستان در تاریخ هشتم آذر هزاروسیصدوشصت به درجۀ رفیع شهادت رسید.

پیکر پاکش در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

   “راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

انا لله انا اليه راجعون

همه از خداييم و بسوي خدا مي رويم

«اذا جاء نصر الله و الفتح و رايت الناس يدخلون في دين الله افواجا فسبح  بحمد ربك و استغفره انه كان توابا»

چون هنگام فتح و پيروزي فرا رسد و در آن‌‌روز مردم را ببيني كه دسته دسته به دين خدا داخل مي‌‌شوند در آن‌‌وقت خداي خود را حمد و ستايش و پاك و منزه بدان و از او مغفرت و آمرزش طلب كن و به درگاه او توبه كن كه او خداي بسيار توبه پذير است.

«ارايت الذي يكذب باالدين فذالك الذي يدع اليتيم و لا يحض علي طعام المسكين فويل للمصلين الذين هم عن صلاتهم  ساهون الذين هم يراؤون و يمنعون الماعون» آيا كساني كه روز قيامت را انكار مي‌‌كردند ديدي؟ اين همان كسي است كه يتيم را از خود به قهر مي‌‌آورند و ناراحت مي‌‌كنند و هيچ‌‌گاه به غذا دادن به تهي دستان و فقيران ترغيب ننمودند و ( به آن‌‌ها طعام نمي‌‌دادند ) پس واي بر نمازگذاران (آن كساني كه نماز را سبك مي‌‌شمارند و گاهي مي‌‌خوانند و گاهي نمي‌‌خوانند واي بر آنان )  آنان كه در نمازشان از ياد خدا غافلند و آنان كه كردارشان (تنها براي) خودنمايي است و مستمندان را از زكات باز مي‌‌دارند. ( قرآن كريم)

« الهم طهر قلبي من النفاق و علمي من الريا و لساني من الكذب » خدايا پروردگارا پاك گردان قلب و دلم را از نفاق و پاك گردان عملم را از ريا و زبانم را از دروغ و چشمانم را از خيانت. خدمت پدر عزيزم سلام  پس از تقديم عرض سلام خدمت شما و تمامي افراد خانواده سعادت و موفقيت شما را از درگاه خداوند متعال خوستارم و اميد همواره به سوي باري تعالي و معرفت و خلاقيات اسلامي برويد و خود را در آب زلالي چشمه اسلام شست و شو دهيد حركات و رفتار و گفتار را در اين چشمه كاملا شسته و به جايش گفتارها و رفتارها و كردار پسنديده اسلامي را جايگزين آن‌‌ها نمایيد.

عزيزانم از اين‌‌كه وقت حركت از شما خداحافظي نكردم شرمنده هستم و اميدوارم به خاطر اسلام مرا ببخشيد من هم اكنون سالم و خوش در جنوب ايران اسلامي مشغول پيكار با بعثتي‌‌هاي بي دين هستم و تنها خواهشي كه از شما دارم اين است كه هرگز براي من ناراحت نباشيد همان‌‌طور كه مي‌‌دانيد جهاد وظيفه هر فرد مسلمان با ايمان است.

و خداوند كساني را كه به رسول او و روز رستاخيز او ايمان آورده است مي‌‌گويد كه : « احسب الناس ان يتر كوا ان يقولوا امنا و هم لا يفتنون » آيا مردم چنين پنداشتند كه به صرف اين‌‌كه گفتند ما ايمان به خدا و رسول و روز رستاخيز آورديم رهاشان كنيم و بر اين دعوي هيچ امتحانشان نكنيم؟ پس در اين‌‌جا مي‌‌بينيم كه خداوند جهاد در راهش را واجب دانسته و آن را يك امتحان براي كساني كه ايمان آورند مي‌‌داند. اگر ما هم اكنون براي حفظ جمهوري اسلامي آنچه در توان داريم كوشش نكنيم ايمانمان كامل نيست.

همانطور كه مي‌‌دانيد امروز تمام اسلام در مقابل تمام كفر قراردارد و دفاع از اسلام بر تمام ما واجب است چنانچه قرآن كريم در سوره توبه آيه 37 مي‌‌فرمايد: « يا ايها الذين امنوا ما لكم اذا قيل لكم انفروا في سبيل ا… اثاقلتم الي الارض ارضيتم بالحيوه الدنيا من الاخره فما متاع الحيوه الدنيا الاخره الاقليل» اي كساني كه ايمان آورديد چيست شما را چون گفته مي‌‌شود شما را كه بيرون رويد در راه خدا سنگين مي‌‌شويد بر زمين آيا راضي شديد به زندگاني دنيا از آخرت پس نيست زندگاني دنيا مگر اندكي و ما نيز اگر براي خدا حركت كرديم و با كفار جهاد كرديم محققاً پيروز خواهيم شد چون خداوند در قرآن كريم مي‌‌فرمايد:

« اگر خدا شما را ياري كند محال است كسي بر شما غالب آيد » و باز مي‌‌فرمايد «و آن‌‌كه در راه ما به جان و مال ما جهد و كوشش كردند محققاً آن‌‌ها را به راه خويش هدايت مي‌‌كنيم و هميشه خداوند با نيكوكاران است»

پس بنابراين شما نبايد براي من هيچ‌‌گونه نگراني داشته‌‌باشيد كه اگر خداوند سعادت شهادت را كه فوز عظيم است در راه خودش را نصيبم گرداند ناراحت نشويد شما هم اگر مرا دوست داريد به چيزهايي كه گفتم عمل نمایيد و بدانيد كه من از شما بسيار خرسند خواهم بود در آن‌‌وقت و خواهش ديگري كه دارم در هنگام شهادتم براي من جشن بگيريد و لباس سياه بر تن مكنيد و خوشحال باشيد كه داماد شدم كه مگر سر دامادي كسي هست كه لباس سياه بر تن كند و عزادار شود.

مادرم و پدرم به دستورات اسلام را مو به مو عمل كنيد و از اسلام دفاع كنيد از امام و روحانيت مبارز، خط امام هم اطاعت كنيد. به هر حال حرف زيادي دارم ولي وقتم بيش از اين نيست و در همین‌‌جا همه شما را به خدا می‌‌سپارم.

فرزند شما حسينعلي رضایی - جنوب

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.