جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید رحمت ­الله علی­ حسینی

فرازی از وصیت نامه:
شهید رحمت الله علی حسینی

1- امام عزیزتان را تنها نگذارید 2- روحانیت را حمایت کنید 3- مسجدها را پر کنید به قول امام عزیزمان مسجد ها سنگر است سنگرها را پر کنید 4- با توکل بر خدا کارهایتان را انجام دهید 5- در مراسم دعای کمیل و توسل شرکت کنید تا چشم دشمنان اسلام کور شود و در صحنه‌‌ها و مراسم مذهبی که برگزار می‌‌شود با شکوه هر چه بیشتر شرکت کنید زیرا این کارها باعث کوری چشم دشمنان اسلام و قرآن می‌‌شود.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :رحمت الله علی حسینی
نام پدر :علی اکبر
تاریخ تولد :۱۳۴۲/۰۱/۰۱
محل تولد :روستای علی آباد دامغان
شغل :جوشکار
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :آر پی جی زن
سن :۲۴ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۰۴/۲۹
محل شهادت :جزیره مجنون
نام عملیات :عملیات تک جنوبی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :علی آباد
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای علی آباد

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

 

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

در اولین روز از آغاز فصل بهار سال هزاروسیصدوچهل‌‌و‌دو گل خورشید رویش در روستای کوچک علی‌آباد مطلب‌خان دامغان بسان غنچه‌ای معطر شکفت و عطر وجودش فضای خانه محقر و روستایی مشهدی علی‌اکبر را پر کرد.

کودکی را فارغ از همۀ خوشی و ناخوشی‌های روزگار پشت‌‌ سر گذاشت و پای به دبستان نهاد. تا کلاس پنجم ابتدایی را در همان روستا درس خواند و سپس در پی کار و تلاش و کسب مهارت به همراه برادر بزرگ‌ترش به تهران رفت تا زمان خدمت سربازی‌اش فرارسید و پس از نه ماه از خدمت سربازی معاف شد و به زادگاهش برگشت و به شغل جوش‌‌کاری مشغول شد.

 با وجود معاف‌‌شدن از خدمت سربازی داوطلبانه به عضویت بسیج درآمد و راهی جبهه‌ها شد. دلش می‌خواست هر طور شده دینش را نسبت به میهنش ادا کند. مهربانی و خون‌گرمی ذاتی‌اش او را در شادکردن دل دیگران موفق کرده بود. با شادی دیگران شاد بود و همیشه لبخندی بر لب داشت. سادگی، صداقت، نجابت و مردم‌داری مرام رحمت‌الله بود.

احساس تکلیف نسبت به دین و میهنش بود که او را به وادی جبهه‌ها کشاند تا از قافلۀ نور عقب نماند. رحمت‌الله با صدوشصت‌‌و‌‌دو روز حضور در جبهه مقیم‌‌ دشت‌‌ عشق شد و سرانجام در سرخی غروب به‌‌خون‌‌‌‌نشستۀ جزیرۀ مجنون در بیست‌ونهم تیرماه سال هزاروسیصدوشصت‌وشش با اصابت ترکش به سر و پا پرواز کرد و رفت تا در جرگۀ شهیدان دشت کربلای ایران نامش برای همیشه جاودانه شود. پیکر پاکش در روستای علی‌آباد دامغان دفن شد.

   “راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون

مپندارید کسانی که در راه خدا کشته می‌‌شوند مرده‌‌اند بلکه آن‌‌ها زنده‌‌اند و نزد پروردگارشان

روزی می‌‌خورند.

با درود و سلام به پیشگاه امام‌‌زمان (عج) و نائب بر حقش خمینی کبیر و با درود و سلام بر شهدای انقلاب اسلامی از شهدای صدر اسلام تا کنون و با درود و سلام بر حضرت خاتم الانبیا و الاوصیا و با درود و سلام به امت شهیدپرور شهرستان دامغان این حقیر رحمت‌‌الله علی‌‌حسینی وصیت‌‌نامه‌‌ای به شما دارم که امیدوارم آن را نمایید وصیت‌‌هایی که می‌‌شود از خود نمی‌‌گویم بلکه این را شهیدان دیگر هم می‌‌گفتند

1- امام عزیزتان را تنها نگذارید. 2- روحانیت را حمایت کنید. 3- مسجدها را پر کنید به قول امام عزیزمان مسجد ها سنگر است سنگرها را پر کنید. 4- با توکل بر خدا کارهایتان را انجام دهید. 5- در مراسم دعای کمیل و توسل شرکت کنید تا چشم دشمنان اسلام کور شود و در صحنه‌‌ها و مراسم مذهبی که برگزار می‌‌شود با شکوه هر چه بیشتر شرکت کنید زیرا این کارها باعث کوری چشم دشمنان اسلام و قرآن می‌‌شود.

وصیت‌‌هایی که به پدر و مادر عزیزم دارم اینست که ای عزیزان در شهادت من نگریید و پایدار و مقاوم باشید زیرا اگر شما در بیرون گریه کنید و ناراحت باشید باعث شادی و خوشحالی دشمنان اسلام می شوید و مادرم همانند زینب (س) استوار باش و در سختی‌‌ها و مشکلات مقاومت داشته باش که خداوند با صابران است که در قرآن آمده ان الله مع الصابرین به درستی‌‌که خداوند با صابران است. خواهران گرامیم در سختی‌‌ها مقاومت کنید و همواره و هم‌‌پای مادر روید و در مراسم‌‌های مذهبی شرکت نمایید و یاد بگیرید.

برادرانم اسلحه‌‌ام را به شما واگذار می‌‌کنم و شما باید جای مرا پر کنید و در مراسم‌‌های مذهبی با شکوه بهتر شرکت نمایید باشد که خداوند اسلام و مسلمین را نصرت عنایت بفرماید. والسلام

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.