جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید محمد علی‌پور

فرازی از وصیت نامه:
شهید محمد علی پور

مت شهيد پرور ايران امام را تنها نگذاريد و سنگرها را پر كنيد و مسجدها را خالي نگذاريد و به نداي رهبر كبير انقلاب لبيك بگوييد

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :محمد علی پور
نام پدر :علی
تاریخ تولد :۱۳۱۸/۰۷/۰۷
محل تولد :روستای زردوان دامغان
شغل :کارگر ذوب آهن
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :تک تيرانداز
سن :۴۷ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۰۴
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۴
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :تفحصی - اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :فیروزآباد
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای فیروزآباد

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

از کودکی سایۀپرمهر پدر بالای سرش نبود و مادر با سختی فراوان او را بزرگ کرد تا ادامه‌‌‌دهندۀ شغل پدر در آسیاب باشد.

تنها پسر خانواده بود و عهده‌دار مسئولیت دو خواهر. او که فرزند سوم و چشم‌‌وچراغ خانه محسوب می‌شد؛ فعال بود و پرتلاش. نه‌‌تنها برای خدمت به نزدیکان بلکه به همۀ مردم تا می‌توانست کمک می‌کرد.

متولد هفتم مهر‌‌ماه سال هزاروسیصدوهجده بود در منطقۀ کوهستانی و سرسبز شهر دیباج. مدرک تحصیلی‌اش ششم ابتدایی را نشان می‌دهد ولی در یک نگاه او را چون شخص تحصیل‌‌‌کرده‌ای می‌دیدی و صاحب‌نظر.بزرگ‌‌تر که شد به کشاورزی پرداخت. بعدها به‌‌عنوان انباردار در ذوب‌‌آهن استخدام شد.

سربازی نرفت و معاف شد؛ چون کفیل مادر بود بعد از فوت پدر. عزیز و دردانۀ مادر بود.

در انجام فرایض دینی خصوصاً نماز و روزه و داشتن حساب‌‌ سال جدی بود. در مشکلات و کارهای مهم با توکل به خدا و توسل به ائمه ‌معصومین(ع) با دیگران نیز مشورت می‌کرد. قدر ‌‌شب‌های قدر را خوب می‌دانست.

متأهل بود و شش فرزند داشت. با این‌که خانوادۀ پرجمعیتی داشت و یک حقوق کارگری، از کمک به دیگران کوتاهی نمی‌کرد و از نظر حلال‌‌ و ‌‌حرام بسیار دقیق بود و بااحتیاط.

معمولاً تک‌تیرانداز بود و مدت صدونودوهشت روز حضورش در میادین نبرد برگ‌های زرین پرافتخار عمرش را جلا بخشید.

سرانجام در تاریخ چهارم دی‌‌ماه سال هزاروسیصدوشصت‌‌وپنج در عملیات کربلای ۴ ندای حق را لبیک گفت و به طرز نامعلومی مفقود گردید. چشمان منتظر زن‌‌ و فرزندانش بعد از سه سال از انتظار بیرون آمد و با کشف پلاک و پیکر بی‌سر، شهادتش محرز شد و بر روی دستان مردم تشییع و در روستای فیروزآباد دامغان به خاک سپرده شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم

درود و سلام بر يگانه منجي عالم بشريت امام زمان(عج) و سلام و درود بر نايب برحقش امام خميني سلام به روحانيت مبارز پيرو خط امام ـ سلام بر شهداي گلگون كفن از صدر اسلام تا به امروز، سلام بر رزمندگان و به اميد پيروزي ـ اينجانب محمد علي‌‌پور جهت ياري رساندن بر دين و مذهب و سرنگون كردن منافقين و همراه با مشت محكم امت حزب‌‌الله بر دهان ياوه‌‌گويان به جبهه‌‌ها آمدم.

امت شهيد پرور ايران امام را تنها نگذاريد و سنگرها را پر كنيد و مسجدها را خالي نگذاريد و به نداي رهبر كبير انقلاب لبيك بگوييد اگر لياقت شهادت داشتم و به آن نائل آمدم و عيال و فرزندانم طوري رفتار كنيد كه مشتي محكمي باشد بر دهان ياوه‌‌گويان و بر جنازه من گريه نكنيد اگر مي‌‌خواهيد گريه كنيد بر امام حسين(ع) گريه كنيد من كوچك‌‌تر از آنم كه بخواهم براي امت شهيد پرور ايران پيام بدهم و اما عاجزانه مي‌‌خواهم امام را دعا كنيد و او را تنها نگذاريد و جبهه را فراموش نكنيد و آن‌‌هايي‌‌كه از خواب غفلت بيدار نشده‌‌اند بيدار شوند و به دين امام حسين(ع) بپيوندند و سنگرها را پر كنيد و در ياري رساندن به جبهه‌‌ها كوتاهي نفرماييد. همسرم دخترانم را زينب‌‌وار(س) و پسرانم را علي‌‌گونه تحويل جامعه دهيد و ضمناً مرا در روستاي فيروزآباد دفن نماييد.

والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته

محمد علي‌‌پور 1365/09/29

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.