جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید مجتبی مطلبی نژاد

فرازی از وصیت نامه:
شهید مجتبی مطلبی نژاد

سلام و درود خدا بر تمام رزمندگان اسلام این شهیدان زنده در تمام جبهه‌هایی حق علیه باطل که فتح و نصرت را با جهادشان به ارمغان آوردند و با سلام و دورد خدا بر ملت شهید پرور ایران که با ایمان در مقابل این جنایتکاران شرق و غرب چنان مقاوم ایستاده‌اند تا آیه نمونه بودن را به همه مردم جهان تفسیر کنند.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :مجتبی مطلبی نژاد
نام پدر :امرالله
تاریخ تولد :۱۳۴۷/۰۱/۰۵
محل تولد :دامغان
شغل :روحانی
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :نیروی اطلاعات و عملیات
سن :۱۹ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۶/۱۲/۳۰
محل شهادت :ماووت
نام عملیات :بیت المقدس ۳
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر و سینه

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :فرات
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای فرات

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

امرالله در بهاری که خداوند با هزارویک رنگ زمینش را آذین بسته بود و پرندگان با هزارویک نام او را می‌‌ستودند، چهارمین گل بهاری خودش را در پنجمین روز بهار سال هزاروسیصدوچهل‌‌وهفت در آغوش گرفت. سرزمین خشک و تب‌‌دار روستای فرات تن‌‌پوش سبزش را بر تن کرده بود. مجتبی نام زیبایی بود که برای او انتخاب کردند تا در جاری ایمان و توکل امرالله و همسرش، فطرت پاکش متجلی شود.

کودکی مجتبی در روستای فرات کنار پدر و دیگر اعضای خانواده می‌‌گذشت.امرالله کشاورزی پرتلاش بود. مجتبی هم در کنار پدر کشاورزی می‌‌کرد و درس هم می‌‌خواند.

تحصیلات دوره ابتدایی را در مدرسه ملاصدرا و راهنمایی را در مدرسه علامه طباطبایی فرات با موفقیت گذراند؛ اما مجتبی چون قطره‌‌ای در آرزوی دریای بی‌‌انتهای علوم دینی بود. به دنبال فرصتی بود تا خود را به این دریای بیکران متصل کند. پس برای ادامه تحصیل حوزه علمیه دامغان را انتخاب نمود و از دلش راهی به اقیانوس معارف دینی و الهی گشود. راهی دامغان و حوزه علمیه شد و از محضر اساتید و بزرگانی چون حجج اسلام آقایان حجت‌الاسلام نعیم‌‌آبادی، حجت‌الاسلام ترابی و حجت‌الاسلام فوادیان و اساتید دیگری بهره‌‌مند شد. هنوز دروس مقدماتی را به پایان نرسانده بود روح بلند مجتبی حوزه علمیه دامغان را ترک کرد و در سال شصت‌‌وشش راهی قم شد.

چند ماهی از ماندنش در قم می‌‌گذشت که در میدان‌‌های رزم، دوستان مبارزش که بر سر جان‌شان با معشوق معامله کرده بودند، نیاز به کمک داشتند. پس راهی میدان شد و جهاد در راه خدا را واجب‌‌تر از هر کاری دانست.

راهی میدان مبارزه شد. عطر خوش وصل مشام جانش را معطر کرده بود. بعد از چند مرحله حضور، در قسمت اطلاعات عملیات مشغول رزم بود که گازهای خردل، نوید بهشت را در شش‌‌هایش جاری کرد.

دیگر هوای دنیا با نفس‌‌هایش سازگار نبود و این یعنی چند قدمی تا دروازه بهشت. مجتبی این را خوب فهمیده بود. اسفند شصت‌‌وشش منطقه ماووت میعادگاه او بود.

مجتبی در آخرین روز زمستان در بلندترین نقطه زمین به خداوند خویش تعظیم کرد. پیکر پاکش به طواف گرد خورشید مشرق‌‌زمین شتافت و در مبارک بهاری که روستای فرات همانند نوزده سال قبل، آمدنش را تجربه کرده بود، او را در آغوش سبز خود جای داد و حالا گل پرپر و سرخ خود را مشتاقانه در آغوش می‌‌فشرد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

والذین هاجرو فی سبیل ا... ثم قتلوا او ماتوا لیرزقنهم ا... رزقا حسنا و ان ا... لهو خیر الرازقین

آنان‌‌که در راه رضای خدا از وطن هجرت گزیده‌اند و در این راه کشته شده‌اند یا مرگشان فرا رسیده است

البته خداوند رزق و روزی نیکوئی در بهشت نصیبشان گرداند که همانا خداوند بهترین روزی‌‌دهندگان است.

با سلام درود خدا بر محضر آقا امام‌‌زمان (عج) تنها نجات دهنده عالم جهان و نائب بر حقش رهبر کبیر و سازش ناپذیر جهان اسلام، حضرت امام خمینی که اسلام را از انزوای بیرون آورد و حیثیت و آبروی از دست رفته مسلمانان را بار دیگر به دامن اسلام و قرآن باز گردانید؛ و با سلام درود خدا بر شهدا انقلاب اسلامی که در طول تاریخ با خون خود درخت نوپای انقلاب را آبیاری کردند و درس شهادت و شهامت را به تمام ما آموختند.

سلام و درود خدا بر تمام رزمندگان اسلام این شهیدان زنده در تمام جبهه‌های حق علیه باطل که فتح و نصرت را با جهادشان به ارمغان آوردند و با سلام و دورد خدا بر ملت شهید پرور ایران که با ایمان در مقابل این جنایتکاران شرق و غرب چنان مقاوم ایستاده‌اند تا آیه نمونه بودن را به همه مردم جهان تفسیر کنند. من به طور عاجزانه از تمام ملت ایران می‌خواهم : گوش به فرمان امام امت باشند و در تمام وقت دعا به امام کنند و هیچ‌‌وقت گوش به حرف منافقین کوردل ندهید که اینان می‌خواهند اسلام را نابود کنند تا این‌‌که به یاری خداوند تبارک و تعالی این انقلاب سر افراز را به انقلاب قائم آل محمد (ص)، مهدی موعود متصل کنیم. ان‌‌شاءا... شما نوجوانان انقلاب اسلامی! آگاه باشید سنگر خود را در مدرسه و هر جائی از پشت جبهه حفظ کنید که سنگر شما با سنگر رزمندگان هیچ فرقی ندارد، زیرا رزمندگان با سلاح باابر قدرت‌‌های جهان     می‌‌جنگند و شما با قلم و خودکار خود می‌جنگید. ای نوجوانان! آگاه باشیدکه چشم امید امام امت به شما دوخته شده‌‌است.

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.